Egy éves a METRO Vevőakadémia

A METRO Magyarországon teljesen egyedülálló tudásközpontja, a budaörsi METRO-központ mellett épült Vevőakadémia már egy éve áll a tanulni vágyók rendelkezésére. Ez idő alatt 914 érdeklődő vett részt az eddig lezajlott összesen 93 képzésen – 343 különféle cég képviseletében. Amellett, hogy hiánypótló szakmai képzőközpont, a Vevőakadémia egyben kitűnő rendezvényhelyszín is: az utóbbi egy évben nem kevesebb, mint 97 rendezvényt bonyolított le 1933 résztvevővel.

A tankonyhát, konferenciatermet, kávézót, éttermet és kiskereskedelmi bemutatótermet magába foglaló Vevőakadémia megteremtése régi szakmai kívánalom volt. A tudásközpont indulásakor a tréningnaptár 9 kulináris témájú kurzus mellett barista, bármixer és kiskereskedelmi alapképzést tartalmazott. A központ népszerűségének növekedésével és a felmerülő igények gyarapodásával a METRO hamar kibővítette a kurzusok listáját, ma már 26 különféle kurzus 11 témakörben várja az érdeklődőket 9 oktatóséf és szakértő előadásában a 12 főzőállásos, 24 fős auditóriumot is tartalmazó tankonyhában. A vállalatnak sikerült olyan nagy neveket megnyernie vendégoktatóknak, akik szintén garantálják a hallgatók fejlődését.

A Vevőakadémia olyan, minden igényt kielégítő helyszín, amely szakmai, céges, kulturális és szórakoztató rendezvényeknek is egyaránt otthont ad. Idén itt rendezték meg a Bocuse d’Or, a világ egyik legrangosabb szakácsversenyének egyik selejtezőjét, majd a magyarországi döntő nyersanyag-bemutatóját. Emellett számos más szakácsverseny, könyvbemutató, kóstoló, és még egy szerkesztőségi főzőcsata is helyet kapott a Vevőakadémia falai között. Sőt, Isa Bal, a világ egyik legjobb éttermének tartott három Michelin csillagos angol Fat Duck étterem Master Sommelier-e még a születésnapját is a Vevőakadémián töltötte!

„Nagy sikerként könyveljük el, hogy előzetes várakozásainkat nemcsak igazolták, hanem felül is múlták az Akadémia első éves eredményei, rengeteg résztvevőt köszönthettünk kurzusainkon és a szakma számos fontos eseménye nálunk kapott helyet. A jövőre vonatkozó terveink között szerepel többek között, hogy bővítjük az akkreditált felnőttképzési programjaink számát, de arra is törekszünk, hogy új sztárséfeket neveljünk ki Magyarország, sőt Európa számára. Továbbá jövőre is szeretnénk otthon adni az olyan neves szakácsversenyeknek, mint a Bocuse D’or, WACS, vagy a Hagyomány és Evolúció” – mondta Dávid Gábor, a METRO Vevőakadémia vezetője.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.