A fiatal szakember biztonságtechnikai mérnöknek tanult, de mivel közben pénzt kellett keresnie, 19 évesen beállt londinernek a Hotel Venturába. A szállodaipar olyannyira megtetszett neki, hogy ugyan lediplomázott, azóta el sem hagyta az ágazatot. A Ventura után a Westend Hilton következett, majd a Hotel Expóban jött az első lépés felfelé a ranglétrán, recepciós lett. Innen a Destination utazási irodához csábították, ahol a beutaztatás szépségeivel ismerkedett meg. 2008 elején egy meglepő ajánlattal kereste meg a Mellow Mood Group vezetése: legyen a fél év múlva megnyíló Hotel Promenade igazgatója. Levezényelte a szállodaépítés végső fázisát, és augusztusban ő nyitotta meg a budapesti belváros egyetlen háromcsillagos szállodáját. Ezután egy rövid vidéki kitérő következett, majd visszatért Budapestre.
Hogyan alakult a pályája a Mellow Mood csoporthoz való visszatérés után?
2010 februárjában tértem vissza a Mellow Mood csapatához, ekkor a májusban nyíló Cosmo Fashion Hotel, valamint a 2011 márciusában megnyitott La Prima Fashion Hotel nyitásának előkészítésével bíztak meg a tulajdonosok. 2010 májusában egyszerre nyitott a Cosmo Fashion Hotel és az Alta Moda Fashion Hotel, tavaly év végén pedig felkértek a Promenade City Hotelt vezetésére is. Úgy tűnik, beválik ez a közös szállodairányítási rendszer: a hotelek közel vannak egymáshoz, a Cosmo 36, a La Prima 80, valamint a Promenade 45 szobája együtt egy közepes méretű hotel kapacitását adja. A három szállodának van közös értékesítési vezetője is Hal Nikoletta személyében, Ujvári Péter pedig corporate és rendezvénymenedzserként segíti a munkánkat. Jó döntés volt közös irányítás alá vonni a három szállodát, mivel mind a kapacitásokkal, mind az árakkal hatékonyabban tudunk bánni.
Milyen teljesítményt mutat a La Prima Fashion Hotel Budapest?
A négycsillagos La Prima Fashion Hotel Budapest idén március elsején nyitott, egyre jobban megy. 95%-ban külföldiek töltik meg a szobákat, többségében internetes foglalások révén. A szálloda egész területén ingyenes Wifi elérhetőséget biztosítunk vendégeink számára, ugyanakkor business szobánkban számítógép és nyomtató áll ingyenesen ügyfeleink rendelkezésére. A ház további különlegessége az ún. „Duplex suite”, egy kétszintes lakosztály az épület legfelső szintjén. Az apartman alsó szintje exkluzív tárgyalóként is használható. Két rendezvény- és egy fitnessterem is várja a vendégeket.
Nem gond a vendégeknek a parkolás?
Leszerződtünk egy közeli parkolóházzal, ahol vendégeink kedvezményesebb áron tudnak parkolni, mintha az utcán állnának.
Milyen étkezési lehetőségeket kínálnak?
Reggelizőtermünkben a vendégeket bőséges büféreggelivel várjuk. Az éttermünk üzemeltetését bérbe adtuk, de vendégeink itt kedvezményes áron tudnak ebédelni vagy vacsorázni.
Hogyan alakul a piaci bevezetés?
Szépen fokozatosan igyekszünk a bevezető árainkat közelíteni az elvárt szinthez, júliusra várhatóan ez sikerülni is fog.
Milyen fejlesztések folynak még a Mellow Mood Groupnál?
Nagy iramban zajlik a Buddha-Bar Hotel Budapest Klotild Palace építése, a mintaszobákat már kialakítottuk, év vége felé várható a megnyitása. Dolgoznak a Váci u. 83. szám alatt az Avenue 83 Fashion Hotel építésén is, amelyet szintén az év végén vehetnek birtokukba a vendégek, akárcsak a lánc első külföldi egységét, a bécsi La Prima Fashion Hotel Viennát.
Milyennek látja a hazai szállodapiacot?
Sajnos a kép még mindig lehangoló, mivel 41 európai város közül Budapesten a legalacsonyabbak az átlagárak, valamint a foglaltság és a Revpar-mutató. Főleg az megdöbbentő, hogy egyszerre érvényesülnek ezek a negatívumok. Budapesten a belvárosi szállodák jobb helyzetben vannak, mint a külső kerületekben található házak. Itt a foglaltsággal nincs nagy gond, de az átlagárak elmaradnak az elvárhatótól. Az idén 10-15%-kal alacsonyabbak az átlagáraink, mint 2009-ben, és az idei első negyedév forgalma még a tavalyi nagyon gyenge teljesítményt is alulmúlja. Mégis remélem, hogy Magyarország EU-elnöksége hoz majd valamit a „konyhára”, a májusi–júniusi előfoglalási adatok biztatóak.