Drakulára épít és Üzbegisztánban nyomul a román turizmus

A romániai turizmus folyamatos meglepetésekkel szolgál. A legfrissebb hír szerint Üzbegisztánban és Dél-Koreában fogják népszerűsíteni a román turisztikai látványosságokat, közben uniós pénzből indítanak Erdélyben Drakula-projektet.

Üzbegisztánban és Dél-Koreában fogjuk népszerűsíteni a román turisztikai látványosságokat, a kulturális látnivalókat, a Duna-deltát és a gyógyturizmust, nyilatkozta a Mediafax hírügynökségnek Răzvan Filipescu, az Országos Turisztikai Hatóság (ANT) elnöke, írja a nyugatijelen.com.

„Üzbegisztán az egyik célpont. Nemrég látogattam el oda, és azt tapasztaltam, hogy az ottaniak érdeklődnek Románia iránt. Októberben részt szeretnénk venni az Üzbegisztánban zajló turisztikai vásáron, népszerűsíteni akarjuk Románia turisztikai látványosságait. Dél-Korea vidékén is érdeklődést tapasztaltam. Új helyeken akarjuk népszerűsíteni a román turizmust, a nemzetközi gazdasági körülmények miatt azonban nagyon nehéz most arról beszélni, hogy 4-5 éven belül milyen piacokon jelenünk meg. Különböző lehetőségek jelenhetnek meg időközben, vagy gondok merülhetnek fel máshol” - mondta Filipescu.

Rámutatott, az üzbegisztáni és a dél-koreai turistákat a kulturális látnivalókat bemutató körutakkal és a Duna-delta látnivalóival is Romániába lehet vonzani, azonban ami a leginkább érdekli őket, az az egészségügyi és a gyógyturizmus. Az ANT turisztikai képviseleteket szándékszik nyitni Japánban és Dubaiban, ás népszerűsíteni akarja a román turizmust Izraelben, Kínában és Indiában is. A hatóság ugyanakkor a volt Szovjetunió más országaiból is megpróbál turistákat vonzani Romániába.

A romániai szállodákban és panziókban tavaly megközelítőleg 1,6 millió külföldi szállt meg, ami több mint 9 százalékos növekedést jelent 2011-hez képest. A romániai szállodák az utolsó előtti helyen állnak Európában a nyári forgalmat illetően, és messze az utolsó helyen állnak a külföldi vendégek arányát tekintve. Ennek okai az üzleti turizmus fejletlensége hazánkban, Románia negatív külföldi megítélése, a magas díjszabás és az adócsalás – szól a hírügynökségi hír.

A legmeglepőbb ugyanakkor a fentiekkel kapcsolatban, hogy Filipescu a Románia számára egyik legfontosabb küldőpiacot, Magyarországot meg sem említi. A furcsa hozzáálláson persze nem lehet csodálkozni azok után, hogy néhány éves működés után a budapesti turisztikai képviseletet néhány évvel ezelőtt egyik napról a másikra költségcsökkentés címén bezárták. Ennek fényében különösen meglepő dubai vagy japán külképviseletek nyitását tervezni.

A Román Turisztikai és Szolgáltatóipari Munkaadók Szövetségének közleménye ellenben a román turizmus megmentőjét a termékfejlesztésben látja: „Erdély végre nemzetközileg elismert desztinációvá válhat… miután Erdély hat megyéjében európai uniós alapok támogatásával elindulhat a „Drakula” projekt, Marosvásárhely polgármesterének javaslatára. A Drakula-márka régóta létezik, csupán ki kellene jobban használni, újracsomagolni és modern módon eladni” – szól a közlemény.

Az eturbonews a közleménnyel kapcsolatban felidézi egy Sharon Hill nevű kutató álláspontját, eszerint Románia messze nem használta ki a paranormális illetve horrorisztikus jellegű szórakoztató turizmusban rejlő lehetőségeket, ezzel szemben a skóciai Loch Ness, a boszorkánypereiről híres massachusettsi Salem vagy az új-mexikói ufóbaleset helyszíne, Roswell igen.

Drakula alakját Bram Stoker író egy középkori román grófról, Vlad Tepesről mintázta. A románok többsége azonban sokáig nem szívesen azonosította Tepest Drakulával, mivel számukra a gróf elsősorban a török elleni függetlenségi harcok hőse volt. A meglehetősen szadista lelkületű egykori nemes a krónikák szerint akár 80 ezer ember felnégyeléséért, karóba húzásáért és vízbe fojtásáért lehet felelős, a románok jelentős része szerint azonban ezek rosszindulatú pletykák csak.

Forrás: Nyugati Jelen / turizmusonline.hu


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.