Fejlődés jellemzi a magyarok vásárlóerejét

Európai Központi Bank (ECB) kártyatranzakciókkal kapcsolatos nemrégiben publikált statisztikái alapján Az adatok szerint 2007. és 2012. között Magyarországon egyharmaddal nőtt a kártyatranzakciók értéke. Ez a 2007-2012-es időszak alatt 52,83 százalékos növekedést jelent, amely pont a duplája az EU-átlagnak - tájékoztatott a SIX Payment Services, készpénzmentes fizetési megoldás- és infrastruktúra szolgáltató.

A betétikártya-használat területén hazánk a 2007-2012-es időszakban 57,8 százalékos növekedést könyvelhet el, amivel nyolcadik az EU-tagok sorában. A legjobb eredményt egyébként Románia tudhatja magáénak, ahol az adott időszakban 150%-os volt a növekedés. 2012-ben a ECB adatai szerint a hazai betétikártyák forgalma 5,95 milliárd euró volt. A hitelkártyák forgalma is nőtt 33 százalékkal, amely 2012-ben 1 milliárd eurót tett ki.

Az ECB adatai szerint a forgalom tekintetében egyébként az Egyesült Királyság teljesített a legjobban, amely az öt éves periódus alatt elérte 440 milliárdos forgalmat a betéti kártyák tekintetében, a hitelkártyák területén 2012-ben pedig 148 milliárd eurós forgalmat könyvelt el.

„Az Európai Központi Bank adataiból arra következtetünk, hogy fejlődés jellemzi mind a magyarok vásárlóerejét, mind pedig fizetési szokásaikat. Elmondható, hogy a magyarok egyre inkább értékelik a készpénzmentes fizetés kényelmét és biztonságát. A kártyás fizetés egyre népszerűbb, legyen szó akár a vendéglátóhelyeken, utazásnál, vagy más helyeken történő fizetésről. A fizetési megoldások, illetve szokások tekintetében még mindig a nyugati országok mögött járunk, jelentős potenciált látunk a készpénzmentes megoldások felé történő elmozdulásra” – kommentálta az adatokat Molnár Tamás a SIX hazai irodájának ügyvezető igazgatója.

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint ma Magyarországon 83 ezer darab bankkártya-terminál van üzemben, amelyből 16 ezer lehetővé teszi az érintés nélküli fizetést is. A legtöbb tranzakció EMV chip-kártyával történik, az érintés nélküli megoldással történő fizetés, amely több országban a készpénzmentes fizetési megoldások fő mozgatóereje, egyelőre nem túl népszerű itthon: az érintés mentes (pl. Paypass) fizetés mind a fizetések darabszámát, mind a fizetések forgalmát tekintve 1 százalék alatt van.  

A SIX Payment Services megfigyelései szerint az, hogy a vásárló készpénzzel vagy kártyával fizet, legfőképp a vásárlás kontextusától függ, és nem mindig tudatos döntésen alapul. Amikor egy nehezebb döntést követően, például ruhavásárlás során, kerül sor a fizetésre, a fizetési megoldás kiválasztását egy tudatosabb döntés előzi meg. Egy-egy nagyobb bevásárláskor, a volumentől függően, különböző szokásokat- beidegződéseket alkalmazunk annak eldöntésére, hogy kártyával vagy készpénzzel fizetünk, amíg például újságvásárláskor sokkal automatikusabban követjük szokásainkat


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.