Fejlődés jellemzi a magyarok vásárlóerejét

Európai Központi Bank (ECB) kártyatranzakciókkal kapcsolatos nemrégiben publikált statisztikái alapján Az adatok szerint 2007. és 2012. között Magyarországon egyharmaddal nőtt a kártyatranzakciók értéke. Ez a 2007-2012-es időszak alatt 52,83 százalékos növekedést jelent, amely pont a duplája az EU-átlagnak - tájékoztatott a SIX Payment Services, készpénzmentes fizetési megoldás- és infrastruktúra szolgáltató.

A betétikártya-használat területén hazánk a 2007-2012-es időszakban 57,8 százalékos növekedést könyvelhet el, amivel nyolcadik az EU-tagok sorában. A legjobb eredményt egyébként Románia tudhatja magáénak, ahol az adott időszakban 150%-os volt a növekedés. 2012-ben a ECB adatai szerint a hazai betétikártyák forgalma 5,95 milliárd euró volt. A hitelkártyák forgalma is nőtt 33 százalékkal, amely 2012-ben 1 milliárd eurót tett ki.

Az ECB adatai szerint a forgalom tekintetében egyébként az Egyesült Királyság teljesített a legjobban, amely az öt éves periódus alatt elérte 440 milliárdos forgalmat a betéti kártyák tekintetében, a hitelkártyák területén 2012-ben pedig 148 milliárd eurós forgalmat könyvelt el.

„Az Európai Központi Bank adataiból arra következtetünk, hogy fejlődés jellemzi mind a magyarok vásárlóerejét, mind pedig fizetési szokásaikat. Elmondható, hogy a magyarok egyre inkább értékelik a készpénzmentes fizetés kényelmét és biztonságát. A kártyás fizetés egyre népszerűbb, legyen szó akár a vendéglátóhelyeken, utazásnál, vagy más helyeken történő fizetésről. A fizetési megoldások, illetve szokások tekintetében még mindig a nyugati országok mögött járunk, jelentős potenciált látunk a készpénzmentes megoldások felé történő elmozdulásra” – kommentálta az adatokat Molnár Tamás a SIX hazai irodájának ügyvezető igazgatója.

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint ma Magyarországon 83 ezer darab bankkártya-terminál van üzemben, amelyből 16 ezer lehetővé teszi az érintés nélküli fizetést is. A legtöbb tranzakció EMV chip-kártyával történik, az érintés nélküli megoldással történő fizetés, amely több országban a készpénzmentes fizetési megoldások fő mozgatóereje, egyelőre nem túl népszerű itthon: az érintés mentes (pl. Paypass) fizetés mind a fizetések darabszámát, mind a fizetések forgalmát tekintve 1 százalék alatt van.  

A SIX Payment Services megfigyelései szerint az, hogy a vásárló készpénzzel vagy kártyával fizet, legfőképp a vásárlás kontextusától függ, és nem mindig tudatos döntésen alapul. Amikor egy nehezebb döntést követően, például ruhavásárlás során, kerül sor a fizetésre, a fizetési megoldás kiválasztását egy tudatosabb döntés előzi meg. Egy-egy nagyobb bevásárláskor, a volumentől függően, különböző szokásokat- beidegződéseket alkalmazunk annak eldöntésére, hogy kártyával vagy készpénzzel fizetünk, amíg például újságvásárláskor sokkal automatikusabban követjük szokásainkat


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.