Dél-Tirolba rendezett tanulmányutat a salgótarjáni TDM

A Salgótarjáni Helyi Turisztikai Desztináció Menedzsment Közhasznú Egyesület pályázati forrásból valósította meg május 3-6. között tanulmányútját, melyen a desztináció turisztikai szereplői vehettek részt – szállásadóktól kezdve önkormányzaton át civil egyesületekig.

 A Turisztikai Desztináció Menedzsment működését a gyakorlatban bemutató szakmai tanulmányúthoz csodálatos időjárás társult a program négy napjára, melyből kettőt töltött el Brixen-környékén a 15 fős társaság. Az első szakmai napon az autonóm területen

Az első szakmai napon az autonóm területen belül először Schenna településre vették az irányt a résztvevők. A 2500 lakosú, 5500 vendégággyal rendelkező településen a „Hogyan csináljunk 1 millió vendégéjszakát bakancsos turizmusból?” kérdésre adták meg a választ a helyi turisztikai szakemberek Franz Innerhofer úr vezetésével, aki a Schennai turisztikai egyesület igazgatója. Az év 190 napján teljes telítettséggel (!) működő kistelepülés az elmúlt 50-60 év alatt egy 6 vendégszobával rendelkező parasztgazdaságból – példaértékű összefogással és kellő professzionalizmussal – fejlődött turisztikai top desztinációvá. A nap hátralevő része a közeli Firmian várban folytatódott, amely egyike volt Dél-Tirol azon öt régi, elhanyagolt várának, melyet a Mount Everest, vagyis „A HEGY” tematikája köré fonva újítottak fel. A tematika alapját Reinhold Messner világhírű hegymászó (elsőként ő hódította meg a Mount Everestet oxigénpalack nélkül) ötlete adta, akivel a szerencsés csapatnak sikerült találkoznia és egy közös fotót is készítenie. A délután további részében Dél-Tirol tartomány fővárosába, Bolzanoba érkezett a csoport, ahol többek között az „Ötzi, a jégember” című kiállítás megtekintése volt a fő programelem, mely során látható volt az 5300 éves gleccser múmia, valamint a felfedezés, illetve a köré szervezett tudományos munka minden apró részlete.

A második napot az „Együttműködés a turizmus és a gazdaság egyéb szektorai között” tematika szőtte át. A délelőtti program a Kloster Neustiftban indult, ahol a kolostort és a hozzá tartozó borgazdaságot lehetett megtekinteni, valamint helyben készült termékek kóstolására nyílt lehetőség, mely talán kisebb, de szintén lényeges eleme és építőköve a TDM szervezetek (jó) működésének. A délután Brixenben telt, a helyi turizmus működésének bemutatásával, melyet a „Tourinform Irodában” Brigitte Salcher, a Brixeni Turisztikai Egyesület igazgatónője nyitott meg. Ezután egy előadás következett Werner Zanotti, a Brixeni Turisztikai Egyesület marketing menedzsere jóvoltából, aki a „BrixenCard” turista kártya működésének rendszerét mutatta be. A régióban a rendszer segítségével a gazdasági válságra adott válasz az árak emelése volt (!), melyet a kártya segítségével olyan tartalommal tudtak megtölteni, hogy összességében az továbbra is gazdasági növekedést eredményezett. A helyi szállásdíjakba beépített kártyát minden turista megkapja ott tartózkodásának időszakára, amely idő alatt ez által a teljes régióban ingyenesen veheti igénybe a tömegközlekedés minden formáját, de a legtöbb múzeumba vagy éppen az Aquarena-ba is ingyenes a belépés, és természetesen a lanovka is térítés nélkül visz fel vele a közeli hegyekbe.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.