Egyre több pálinkát ajándékoznak a cégek

A hamarosan kezdődő karácsonyi céges ajándékozási szezonban  tovább csökkennek és főleg kisebb összegűek lesznek a megrendelések – áll a Promo Data elemzésében. Továbbra is a hagyományos termékek dominálnak: bor, pálinka, logózott iroda- és írószerek, nyomtatványok, naptárak, CD-k, édesség, csokoládé, bonbon, és ritka az egyedi vagy luxuscikkre vonatkozó ajánlatkérés.

A Promo Data piackutató tizenkettedik éve készíti el országos felmérését 2 300 nagyvállalat ajándék-beszerzési felelősét meginterjúvolva. A válság előtti utolsó évben még a megkérdezett cégek fele jelezte valamilyen ajándék beszerzését, tavaly és az idén már csak egyötödük. A cégek nagy része egyáltalán nem költ ilyen célra, s még a nagy nemzetközi vállalatok is mind gyakrabban jótékonysági célra fordítják az ajándékozásra szánt, a korábbinál sokkal kisebb összeget.

A cég főleg a 300 milliónál nagyobb árbevételű vállalatok körében végezte a felmérést. Az ajándékozás már a válság előtti években is kezdett áttolódni a kisebb összegű költések felé. 2008-ban és most is 40-50 százalékuk 100-500 ezer forint között vásárolt ilyen termékeket, de míg 2004-ben 42 százalékuk vett félmilliónál többért, addig 2007-ben 25 százalékuk, 2009-ben 15-, tavaly 12 és az idén már csak 11 százalékuk. Ugyanígy nőtt a 100 ezer alatti vásárlás: a 2004-es 16-ról 2007-ben 32-re, 2009-ben 37-re, tavaly 47 és az idén 45 százalékra.

A válság előtti években a nagyvállalatok több mint fele volt érintve az ajándékozásban, ez 42 százalékra esett vissza. A konkrét karácsonyi ajándékozást régebben a nagyvállalatok 40 százaléka, majd harmada, az utóbbi években már csak ötöde jelezte.

A rendelt termékeket tekintve visszaesett a hagyományos iroda- és írószerek aránya az egy évtizeddel ezelőtti 41 százalékról 27 százalékra. Az elmúlt években 40 százalék körül vezetnek a borok és egyéb italok: igaz, tíz éve még sokkal több viszkit, konyakot vásároltak, az utóbbi években helyettük inkább a legalább olyan drága minőségi pálinkát veszik a cégek. Gyorsan nőtt az édességek, csokoládé, bonbon, marcipánkülönlegességek válság előtti 3-4 százalékos aránya, mely ma már 15 százalékot tesz ki. Nem sokat változott a naptárak, más nyomtatványok, CD-k részesedése: s ma is 10-13 százalékot tesz ki. A divatcikkek, pólók, baseball-sapkák, sportcikkeké viszont jelentősen csökkent: 13-15 százalékról 5-6 százalékra. Az exkluzív és luxuscikkek aránya a régebbi 3-5 százalékról visszaesett 1-2 százalékra.

Táblázat az elmúlt évek ajándékozási adatairól >>>

Forrás: Kreatív Online


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.