Hol a helye a helyi termékeknek?

A Magyar Turizmus Zrt. Nyílt Napján a helyi termékek gasztronómiában és turizmusban betöltött szerepéről is zajlott kerekasztal beszélgetés, amelyen Dr. Simon Péter, az AMC vezérigazgató-helyettese, Békési Zoltán, a Békési Pálinka tulajdonosa, Klauser Róbert, az AQUA Kft. kereskedelmi vezetője és Tihanyi Ferenc, a Danubius Zrt. beszerzési igazgatója osztották meg tapasztalataikat.

A kerekasztal beszélgetésen elhangzott, hogy a szállodai beszerzések sokszor igen zárt piaci elveken működnek, a nagy láncok arra törekednek, hogy minimalizálják a beszállítói kör létszámát és így alacsonyabb beszerzési árakon jussanak a termékekhez. Erre igen szemléletes példa az ásványvíz-helyzet, hiszen a ma palackozott majd’ 190-féle hazai ásványvíz közül igen szűkös az a választék, amely az itallapokon fellelhető. Mindez Nyugat-Európában már ott jár, hogy az adott ételekhez más és más ásványvizet ajánlanak, mindennek meg van tehát a párja. Annak ellenére, hogy a fröccs idehaza korai reneszánszát éli napjainkban, nem csak a vízzel, hanem a pálinkával is az a helyzet, hogy a szállodák nem nagyon válogatnak. Az éttermek inkább, de a védjegyes nedűk itt sem képviselnek annyival nagyobb értéket a vásárlók fejében, hogy magasabb árszintre lehessen pozícionálni azokat. A pálinkát a kisebb boltokban keresők viszont nagyobb bizalommal vannak a márkás termékek iránt.

A kerekasztal társaság megállapította, hogy a hotelekben működő éttermek nem tudtak nyitni az utcáról betérők felé, igaz, hogy a kereslet is jelentősen megcsappant. Egyes vélemények szerint, az ilyen éttermek szinte kizárólag a reggeliztetésre álltak be. A prémium kategóriás termékek, vagy a hungarikum pálinkák, borok sok esetben nem tudnak még a minibár-választékba sem bekerülni, tekintve, hogy a kis hűtő fenntartása számos házban nem rentábilis: a ma vendége nem igen fizet felárat, az incentive és kongresszusi, magasabb költési hajlandóságú vendégkör pedig elmaradt. Egyes szállodaláncok meghirdetik saját wine-selection válogatásukat, amellyel a különleges borokat kínálják, országszerte kötelező elemekkel, ami húsz, vagy akár negyven féle finomságot jelent.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.