Heten hatékonyan

Három különböző helyszínen három egymást követő hónapban hét hazai Horeca beszállítói cég szakmai konferenciasorozatot szervezett, hogy tájékoztassák a szállodai és éttermi szakembereket a legújabb technológiákról, módszerekről, szakmai információkról, amelyek hatékonyan segíthetik partnereik mindennapi munkáját.

A nap folyamán három szekcióban (Management, Housekeeping, F&B/vendéglátás) párhuzamosan zajlottak az előadások, a szünetekben a vendégek megtekinthették a kiállítók standjait, kóstolóban is részük lehetett. A széles körű termék- és szolgáltatásválasztékot felvonultató szervezők igyekeztek minden lehetőséget megragadni, hogy testközelből bemutatkozzanak a vendégeknek: a szünetekben felszolgált üdítők hűtőit, a kávét és kávéfőző gépeket a kiállítók biztosították, az ebéd is a kiállítók alapanyagainak és táplálékkiegészítőinek felhasználásával készült, és még az asztalterítést is felhasználták a szemléltető bemutatkozáshoz.

A Management szekcióban a szervező cégek bemutatkozása mellett képet kaptak a résztvevők a következő ciklus pályázati lehetőségeiről és azok megvalósításáról (MAPI ZRt.). A Housekeeping szekcióban előadást tartott többek között Kardos György (Miele Kft.) a szállodai házi mosoda előnyeiről, az Assist-Trend Kft. a szállodatakarítás múltjáról, jelenéről és jövőjéről, a T-MIX 2003 Kft. a megfelelő textilválasztás szempontjairól. Az F&B/vendéglátás szekcióban a konyhahigiénia fontosságáról tájékoztató Assist-Trend Kft. mellett Gál Sándortól (Assur Kft.) meghallgathattuk, hogyan válasszunk konyhatechnológiai beszállítót. Az Omega Bázis Kft. (ABY) a csíraalapú élelmiszerek vendéglátásban történő felhasználásáról tartott tájékoztatást a szakmának. A Progast Kft. jóvoltából Harmath Csaba gasztronómiai tanácsadó kóstolóval egybekötött interaktív előadásán vehettek részt a vendégek a bor és ételek párosításával kapcsolatban, amelynek keretén belül kitért a borválaszték összeállítására is.

A szünetekben a Mirbesz Kft. kényeztette a vendégeket a különböző kóstolókkal, az ebéd is az általuk szállított alapanyagokból, valamint az Omega Bázis Kft. táplálékkiegészítőinek felhasználásával készült. A nap második felében egy összevont előadás keretében a NÉBIH képviselője tartott előadást A jó higiéniai gyakorlat témakörében, amely már nyomta- tott kiadvány formájában is elérhető. A nap a vendéglátó szálloda házbejárásával zárult.

Ha valaki a szilvásváradi La Contessa Kastélyhotelben szeptember 26-án tartott első rendezvényről lemaradt, még részt vehet október 10-én a gárdonyi Vital Hotel Nautisban vagy november 6-án a kecskeméti Four Points by Sheratonban megrendezésre kerülő rendezvényen. A rendezvényekről bővebb tájékoztatást a [email protected] e-mail címen kérhet.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.