Érthetetlen, hogy a nem személyautóknál miért nem kötelező a gépkocsivezető – továbbá turistabuszoknál az idegenvezető – ülésénél, valamint az utasoknál a biztonsági öv felszerelése és használata, illetve a gépkocsivezető és az idegenvezető ülése előtt a légzsák felszerelése és használata.
A legutóbbi, Ausztriában történt buszos balesetben az idegenvezető volt az egyik legsúlyosabb sérült. A biztonsági öv, különösen éjszaka, amikor az utasok aludtak, lényegesen csökkenthette volna a többi sérülés számát és súlyosságát is, a légzsák a gépkocsivezető és az idegenvezető sérüléseit mérsékelhette volna.
A közlekedés-rendészet szerint a heveder és a légzsák nem uniós előírás, ezért ezek használatát nem lehet megkövetelni. De miért nem akarjuk ezt magunknak előírni? Akikkel beszéltem eddig, azok kivétel nélkül egyetértettek abban, hogy a nem személyautó kategóriába eső járműveknél, még a kamionoknál is mindkét biztonsági előírás hasznos és fontos lenne. Arra a kérdésemre, hogy akkor mi miért nem vezetjük be, akár az EU kezdeményezése nélkül is (ez nem tilos) legalább a magyar járművekre, csak vállvonogatást kaptam. Ilyen kezdeményezés nem indult a sem a szállítási, sem az utazási irodai érdekvédelmi szervezetek részéről. Ugyancsak intézkedés nélkül zárult a biztosítók részéről is az ügy, holott nekik hatalmas költségeket jelentett mindegyik baleset. Addig viszont, amíg nem történik valami hivatalos lépés, úgy tűnik, a jelzett tragédiák sem kerülhetők el.