Üzbegisztánban és Dél-Koreában fogjuk népszerűsíteni a román turisztikai látványosságokat, a kulturális látnivalókat, a Duna-deltát és a gyógyturizmust, nyilatkozta a Mediafax hírügynökségnek Răzvan Filipescu, az Országos Turisztikai Hatóság (ANT) elnöke, írja a nyugatijelen.com.
„Üzbegisztán az egyik célpont. Nemrég látogattam el oda, és azt tapasztaltam, hogy az ottaniak érdeklődnek Románia iránt. Októberben részt szeretnénk venni az Üzbegisztánban zajló turisztikai vásáron, népszerűsíteni akarjuk Románia turisztikai látványosságait. Dél-Korea vidékén is érdeklődést tapasztaltam. Új helyeken akarjuk népszerűsíteni a román turizmust, a nemzetközi gazdasági körülmények miatt azonban nagyon nehéz most arról beszélni, hogy 4-5 éven belül milyen piacokon jelenünk meg. Különböző lehetőségek jelenhetnek meg időközben, vagy gondok merülhetnek fel máshol” - mondta Filipescu.
Rámutatott, az üzbegisztáni és a dél-koreai turistákat a kulturális látnivalókat bemutató körutakkal és a Duna-delta látnivalóival is Romániába lehet vonzani, azonban ami a leginkább érdekli őket, az az egészségügyi és a gyógyturizmus. Az ANT turisztikai képviseleteket szándékszik nyitni Japánban és Dubaiban, ás népszerűsíteni akarja a román turizmust Izraelben, Kínában és Indiában is. A hatóság ugyanakkor a volt Szovjetunió más országaiból is megpróbál turistákat vonzani Romániába.
A romániai szállodákban és panziókban tavaly megközelítőleg 1,6 millió külföldi szállt meg, ami több mint 9 százalékos növekedést jelent 2011-hez képest. A romániai szállodák az utolsó előtti helyen állnak Európában a nyári forgalmat illetően, és messze az utolsó helyen állnak a külföldi vendégek arányát tekintve. Ennek okai az üzleti turizmus fejletlensége hazánkban, Románia negatív külföldi megítélése, a magas díjszabás és az adócsalás – szól a hírügynökségi hír.
A legmeglepőbb ugyanakkor a fentiekkel kapcsolatban, hogy Filipescu a Románia számára egyik legfontosabb küldőpiacot, Magyarországot meg sem említi. A furcsa hozzáálláson persze nem lehet csodálkozni azok után, hogy néhány éves működés után a budapesti turisztikai képviseletet néhány évvel ezelőtt egyik napról a másikra költségcsökkentés címén bezárták. Ennek fényében különösen meglepő dubai vagy japán külképviseletek nyitását tervezni.
A Román Turisztikai és Szolgáltatóipari Munkaadók Szövetségének közleménye ellenben a román turizmus megmentőjét a termékfejlesztésben látja: „Erdély végre nemzetközileg elismert desztinációvá válhat… miután Erdély hat megyéjében európai uniós alapok támogatásával elindulhat a „Drakula” projekt, Marosvásárhely polgármesterének javaslatára. A Drakula-márka régóta létezik, csupán ki kellene jobban használni, újracsomagolni és modern módon eladni” – szól a közlemény.
Az eturbonews a közleménnyel kapcsolatban felidézi egy Sharon Hill nevű kutató álláspontját, eszerint Románia messze nem használta ki a paranormális illetve horrorisztikus jellegű szórakoztató turizmusban rejlő lehetőségeket, ezzel szemben a skóciai Loch Ness, a boszorkánypereiről híres massachusettsi Salem vagy az új-mexikói ufóbaleset helyszíne, Roswell igen.
Drakula alakját Bram Stoker író egy középkori román grófról, Vlad Tepesről mintázta. A románok többsége azonban sokáig nem szívesen azonosította Tepest Drakulával, mivel számukra a gróf elsősorban a török elleni függetlenségi harcok hőse volt. A meglehetősen szadista lelkületű egykori nemes a krónikák szerint akár 80 ezer ember felnégyeléséért, karóba húzásáért és vízbe fojtásáért lehet felelős, a románok jelentős része szerint azonban ezek rosszindulatú pletykák csak.
Forrás: Nyugati Jelen / turizmusonline.hu