Egyre több az orosz, skandináv és brit vendég

Folytatódik a vendégforgalom növekedése a hazai szálláshelyeken. 2013. júniusában is több volt a turista idehaza, mint egy évvel ezelőtt. Különösen az orosz, skandináv és brit forgalom fellendülése jelentős. 

2013 hatodik hónapjában a külföldivendég-éjszakák száma 2,9, a belföldivendég-éjszakák száma 4,7%-kal emelkedett, ahogyan a szálláshelyek – folyó áron számolt – bruttó árbevétele is (11,5%) - közölte a Központi Statisztikai Hivatal.

Az árbevétel jelentős bővülésében szerepet játszott a kiadott szobák átlagárának 4,3%-os emelkedése. A külföldi vendégek 1097 ezer vendégéjszakát töltöttek el a kereskedelmi szálláshelyeken, számuk 4,2, az általuk eltöltött vendégéjszakáké pedig 2,9%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest.

A jelentősebb küldő országok közül Németország és Ausztria esetében a vendégforgalom visszaesett (8,0 és 20%), az egyesült államokbeli, az orosz és a brit vendégek által eltöltött éjszakák száma számottevően emelkedett (26, 15 és 9,8%).

Ha az idei első félévi összesített vendégforgalmi adatokat is megnézzük (lásd a fenti táblázatot), akkor láthatjuk, hogy az orosz vendégek száma olyan tempóban bővül, hogy várhatóan hamarosan az orosz lesz a második legjelentősebb küldőpiac a magyar turizmus számára. Szembeötlő a brit és a skandináv piacok erősödése is, ez jelentős részben a számos új légi járatnak köszönhető. Ugyanakkor a német és osztrák piacok visszaesése némiképp meglepő, mivel tavaly ezek is újra nőni tudtak a korábbi visszaesés után. 

Júniusban a belföldi vendégek 1089 ezer vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken, számuk 1,1, az általuk eltöltött vendégéjszakáké pedig 4,7%-kal bővült 2012 azonos időszakához viszonyítva. A belföldivendég-forgalom – Nyugat-Dunántúl kivételével – minden turisztikai régióban nőtt. A kereskedelmi szálláshelyek belföldivendég-forgalmának 60%-át fogadó szállodákban a vendégéjszakák száma 7,1%-kal emelkedett.

A szállodák szobakihasználtsága átlagosan 52%-os volt, ami 2,2 százalékponttal magasabb, mint egy évvel korábban. Az ötcsillagos szállodák szobáinak igénybevétele ebben a hónapban is kiemelkedő, 71,5%-os volt. Júniusban a kiadott szállodai szobák bruttó átlagára 15 775 forint, az egy kiadható szállodai szobára jutó árbevétel (bruttó REVPAR) 8245 forint volt. A kereskedelmi szálláshelyek összes folyó áron számított árbevétele 11,5%-kal volt magasabb, mint egy évvel ezelőtt. A vizsgált időszakban összesen 28 milliárd forint bruttó árbevételt értek el, ezen belül a szállásdíjbevétel 16 milliárd forint volt.

A vendéglátásból 6,3 milliárd forint folyt be, 577 millióval több, mint az előző év júniusában. A forint/euró havi átlagárfolyama 296 forint volt a vizsgált hónapban, 2,1 forinttal gyengébb, mint a 2012. júniusi érték.

A működő kereskedelmi szálláshelyek jelentése alapján júniusban 2015 egység fogadott el Széchenyi Pihenőkártyát. A belföldi vendégek az év hatodik hónapjában 1,2 milliárd forint értékben fizettek ezzel a fizetőeszközzel a szálláshelyeken. A SZÉP-kártya júniusi használatát összehasonlítva a tavaly júniusban beváltott üdülési csekk és SZÉP-kártya együttes forgalmával, nagymértékű, 41%-os bővülés figyelhető meg.

A szálláshely-szolgáltatást nyújtó – több, különböző ágazatban működő – vállalkozások a szálláshelyeken júniusban közvetlenül mintegy 32 ezer főt foglalkoztattak, ami 3,0%-kal több, mint 2012 azonos időszakában.

2013. június 30-án a hazánkban működő kereskedelmi szálláshelyek száma 2986 volt, ezen belül 1013 szálloda 58 ezer szobával, 1006 panzió több mint 11 ezer szobával működött. Az egyéb szálláshelyek (üdülőház, kemping és közösségi szálláshelyek) száma 967 volt.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.