2012. május 29-ét írjuk. A Ferihegy 1 utolsó napja a kényszerű szünet előtt. Az utolsó járatokat búcsúztatni és a terminált látványosan bezárni gyűlt össze a Budapest Airport (BUD) vezetősége és a sajtó. Egy Wizz Air-gép füstölt el Bari felé, majd később Stuttgartba a Germanwings A319-ese. Másnap már a kettesről kezdték az új napot, ahol a jelentések szerint az átállás zökkenőmentesen zajlott le.
Ez annyiban nem baj, hogy a fapados csúcs alatt, reggel hat körül, valamint este a Budapest Airport szerint a T1 már kevésnek bizonyult a forgalom kiszolgálására. Az egyesen óránkénti négy-öt induló járat látható el torlódások nélkül – tudtuk meg Hardy Mihálytól, a BUD kommunikációs igazgatójától. De legalább ezentúl ki lesz használva a kettes. Még így is 1,1 millióval kevesebb utasra számítanak idén Hardy Mihály tájékoztatása szerint. Elmondta: 2012- ben 7,8 millió utast várnak. Tavaly 10%-os növekedés mellett 8,9 millióan fordultak meg a Ferihegy termináljain. De ezzel a 7,8 millióval azért óvatosan bánjunk! – figyelmeztetett Hardy Mihály. Az utasok majdnem fele fapadossal repül, a fapadosok pedig a hálózati légitársaságokkal ellentétben igen hamar megszüntetik járataikat, ha a kihasználtság a szokásos 75-80% alá esik – tette hozzá. És mit szól a változó vásárlóközönséghez a márkás divatcikkeket, csillogó kristályokat, órákat a SkyCourton árusító kalmár? Nos, nem tapsol annyira, mint a vámmentes dohányáru osztálya, ahol a Ryanair belépte óta megnőtt a vásárlók száma. A Burger Király és a KFC is javuló értékesítésől számol be. Hardy Mihály az átalakuló vásárlóerő ellenére optimista; emlékeztet, a full service légitársaságok európai és közel-keleti krémje azért továbbra is repüli Budapestet prémiumutasaival. Így vagy úgy, de a városba kitekintve az utazási szakma a Malév eltűnte óta nem ujjong az üzleti és konferenciaturizmus visszaesése miatt. Azért persze fapados és fapados közt is van különbség. A Wizz Air, hogy az ultráktól – így is – megkülönböztesse magát, nem karámban gyalogoltatja utasait az utasforgalmi épületig, fizet a buszért. Hasonlóképpen jár el az easyJet, a Germanwings és a Norwegian is – derült ki. Joggal merül fel a kérdés: kapnak-e kedvezményt a listaárból a kettesre átköltözők? A hivatalos válasz szerint nem. Lenyűgöző, ha egy ötvenes-hatvanas évekbeli épületet igényesen, jelent és múltat egyaránt figyelembe véve újítanak fel, ahogy történt az F1 esetében is. A Népstadion tervezőjének másik legismertebb műve nem véletlenül kapott annyi elismerést. Ifj. Dávid Károly épülete egy stilizált repülőgépet ábrázol felülnézetben, amelyhez későbbi korokban toldották hozzá a kisgépes GATterminált. Miért is ne adhatna az üres egyes a GAT-nak otthont? – merül fel a kérdés. Mert túl nagy ahhoz az utasszámhoz, amit ez a „műfaj” produkál – hangzik a BUD válasza. Tavaly 5186 gépmozgás mellett nagyjából 30 ezren érkeztek a GAT-ra. 2011-ben összesen 109 949 gépmozgás történt a Ferihegyen. Nem érné meg, olcsóbban kijönnek a T1 állagmegóvásával. Addig is bíznak benne, hogy 2017. május 29-én újra megnyit