Deff Haupt vs. Sára Zsuzsa

Egyikük ugyanott dolgozik most is, ahol tizenkét éve kezdte a szakmát, másikuk járja a világot, sok különleges helyen és konyhán megfordult már. Sorozatunkban a szakma érdekes egyéniségeit kérdezzük azonos témákról. Ez alkalommal a Sofitel Hotel Paris Budapest Éttermének új executive séfjét, Deff Hauptot és a budai Arany Kaviár étterem sous-chefjét, Sára Zsuzsát faggatjuk.

// Deff sok helyen dolgozott már, Zsuzsa élete első munkahelyén van ma is. Hogy viszonyul ehhez?

D.H.: Minden új helyen megfigyelem a szokásokat, meglátogatom a város legsikeresebb éttermeit, megismerem a helyi beszállítókat, termékeket, alapanyagokat. A főzési stílusom alapja a francia konyha, ezen soha nem változtatok. Azt is megfigyelem, hogyan kerül vissza a tányér a konyhába: üres vagy maradt-e rajta valami? Ez sok mindent elárul.

S.Zs.: Véletlenül keveredtem az Arany Kaviár konyhájára: nem volt munkahelyem a vizsgáim után, és a tanáromat kérdeztem, nem tud-e valahol munkát ajánlani. Azért nem kerestem soha másik munkalehetőséget, mert szeretem az igazi csapatmunkát és azt, hogy nálunk nincs kötelező pályája senkinek, bárki bármit készíthet a konyhán.

// A családja elfogadja, hogy folyton költöznek? Illetve nem vágyott másik városba, másik országba esetleg?

D.H.: Szerencsére a feleségemmel mi úgy éljük meg a sok költözést, hogy „az otthonunk ott van, ahol vagyunk”. Nyilván kompromisszumokat kell kötnünk, és sokkal könnyebb volt, amikor a lányunk még kisebb volt, hiszen sokszor neki a legnehezebb országot, iskolát váltani, de olyan előnyökkel indul, amelyek más gyerekeknek nem adatnak meg. Hiszen portugálul, németül, franciául és angolul folyékonyan beszél, ír, olvas, arabul ír és olvas, és ez hihetetlenül nagy büszkeséggel tölt el. A családunk négy nyelven beszél, pedig soha nem tanultunk nyelveket, ez az életformánk része, ami egy hatalmas ajándék.

S.Zs.: Jól érzem magam a konyhán és a magánéletben, nem vágyom máshová. A párommal nem tervezünk gyerekáldást, szerintem ebbe a tizennégy órás munkanapba nem is nagyon férne bele a gyereknevelés. Néha ellátogatok máshová: kollégákkal elmegyünk új helyeket kipróbálni, vagy teszünk egy gasztrotúrát – számomra ez tanulás és egyben kikapcsolódás. Az Arany Kaviár különben olyan, mintha már lett volna három munkahelyem: először az egyik tulajdonos, Nyíri Szása mellett dolgoztam, aztán Györffi Árpádtól tanultam sokat, most Kanász László a head-chef, én vagyok a jobbkeze.

// Van-e specialitása, kedvence?

D.H.: A tenger gyümölcsei. Valamint a nagyon könnyed, finom előételeket is szeretem. A legjobban a szószokat készítem.

S.Zs.: Szívesen készítek orosz ételeket, de igazi nagy kedvenceim a desszertek, azokkal szívesen pepecselek.

// Vajon miért van sokkal több férfi szakács, mint nő?

D.H.: Ennek legtöbbször a párkapcsolat a magyarázata. Hiszen a férfiak többsége nehezen viseli, amikor a nőknek olyan munkakörük van, amely mellett nagyon kevés időt tudnak otthon tölteni.

S.Zs.: Ez egy olyan szakma, ahol a férfiak a férfiakat tekintik partnernek. Sokkal többet kell egy nőnek „letennie az asztalra”, hogy egyenlő félként tekintsenek rá a konyhán, és elismerjék.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.