Fürdővárosi jövőkép

Hajdúszoboszló a legnépszerűbb „vizes desztináció” a belföldi turisták körében, és képes folyamatosan megújulni, így vezető szerepét megtartja. (Budapest után a legtöbb belföldi vendégéjszaka Hajdúszoboszló kereskedelmi szálláshelyein realizálódik, 2009, KSH.) A belföldi turizmus súlya mellett a beutazó turizmus is bővül, elsősorban a határos országokból érkezőkkel. Cél a dobogós hely megszerzése a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött külföldi vendégéjszakák száma tekintetében is.

Az egészség: a test és a lélek harmóniájában egyesül, a gyógyulás – pihenés – szórakozás hajdúszoboszlói színterein. Ez az egészség holisztikus megközelítése hajdúszoboszlói értelmezésben az jelenti, hogy Hajdúszoboszló, mint fürdőváros a nyugodt gyógyulást és a vidám szórakozást egyaránt kínálja, középpontjában a fürdő, mely közép-Európa legnagyobb fürdőkomplexuma. A mediterrán hangulatú fürdőváros a Puszta szélén, a különleges, mediterrán fürdőmiliő, a „leg-ek” csúzdájával, a jó minőségű szállodasor, a barátságos vendégfogadók, a hangulatos sétány - a „szoboszlói feeling”-et közvetítik. A „szoboszló” márka felépül és megerősödik, amelynek alapja a mediterrán jellegű infrastruktúrára helyezett magyar gasztronómia és a hajdú - puszta örökségre alapozott programok. A sportolási lehetőségek bővítésével és az egészséges (bio) élelmiszerek felhasználásával az „egészség” üzenet tovább erősödik a „szoboszló” márkában, márkaesszenciája: a „szoboszlói egészség”.

A turizmus a gazdaság, a társadalom és a környezet szempontjából egyaránt fenntartható módon fejlődik, hozzájárulva az itt élők és az ide látogatók életminőségének javulásához. A fejlesztés fókusza: a minőség, így az átlagos turistaköltés emelkedésével a turisztikai szektor jövedelmezősége javul, és a hajdúszoboszlói kis- és középvállalkozások számára hosszú távú foglalkoztatottságot biztosít, ugyanakkor a természeti és az épített környezet fenntarthatóságát nem veszélyeztetik a turisták, számuk nem emelkedik. A partnerség erősödik: a turizmus-rendszere a közösségi és a vállalkozói szféra együttműködésére épül, amelyet jól működő intézményrendszer és hatékony desztináció-menedzsment támogat. Partnerség alakul ki Debrecen – Hortobágy vonatkozásában is, amelynek alapja a kölcsönös érdekeltség, amely közös fejlesztéseket is indukál (regionális repülőtér, a településeket összekötő kerékpárutak, kapcsolódó programok). A turizmus kedvező hatásaként a hagyományőrzés, a lokálpatriotizmus, az identitás-tudat erősödik a településkép, a környezet megóvása, fejlesztése révén.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.