A hétfőre „váratlanul” csődbe ment Aeroviva utazási iroda mintegy 494 millió forintos vagyoni biztosítékból fedezte volna a QBE Atlasz biztosítón keresztül a csőd miatt hoppon maradt utasok kárát. Az összegnek azonban már közel negyedére, körülbelül 150 millió forintra jelentettek be kárigényt a biztosítónál.
Horváth Péter, a QBE értékesítési igazgatója ugyanakkor elmondta: még mindig nem ismeretes, hány utast kell az összegből kárpótolni, mivel az utaslisták és a befizetett részvételi díjak listája továbbra sem áll a biztosító rendelkezésére. Az iroda vezetői, a tulajdonos Gyarmati Ferenc és Hidas Anna ügyvezető továbbra sem elérhetők, így a QBE csakúgy, mint a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal (MKEH) csakis a cég jogászaival tud kommunikálni.
Bizalomvesztés
Portálunk egy aktív fórumozója szerint az utóbb egyre óvatosabbá váló, inkább nagy irodáknál foglaló utasok bizalmát jelentősen megingatja az alig pár napja még ismert és megbízható irodának számító Aeroviva csődje. Ez tovább csökkentheti az utazási iródák forgalmát, mivel az utasok jobban bíznak abban, ha közvetlenül foglalják le szállásukat és repülőjegyüket. Fórumozónk, Senki Alfonz tovább kongatva a vészharangot attól tart, hogy a bizalom megingása a külföldi háttérrel rendelkező pozíciót erősítheti a hazai vállalkozások kárára. Félő - így Alfonz -, hogy megoldásképpen drasztikusan megemelik a kaució mértékét, holott a folyamatos ellenőrzés hatékonyabb ellenszer lenne a hasonló esetekre.
Mindenesetre a kialakult helyzetben hetekig is eltarthat, mire a valós kárigényeket sikerül felmérni - mondta el Horváth Péter érdeklődésünkre hozzátéve, hogy becslésük szerint mintegy 2000 utas kárigényéről lehet szó.