Az egészség: a test és a lélek harmóniájában egyesül, a gyógyulás – pihenés – szórakozás hajdúszoboszlói színterein. Ez az egészség holisztikus megközelítése hajdúszoboszlói értelmezésben az jelenti, hogy Hajdúszoboszló, mint fürdőváros a nyugodt gyógyulást és a vidám szórakozást egyaránt kínálja, középpontjában a fürdő, mely közép-Európa legnagyobb fürdőkomplexuma. A mediterrán hangulatú fürdőváros a Puszta szélén, a különleges, mediterrán fürdőmiliő, a „leg-ek” csúzdájával, a jó minőségű szállodasor, a barátságos vendégfogadók, a hangulatos sétány - a „szoboszlói feeling”-et közvetítik. A „szoboszló” márka felépül és megerősödik, amelynek alapja a mediterrán jellegű infrastruktúrára helyezett magyar gasztronómia és a hajdú - puszta örökségre alapozott programok. A sportolási lehetőségek bővítésével és az egészséges (bio) élelmiszerek felhasználásával az „egészség” üzenet tovább erősödik a „szoboszló” márkában, márkaesszenciája: a „szoboszlói egészség”.
A turizmus a gazdaság, a társadalom és a környezet szempontjából egyaránt fenntartható módon fejlődik, hozzájárulva az itt élők és az ide látogatók életminőségének javulásához. A fejlesztés fókusza: a minőség, így az átlagos turistaköltés emelkedésével a turisztikai szektor jövedelmezősége javul, és a hajdúszoboszlói kis- és középvállalkozások számára hosszú távú foglalkoztatottságot biztosít, ugyanakkor a természeti és az épített környezet fenntarthatóságát nem veszélyeztetik a turisták, számuk nem emelkedik. A partnerség erősödik: a turizmus-rendszere a közösségi és a vállalkozói szféra együttműködésére épül, amelyet jól működő intézményrendszer és hatékony desztináció-menedzsment támogat. Partnerség alakul ki Debrecen – Hortobágy vonatkozásában is, amelynek alapja a kölcsönös érdekeltség, amely közös fejlesztéseket is indukál (regionális repülőtér, a településeket összekötő kerékpárutak, kapcsolódó programok). A turizmus kedvező hatásaként a hagyományőrzés, a lokálpatriotizmus, az identitás-tudat erősödik a településkép, a környezet megóvása, fejlesztése révén.