Harmincöt éve nem történt ilyesmi a légitársaság életében – újságolta Bischof az ITB-n rendezett sajtótájékoztatón. 1979-ben debütált az első és a turistaosztály közé ékelt business class. Azóta sokat változott a világ. Az olló a prémiumszolgáltatá- sok és a turistaosztály között tágra nyílt, a céges takarékoskodás miatt pedig a business class sem mindig tölthető meg teljesen. Legyen hát a kettő között valami! A megtakarítás fontos kérdés; a turistaosztály áraihoz képest egy-egy tengerentúli járaton átlagosan 600 euróval kell mélyebben a zsebbe nyúlnia a pluszkényelemért annak, aki a cehhet állja. A Lufthansa bevallása szerint azonban még így is inkább a turistaosztály áraihoz közelítenek a prémium economy díjtételei.
De mi is az a pluszkényelem ennyi pénzért? „Nem csupán nagyobb ülést adunk” – nyugtatott meg Jens Bischof. Mindenesetre egészen hátradöntve az ülést, majdnem félig fekvő helyzetben bámészkodhatunk egy kö- zepesen turbulens atlanti-óceáni átrepülés során, és még lábtartónk is lesz. Meg 12”-os érintőképernyős monitor, porcelán étkészlet, rajta fnomságok, valamint 25 euróért a reptéri lounge-ok használata. A karfáért pedig nem kell megküzdenünk szomszédunkkal, esetleg fnoman lelökni a könyökét, míg gyanútlanul szunyókál. Ráadásul kétszer 23 kilónyi csomag adható fel, míg a fedélzeten az utas kap pakkot: csinos kis pipereszettel gazdagodik.
Bár az üzleti utazók kegyeiért versenyez majd a légitársaság, azért számítanak a több kényelmet igénylő, vastagabb bukszájú szabadidős utasokra is; különösen az ötven fölötti korosztályból. Tény: a feltuningolt economyt a turistaosztályból választják le.
Mire lehet elhasználni tíz négyzetkilométernyi szövetet, darabonként egy kilométer cérnát, majd kifzetni érte egyenként egy VW Golf árát? Például az új, „átmeneti” osztály 3600 darab ülésére, amely 170 millió euróval apasztotta a Lufthansa számláját. Hogy megtérül-e a befektetés? A vállalat optimista; szerintük évente akár 1,5 millió utas is igénybe veheti az új osztályt. De a gépek kapacitásának mindössze 10%-át szánják erre. Az A380-ason 52, az A330-ason 21 ilyen ülés lesz. Az új utasosztályra májustól lehet foglalni, de az első így átalakított gép nem száll fel 2014 októberéig. Egy évet adott magának a Lufthansa, hogy a teljes hosszú távú flottáján – 106 gépen – bevezesse. A hosszú távú járatok 70%-a ezentúl négy osztállyal közlekedik, a maradék pedig hárommal: business, premium eco, turista.
Nem a Premium Economy az egyetlen ké- nyelmi fejlesztés a Lufthansánál. Már zajlik az első és a business osztályok üléseinek cseré- je, illetve a két osztály utasainak járó kényelmi szolgáltatások körének bővítése. A program teljes költsége hárommilliárd euró. A cél, hogy a Lufthansa ötcsillagos légitársasággá váljon – a már ötcsillagossá minősített első mellett – minden osztályán.