A betétikártya-használat területén hazánk a 2007-2012-es időszakban 57,8 százalékos növekedést könyvelhet el, amivel nyolcadik az EU-tagok sorában. A legjobb eredményt egyébként Románia tudhatja magáénak, ahol az adott időszakban 150%-os volt a növekedés. 2012-ben a ECB adatai szerint a hazai betétikártyák forgalma 5,95 milliárd euró volt. A hitelkártyák forgalma is nőtt 33 százalékkal, amely 2012-ben 1 milliárd eurót tett ki.
Az ECB adatai szerint a forgalom tekintetében egyébként az Egyesült Királyság teljesített a legjobban, amely az öt éves periódus alatt elérte 440 milliárdos forgalmat a betéti kártyák tekintetében, a hitelkártyák területén 2012-ben pedig 148 milliárd eurós forgalmat könyvelt el.
„Az Európai Központi Bank adataiból arra következtetünk, hogy fejlődés jellemzi mind a magyarok vásárlóerejét, mind pedig fizetési szokásaikat. Elmondható, hogy a magyarok egyre inkább értékelik a készpénzmentes fizetés kényelmét és biztonságát. A kártyás fizetés egyre népszerűbb, legyen szó akár a vendéglátóhelyeken, utazásnál, vagy más helyeken történő fizetésről. A fizetési megoldások, illetve szokások tekintetében még mindig a nyugati országok mögött járunk, jelentős potenciált látunk a készpénzmentes megoldások felé történő elmozdulásra” – kommentálta az adatokat Molnár Tamás a SIX hazai irodájának ügyvezető igazgatója.
A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint ma Magyarországon 83 ezer darab bankkártya-terminál van üzemben, amelyből 16 ezer lehetővé teszi az érintés nélküli fizetést is. A legtöbb tranzakció EMV chip-kártyával történik, az érintés nélküli megoldással történő fizetés, amely több országban a készpénzmentes fizetési megoldások fő mozgatóereje, egyelőre nem túl népszerű itthon: az érintés mentes (pl. Paypass) fizetés mind a fizetések darabszámát, mind a fizetések forgalmát tekintve 1 százalék alatt van.
A SIX Payment Services megfigyelései szerint az, hogy a vásárló készpénzzel vagy kártyával fizet, legfőképp a vásárlás kontextusától függ, és nem mindig tudatos döntésen alapul. Amikor egy nehezebb döntést követően, például ruhavásárlás során, kerül sor a fizetésre, a fizetési megoldás kiválasztását egy tudatosabb döntés előzi meg. Egy-egy nagyobb bevásárláskor, a volumentől függően, különböző szokásokat- beidegződéseket alkalmazunk annak eldöntésére, hogy kártyával vagy készpénzzel fizetünk, amíg például újságvásárláskor sokkal automatikusabban követjük szokásainkat