Haratik úr nem illegális utazásszervező

Legalábbis ezt állapítja meg a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, amelyhez jogtalan utazásszervezés kivizsgálására érkezett bejelentés a www.haratik.hu weboldallal kapcsolatban.

Az NFH munkatársa próbavásárlást végzett, és telefonon bejelentkezett a www.haratik.hu-n meghirdetett prágai kirándulásra, amelyet 2010. március 13-15-re hirdettek meg. A honlapot tartalommal ellátó Haratik Imre arról tájékoztatta a hatóságot, hogy nagy az érdeklődés, így egy másik időpontban, 2010. március 26-28. között is indítanak buszt.

Ezután személyes találkozást beszéltek meg december 8-ra az NFH munkatársasával, aki jegyzőkönyvben rögzítette, hogy a helyszínen Haratik Imre ismertette a prágai programot, a térképen bemutatta a látnivalókat. Elmondta, hogy ő csak a programot szervezi, a buszt egy engedéllyel rendelkező cég biztosítja. A buszút költségét az indulás napján a buszon kell fizetni, a szállás költségét pedig a szállodában. Haratik a helyszínen nem vett át pénzt, és nem íratott alá szerződést.

Ezek alapján az NFH munkatársa megállapította, hogy Haratik Imre nem követett el jogsértést, tevékenysége nem sérti a 213/1996 (XII.23.) az utazásszervező és –közvetítő tevékenységről szóló rendeletben foglaltakat. A Napi Turizmus kérdésére Kameniczky Péter, az NFH felügyelője elmondta, legfeljebb akkor beszélhetnénk ebben az esetben illegális utazásszervezésről, ha az említett magánszemély átvenne az utasoktól pénzt, de ez nem így történt. A hivatal munkatársa feltételezi, hogy Haratik Imre a buszos cégtől és a szállodától jutalékot kap azért, hogy utasokat küld számukra, azonban a hivatal szerint ez sem minősül illegális tevékenységnek.

Az NFH egyébként egy dolgot kifogásolt, hogy a honlapon az árfeltüntetés megtévesztő – Kameniczky Péter szerint inkább elégtelen. A felügyelő elmondta, a költség címszó, illetve az ár mellett pontos tájékoztatást kellett volna feltünteti arról, hogy mit takar az ár, és hogy kinek, mikor kell azt kifizetni, úgy ahogy Haratik Imre szóban részletezte a fizetés körülményeit. Az NFH kifogásolására Haratik megígérte, hogy a téves tájékoztatót 5 napon belül, vagyis legkésőbb december 13-ig kijavítja a honlapon. A Napi Turizmus munkatársa még december 22-én is a régi árfeltüntetést találta a honlapon. Kameniczky Péter szerkesztőségünket arról tájékoztatta, hogy felhívja Haratnik Imre figyelmét a zavaró árfeltüntetésre, amelyet 5000-től 500 000 forintig terjedő eljárási bírsággal büntetnek.

Haratnik Imre ügyében jogosulatlan utazásszervezés miatt éltek panasszal a fogyasztóvédelemnél. A MUISZ éppen a napokban adott tájékoztatást többek között a Napi Turizmus hasábjain a fekete utazásszertvezés ellen folytatott harcáról: "Több éve küzdünk - sajnos sikertelenül - a fekete utazásszervezők ellen. A tagjaink által a Titkárságra eljuttatott bejelentéseket minden esetben továbbküldjük a jelenleg illetékes szervnek, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnak kivizsgálásra, szankcionálásra. Sajnos az esetek döntő többségében az a válasz érkezik, hogy a hatóság nem talál szabálysértésre utaló jeleket a vizsgált cégnél (még akkor sem, ha teljesen nyilvánvalóan megvalósul a jogosulatlan utazásszervezés!). Maga a Hatóság szóvivője is beismerte, hogy nem tudnak hatékonyan fellépni a csak mobiltelefont megadó, magukat internetes honlapokon hirdető fantomcégek ellen."


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.