Három hotel közös irányítás alatt

Klasszikus, de igen gyorsan ívelő szállodás karriert mondhat magáénak Török Ágoston, aki pályafutását londinerként kezdte, ma pedig, 30 évesen már a Mellow Mood Group három belvárosi szállodáját irányítja. Ezek egyikében, a Pesti Barnabás utcában március elején megnyitott La Prima Fashion Hotel Budapestben beszélgettünk vele.

A fiatal szakember biztonságtechnikai mérnöknek tanult, de mivel közben pénzt kellett keresnie, 19 évesen beállt londinernek a Hotel Venturába. A szállodaipar olyannyira megtetszett neki, hogy ugyan lediplomázott, azóta el sem hagyta az ágazatot. A Ventura után a Westend Hilton következett, majd a Hotel Expóban jött az első lépés felfelé a ranglétrán, recepciós lett. Innen a Destination utazási irodához csábították, ahol a beutaztatás szépségeivel ismerkedett meg. 2008 elején egy meglepő ajánlattal kereste meg a Mellow Mood Group vezetése: legyen a fél év múlva megnyíló Hotel Promenade igazgatója. Levezényelte a szállodaépítés végső fázisát, és augusztusban ő nyitotta meg a budapesti belváros egyetlen háromcsillagos szállodáját. Ezután egy rövid vidéki kitérő következett, majd visszatért Budapestre.

Hogyan alakult a pályája a Mellow Mood csoporthoz való visszatérés után?

2010 februárjában tértem vissza a Mellow Mood csapatához, ekkor a májusban nyíló Cosmo Fashion Hotel, valamint a 2011 márciusában megnyitott La Prima Fashion Hotel nyitásának előkészítésével bíztak meg a tulajdonosok. 2010 májusában egyszerre nyitott a Cosmo Fashion Hotel és az Alta Moda Fashion Hotel, tavaly év végén pedig felkértek a Promenade City Hotelt vezetésére is. Úgy tűnik, beválik ez a közös szállodairányítási rendszer: a hotelek közel vannak egymáshoz, a Cosmo 36, a La Prima 80, valamint a Promenade 45 szobája együtt egy közepes méretű hotel kapacitását adja. A három szállodának van közös értékesítési vezetője is Hal Nikoletta személyében, Ujvári Péter pedig corporate és rendezvénymenedzserként segíti a munkánkat. Jó döntés volt közös irányítás alá vonni a három szállodát, mivel mind a kapacitásokkal, mind az árakkal hatékonyabban tudunk bánni.

Milyen teljesítményt mutat a La Prima Fashion Hotel Budapest?

A négycsillagos La Prima Fashion Hotel Budapest idén március elsején nyitott, egyre jobban megy. 95%-ban külföldiek töltik meg a szobákat, többségében internetes foglalások révén. A szálloda egész területén ingyenes Wifi elérhetőséget biztosítunk vendégeink számára, ugyanakkor business szobánkban számítógép és nyomtató áll ingyenesen ügyfeleink rendelkezésére. A ház további különlegessége az ún. „Duplex suite”, egy kétszintes lakosztály az épület legfelső szintjén. Az apartman alsó szintje exkluzív tárgyalóként is használható. Két rendezvény- és egy fitnessterem is várja a vendégeket.

Nem gond a vendégeknek a parkolás?

Leszerződtünk egy közeli parkolóházzal, ahol vendégeink kedvezményesebb áron tudnak parkolni, mintha az utcán állnának.

Milyen étkezési lehetőségeket kínálnak?

Reggelizőtermünkben a vendégeket bőséges büféreggelivel várjuk. Az éttermünk üzemeltetését bérbe adtuk, de vendégeink itt kedvezményes áron tudnak ebédelni vagy vacsorázni.

Hogyan alakul a piaci bevezetés?

Szépen fokozatosan igyekszünk a bevezető árainkat közelíteni az elvárt szinthez, júliusra várhatóan ez sikerülni is fog.

Milyen fejlesztések folynak még a Mellow Mood Groupnál?

Nagy iramban zajlik a Buddha-Bar Hotel Budapest Klotild Palace építése, a mintaszobákat már kialakítottuk, év vége felé várható a megnyitása. Dolgoznak a Váci u. 83. szám alatt az Avenue 83 Fashion Hotel építésén is, amelyet szintén az év végén vehetnek birtokukba a vendégek, akárcsak a lánc első külföldi egységét, a bécsi La Prima Fashion Hotel Viennát.

Milyennek látja a hazai szállodapiacot?

Sajnos a kép még mindig lehangoló, mivel 41 európai város közül Budapesten a legalacsonyabbak az átlagárak, valamint a foglaltság és a Revpar-mutató. Főleg az megdöbbentő, hogy egyszerre érvényesülnek ezek a negatívumok. Budapesten a belvárosi szállodák jobb helyzetben vannak, mint a külső kerületekben található házak. Itt a foglaltsággal nincs nagy gond, de az átlagárak elmaradnak az elvárhatótól. Az idén 10-15%-kal alacsonyabbak az átlagáraink, mint 2009-ben, és az idei első negyedév forgalma még a tavalyi nagyon gyenge teljesítményt is alulmúlja. Mégis remélem, hogy Magyarország EU-elnöksége hoz majd valamit a „konyhára”, a májusi–júniusi előfoglalási adatok biztatóak.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.