A Turisztikai Desztináció Menedzsment működését a gyakorlatban bemutató szakmai tanulmányúthoz csodálatos időjárás társult a program négy napjára, melyből kettőt töltött el Brixen-környékén a 15 fős társaság. Az első szakmai napon az autonóm területen
Az első szakmai napon az autonóm területen belül először Schenna településre vették az irányt a résztvevők. A 2500 lakosú, 5500 vendégággyal rendelkező településen a „Hogyan csináljunk 1 millió vendégéjszakát bakancsos turizmusból?” kérdésre adták meg a választ a helyi turisztikai szakemberek Franz Innerhofer úr vezetésével, aki a Schennai turisztikai egyesület igazgatója. Az év 190 napján teljes telítettséggel (!) működő kistelepülés az elmúlt 50-60 év alatt egy 6 vendégszobával rendelkező parasztgazdaságból – példaértékű összefogással és kellő professzionalizmussal – fejlődött turisztikai top desztinációvá. A nap hátralevő része a közeli Firmian várban folytatódott, amely egyike volt Dél-Tirol azon öt régi, elhanyagolt várának, melyet a Mount Everest, vagyis „A HEGY” tematikája köré fonva újítottak fel. A tematika alapját Reinhold Messner világhírű hegymászó (elsőként ő hódította meg a Mount Everestet oxigénpalack nélkül) ötlete adta, akivel a szerencsés csapatnak sikerült találkoznia és egy közös fotót is készítenie. A délután további részében Dél-Tirol tartomány fővárosába, Bolzanoba érkezett a csoport, ahol többek között az „Ötzi, a jégember” című kiállítás megtekintése volt a fő programelem, mely során látható volt az 5300 éves gleccser múmia, valamint a felfedezés, illetve a köré szervezett tudományos munka minden apró részlete.
A második napot az „Együttműködés a turizmus és a gazdaság egyéb szektorai között” tematika szőtte át. A délelőtti program a Kloster Neustiftban indult, ahol a kolostort és a hozzá tartozó borgazdaságot lehetett megtekinteni, valamint helyben készült termékek kóstolására nyílt lehetőség, mely talán kisebb, de szintén lényeges eleme és építőköve a TDM szervezetek (jó) működésének. A délután Brixenben telt, a helyi turizmus működésének bemutatásával, melyet a „Tourinform Irodában” Brigitte Salcher, a Brixeni Turisztikai Egyesület igazgatónője nyitott meg. Ezután egy előadás következett Werner Zanotti, a Brixeni Turisztikai Egyesület marketing menedzsere jóvoltából, aki a „BrixenCard” turista kártya működésének rendszerét mutatta be. A régióban a rendszer segítségével a gazdasági válságra adott válasz az árak emelése volt (!), melyet a kártya segítségével olyan tartalommal tudtak megtölteni, hogy összességében az továbbra is gazdasági növekedést eredményezett. A helyi szállásdíjakba beépített kártyát minden turista megkapja ott tartózkodásának időszakára, amely idő alatt ez által a teljes régióban ingyenesen veheti igénybe a tömegközlekedés minden formáját, de a legtöbb múzeumba vagy éppen az Aquarena-ba is ingyenes a belépés, és természetesen a lanovka is térítés nélkül visz fel vele a közeli hegyekbe.