Édes szerelem

Honnan indult és mivé vált? Mit jelent ma a Szamos név? Kik irányítják? Hogyan őrzik a hagyományokat, és miképp felelnek meg az új kihívásoknak? Hogy működik a Bécs–Budapest „tengely”? Lesz-e folytatás? Ezekről faggatjuk Bak Juditot, aki két éve a Szamos PR-menedzsere.

Turizmus Trend: Régi és jól ismert név a Szamos. Hol és mikor kezdődött a cég története? Mitől vált híressé? Mi a titok?

Bak Judit: A történet éppen nyolcvan éve kezdődött. Szamos Mátyás – alias Szavits Mladen – a Balkánról menekült, szegény sorsú, szentendrei szerb fiúcska cukrásztanulónak állt Auguszt E. József krisztinavárosi üzletében. Egy dán cukrásztól tanulta el a marcipánrózsa készítését. Ezzel kezdődött a karrier. Hosszú évek fáradságos munkájával – immáron három gyermekkel – éjt nappallá téve gyártotta a család a különleges marcipánfigurákat és rózsákat. Az egyre növekvő kereslettel a „gyártás” lassan kinőtte a családi kaláka kereteit, baráti segítséggel Pilisvörösvárra költözött a manufaktúra. Ma is itt zajlik a gyártás. A belvárosi Párisi utcában megnyitott első cukrászdában már nemcsak marcipánfigurákat, hanem Szamos Mátyás receptjei alapján készített tortákat és süteményeket is árultak. A siker nem maradt el. A titok magyarázata azóta is ugyanaz: a termékek csak nemes alapanyagokból készülnek, és minden termékben pont annyi van belőlük, amennyit az eredeti recept előír.

T. T.: És a folytatás?

B. J.: A Párisi utcai bolt indítása óta huszonhárom egységet nyitott a Szamos, főleg a fővárosban. De vannak cukrászdáink vidéken, így például Esztergomban és Szentendrén is. Azok, akik már több üzletünkben is jártak, megtapasztalhatták, hogy mindenütt hangulatos berendezés és különleges miliő várja a vendégeket. Mégis egységes a stílusa minden Szamos cukrászdának. Mindez Szamos Gabriella ízlését dicséri, aki az üzletek belsőépítésze és lakberendezője. Fiai, Ádám (37 éves közgazdász) és Kolos (38 éves élelmiszer-ipari mérnök) gyakorlatilag a cukrászdákban nőttek fel. Ma már felelős vezetői a cég pénzügyi, humánpolitikai, marketing-, gyártási és termékfejlesztési területeinek. A jövő év elején megnyíló új Szamos belső tere, berendezése és hangulata számos elemében az „új generáció” ízlésvilágát tükrözi majd. Meghatározó, hogy ez az egységünk merőben más környezetben, a Kossuth téren üzletemberek, bankárok, tisztviselők és nem utolsósorban turisták igényeit kell, hogy kielégítse. Így a sütemények, édességek mellett a kínálatban szendvicsek és saláták is helyet kapnak majd. A belső tér adottságai lehetővé tették, hogy a cukrászattal, a csokoládé történetével kapcsolatos múzeumot nyissunk. Kényelmes helyet kap a Csokoládéiskola is, amelyet a Szamos Gourmet Házban működő első bemutatóhely tapasztalatai alapján fejlesztettünk tovább. A hangulatos látványpékség ínycsiklandó áruival fontos pontja lesz az új üzletnek.

T. T.: Lassan egy esztendeje Bécsben is megnyílt az első magyar cukrászda Mathias Szamos Konfiserie néven. Milyen ott a fogadtatás, hogy tud megélni a Szamos a kávéházak városában?

B. J.: Mind az osztrák vendégek, mind pedig a kint élő magyarok nagy érdeklődéssel és szeretettel fogadták a nyitást. A Monarchia hangulatát idéző cukrászdában előszeretettel fogyasztják a magyar különlegességeket, ám elvárják, hogy a kínálat tükrözze a helyi igényeket is.

T. T.: Harmincöt, turizmusban eltöltött év után hogy élte meg ezt a nagy a váltást?

B. J.: A Szamos nekem igazi szerelem: varázslatos, édes birodalom, kiaknázatlan lehetőségekkel, ezernyi kapcsolódási ponttal azokhoz a turisztikai területekhez, amelyeken dolgoztam. Nem jelent számomra problémát, hogy szolgáltatásainkat megismertessem a hazai és külföldi turisztikai piacon. Ismerem a csatornákat, és a hosszú évtizedek alatt sok és nagyon jó kapcsolatra tettem szert. Ma már a termékekkel összefüggő véleményemet is elfogadják, turisztikai és PR szakmai kérdésekben pedig a család teljes bizalmát élvezem.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.