Házasodjunk és üzleteljünk!

Cégvezetők, marketingesek, HR-esek és salesek vettek részt az április 3-án megrendezett első Üzlet & Pszichológia konferencia-workshopon, ugyanis a felsorolt szakmák képviselői mind érintettek az üzleti élet pszichológiájában.

 

Fiú vagy lány?

Két egymáshoz kísértetiesen hasonlító arc közül nehéz megmondani, hogy melyik a fiú és melyik a lány, mégis mindenki ösztönösen a jó megoldást választja. Ösztönösen, vagy másképp: intuitív módon. Agyunk a legenergiaigényesebb szervünk, egyszerűen nincs lehetősége arra, hogy apránként kielemezze a látottakat, és tudatosítsa minden döntésünk előzményét, így gondolataink nagy része evolúciósan, a korábbi tapasztalatainkból táplálkozva „csak úgy jön”, és nem is feltétlen tudjuk megmagyarázni, hogy miért. Ez az tacit, vagy másképp intuitív tudásunk – magyarázta előadásában Aczél Balázs, pszichológus, döntéskutató. Ez persze nagyon hasznos számunkra, de néha azért tud tévedni a „rendszerünk”. Ami jó hír, hogy sokszor egy irányba téved mindenkinél. Ezt az automatikus tévedést pedig, aki kellőképp felkészült, akár forintosítani is tudja, vagy időben el tud kerülni olyan döntéseket, amelyek kárt okoznának neki.

Egy másik kézzel fogható példa a kutató előadásában az Economist előfizetésre buzdítása volt. Míg két opció közül választhatott a potenciális előfizető: az online verzió 59 dollárért és az online + nyomtatott párosítást 125 dollárért, addig a többség (68 %) az online mellett tette le a voksát. Abban a pillanatban, hogy bekerült egy középső, teljesen értelmetlen opció is, melyben 125 dollárért csak a nyomtatott újságot lehetett megvásárolni, átrendeződtek a viszonyok. Az emberek hirtelen elkezdték a korábban mellőzött, online + print csomagot venni 125 dollárért, és így 32 százalék helyett végül 84 százalék választotta ezt a lehetőséget, csak azért, mert középre bekerült egy pénzügyileg irracionális választék, amihez képest ez sokkal jobbnak bizonyult.

Micimackó és az értékesítés

László Zoltán sales-tréner az értékesítők tudatos viselkedésére fókuszált inkább a pszichológia és Micimackó lépcsőzési szokásaiból vonva le következtetéseket. Előadásában igen szemléletesen rámutatott azokra a mozzanatokra, ahol gyakorlással áttörhetőek az akadályok. „Ez a termék túl drága” – hangzik a leggyakoribb kifogás, amivel az értékesítők találkozhatnak. Hiába hallják gyakran a fenti mondatot, mégis nehéz innen könnyedén tovább lépni, és sikeres üzletet kötni. A tréner sok éves tapasztalata és színészi affinitása segítségével számos megoldásra mutatott rá, amivel kilendíthető a holtpontról a legtöbb elakadt értékesítési folyamat. „Drága? Hát persze, hogy az, különben nem lenne minőségi.” „Drága? Hát annyira nem drága, ha sorra vesszük, hogy mi mindent foglal magába…” És így tovább. Ugyanígy egészen konkrét tippeket hallhatott a közönség arra vonatkozóan, hogy hogyan válassza ki a jövő reménységeit. Azt semmiképpen se kérjük, hogy mutassák be, hogyan adnának el nekünk valamit. A tréner jellemzően a múltbeli viselkedésből próbál, akarom mondani, von le következtetéseket. Próbálkozni, ugyanis nem a sales területén kell, ott inkább cselekedni célszerű…

Mindenkit nem vehetünk feleségül

De vajon elegendő-e a múltbeli viselkedést kérdezgetni ahhoz, hogy megismerjük egy jelölt kompetenciáit? Ezt a kérdést már Dr. Klein Sándor, professzor, a kiválasztásban jártas pszichológus szakember pedzegette. A felnőtt ember ugyanis – a kisgyermekhez hasonlóan – hazudós. Szépít, füllent, ha jó benyomást akar kelteni. Persze az is plusz pont, ha tudja, hogy mit mondjon, de ez azért összességében kevés ahhoz, hogy megalapozott döntést hozhasson egy HR-es. A felvételi beszélgetésben pedig a munkaadó füllent magának, ugyanis a helyzet az, hogy leginkább az első 2-3 percben kialakult szimpátia, vagy kémia a döntő, a maradék háromnegyed óra pedig ennek a döntésnek az alátámasztását szolgálja. Tehát a konklúzió, hogy igazán kiismerni egy embert akkor lehet, ha sok éven keresztül láttuk őt különböző szituációkban, például egy házasság tökéletesen alkalmas erre a célra. Az előadó nagyon szellemes stílusban ecsetelte az egyéb megismerési módszerek előnyeit és hátrányait, végül az erőltetett választásos tesztek mellett tette le a voksát, mely első körben a képességeket méri. Emellett a csapatszerepeket is érdemes figyelni, ha csapatmunkára keresünk embert, ugyanis az legalább annyira fontos, mint az illető szakmai tapasztalata.

A magány megbetegít

Az együttműködés jelentőségét hangsúlyozta Preiszinger András, pszichológus tréner is, aki előadása elején levert egy filctollal teli dobozt az asztalról. A körülötte ülők ösztönösen is lehajoltak és elkezdték összeszedni a filctollakat, pedig ehhez semmilyen érdekük nem fűződött. A „kísérlet” szépen illusztrálta az előadó további mondanivalóját az emberiség alapvető törekvéséről: az együttműködésről. Ennek biológiai hátterét is megismerhették az ott ülők, a három fő emberi „üzemanyag”: a dopamin, az oxitocin és az endogén ópiátok jelentőségét az életünkben. Az oxitocin például nem csak szülőszobán teng túl, de egy házasságkötő teremben is, az elköteleződés előtt álló párban és hozzátartozóikban. De egy üzleti tárgyaláson is előnyös. Kísérletek szerint gyorsabban és könnyebben megállapodik az a két üzleti partner, akikben több oxitocin van, mint azok, akikben kevesebb. Tehát szintén opcióként került elő – többek közt – a házasság, mint egy üzletet fellendítő lehetőség. Ellenpontként a magány és a betegségek közti összefüggést ecsetelte a szakember, tehát minden jel szerint együttműködésre születtünk, és az inspiratív előadás után reméljük, a jelenlévők ennek fényében is tértek vissza a munkahelyükre.

A délután további részében szakmai beszámolókat hallhattunk az üzleti életben releváns tapasztalatokkal rendelkező szakemberektől, tanulságos és megható történetek formájában.

Forrás: Kreatív Online


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.