A május elején, a Keleti Pályaudvar szomszédságában nyílt IntercityHotel a jelenleg minimális beutazó forgalmat bonyolító fővárosban a soft opening időszakot éli. "Van lehetőség belakni a hotelt - fogalmazott Polgár Tibor igazgató. Júniusban a nemzetközi sportesemények a vártnál jobb, mintegy 20 százalékos kapacitáskihasználtságot hoztak a háznak. Július-augusztus csendesnek ígérkezik, csak a Forma-1-nek van jelentősebb nemzetközi vonzereje. Addig is bízunk abban, hogy a közeli országokból érkeznek a vendégek, ősztől pedig már arra számítunk, hogy visszatér az élet Budapestre a nemzetközi egyéni és üzleti vendégekkel - mondta el az igazgató, aki a brit és tengerentúli vendégek visszatérését csak jövőre prognosztizálja. Vállalati szinten egyébként úgy gondolkodnak, hogy akár 5 évnek is el kell telnie ahhoz, hogy a lánchoz tartozó hotelek úgy teljesítsenek mint 2019-ben.
A csütörtöki sajtótájékoztatón megtudtuk, hogy a szállodaépület tulajdonosa és az üzemeltetője egyaránt német cégek és a hotel fejlesztése 2016-ban egy foghíjtelken indult. Az anyavállalat a Deutsche Hospitality IntercityHotel márkája több mint 40 felső-középkategóriás városi szállodát foglal magában, elsősorban repülőterek és vasúti főpályaudvarok közvetlen közelében. Az IntercityHotel portfóliájába tartozó szállodák megtalálhatók Magyarországon, Németországban, Ausztriában, Hollandiában, Omanban és Kínában, további 20 pedig fejlesztés alatt áll.
Vannak még érdekes brandek a portfólióban
A Deutsche Hospitality az IntercityHotel mellett további négy sikeres szállodai brandet képvisel. A Steigenberger Hotels & Resorts mintegy 60 történelmi épületben kialakított klasszikus eleganciájú hotellel, nyüzsgő városi és csendes vidéki rezidenciával rendelkezik. A Baden-Badenben található patinás Steigenberger falai számos hírességet, politikust, közszereplőt láttak már, egyebek között Sissi királynét. A szálloda 2024-ben igazi luxusházhoz méltóan megújulva nyit majd meg, és sok hasonló kiemelt projekt zajlik majd a Steigenberger brand alatt, ami a DH koronaékkövévé teszi majd márkanevet. A MAXX by Steigenberger egy új, karizmatikus koncepció, melynek mottója: "MAXXimize your stay". A Jaz in the City szállodák a városi életmódot tükrözik a helyi zenei és kulturális életből merítve. A Zleep Hotels megfizethető áron egyesíti a színvonalas szolgáltatást és a trendi dizájnt Dániában és Svédországban.
A Deutsche Hospitality, amelyet egyébként 2020-ban a világ 7. legnagyobb szállodavállalata, a kínai Huazhu Hotels Group felvásárolt, azt tűzte ki célul, hogy a következő 5 évben a jelenlegi 120 hotel helyett 200-300 házat üzemeltet majd. „A vállalat keresi a megfelelő épületet a további brandek magyarországi bevezetésére, mint például a középkategóriás Zleep márka számára - mondta el Apaczeller Krisztina, az IntercityHotel értékesítési és marketingigazgatója.”
Környezetbarátra tervezve
Az új budapesti IntercityHotel belsőépítészeti terve a brand legújabb házait jegyző Matteo Thun milánói építész keze nyomát viseli. Az olasz tervező intim, otthonos, mégis tágas tereket teremtett letisztult, de fiatalos, vagány formavilággal, a lágy visszafogott és az élénk színek ötvözésével. A dizájner kerüli a műanyagok használatát, a természetes anyagokban hisz, mint a bőr és a fa, a padló például pazar tölgyfából készült. A koncepció fontos eleme a természetes fény, amelyből bőven jut a szobákba, mivel mindegyik a padlótól a plafonig üvegfalú. Sőt, az is cél volt, hogy a fürdőben ne kelljen nappal villanyt gyújtani, így azok falát tejüvegesre tervezték. A házban csak valódi növények kaptak helyet, többek között egy óriási zúzmófal, amely a felülvilágító ablakok segítségével jut fényhez. A hotel zöld energiát használ fel az áramellátásához, fűtéshez, hűtéshez. A minibárokban alkalmazott környezetszennyező mini kiszerelésekkel szakítva olyan automata kapott helyet a lobbyban, amelyből nagyobb csomagolású italok, ételek is elérhetők, és amelyeket a vendég felvihet a szobájában rendelkezésre álló hűtőbe.
Csökkentik a műanyag-felhasználást
A fogyasztási cikkek környezetre gyakorolt negatív hatásának minimalizálása érdekében sikeresen optimalizálták a szobai piperecikkeket is, így ennek köszönhetően a Deutsche Hospitality európai hoteleiben évente 12,3 tonnával csökkentették a felhasznált kemény szappan mennyiségét, és évi 4 tonna műanyagot takarítottak meg idáig. A Green Option keretében a fenntarthatóságra a vendégek figyelmét is igyekeznek felhívni, akik maguk is tehetnek a fenntarthatóbb működtetésért, például úgy, ha lemondanak a másnapi ágyneműcseréről, vagy a takarításról, melyért cserébe a hotel italkuponnal ajándékozza meg őket.
Green meeting – minden elemében
„A szállodalánc Green Meeting koncepciójának célja, hogy a náluk rendezett találkozók vagy rendezvények ökológiai hatásait minden szakaszban – a tervezéstől és a megvalósítástól egészen a vendégek távozásáig – minimalizáljuk” – mondta el Polgár Tibor. Az IntercityHotel Budapest general manager szerint a koncepció a megelőzési, csökkentési és kompenzációs intézkedéseken alapul, az egyes elemek pedig kiegészítik egymást. A szálloda újrahasznosított és fenntarthatóbb anyagokból készült konferencia-felszerelést biztosít, valamint előnyben részesíti a regionális és szezonális élelmiszereket. Polgár Tibor elmondta, hogy nem használnak műanyagpalackozott vizet, továbbá csak fair trade kávét, teát és szezonális, valamint lokálisan beszerzett snackeket biztosítanak a vendégeknek. Így az öt, összesen 200 fő befogadására alkalmas konferenciateremben megtartott rendezvények ténylegesen hozzájárulnak a vendégek CO2-lábnyomának csökkentéséhez, amelyről a megrendelő ügyfél kérésére egy partnercég által kibocsátott tanúsítvány is kérhető.
Fenntartható beszerzés
A szállodákban kínált ételek esetében a regionális és szezonális termékeket részesítik előnyben, és ha tehetik, csak a közeli régiókból szerzik be. A tojás csak szabadtartású, ketrecmentes farmokról hozatják, továbbá mivel a húsnak és a halnak átlagon felüli a szénlábnyoma, így a Deutsche Hospitality célkitűzése, hogy 2021-re az EU-ban található hoteleiben és 2023-ra globális szinten is legalább 30 százalékra növeljék a klímabarát vegán és vegetáriánus ételek arányát étlapjukon. Törekednek továbbá a körforgásos gazdaság megvalósítására és az élelmiszer-hulladék minimalizálára.
A szervíz magas színvonaláról egyébként híresek az Intercity hotelek, több nemzetközi díjjal is elismerték azok minőségét. Bodócs László séf könnyen értelmezhető, könnyen elkészíthető, amennyire lehet a szezonalitáshoz igazodó, és rövid ellátási láncból beszerzett alapanyagokból készült fogásokat álmodott meg a szálloda vendégei számára igazán látványos tálalásban.
Környezetbarát közlekedés
Az ökotudatosság a városi közlekedés esetében is fontos a szállodavállalatnak, ezért az IntercityHotel Budapest térítésmentesen biztosít lehetőséget egyéni vendégeinek a budapesti tömegközlekedés használatára, FreeCityTicket jegyek segítségével. A házban megszállók e-töltőállomásokhoz is hozzáférhetnek, amelyekhez parkolóhely és a megfelelő infrastruktúra is tartozik. Az anyavállalt németországi hoteleinek vendégei már most is a német Deutsche Bahn vasúttársaság speciális "Veranstaltungsticket"-jével (rendezvényjegy) olyan távolsági és regionális vonatokon utazhatnak a hotelbe, amelyek 100 százalékban zöldáramot használnak.
Mindenki csinál mindent is
A jelenleg 120-140 eurós szobaárakat kínáló ház az eredeti tervek szerint 40 fővel nyitott volna, most azonban a munkaerőhiány és a pandémia teremtette piaci helyzetben 18 fővel működik a hotel a soft opening időszakban. "Napjainkban egyre inkább felértékelődnek a flexibilis munkakörök, azt, hogy a munkatársak sok szakterülethez értenek, és helyettesíteni képesek egymást. Láthatóan efelé tart most a világ" - hangsúlyozta a szállodaigazgató és hozzátette, hogy a kereslet felfutásával párhuzamosan azonban náluk is bővülni fog a személyzet létszáma.