Hosszútávon nem lesz hatása a T5-ös káosznak

Elhamarkodottan kiáltanak farkast azok az angol híradások, amelyek azt taglalják milyen negatív hatásai lehetnek a Heathrow ötös terminál (T5) nyitása körül zajló káosznak a brit turizmusra és a British Airways-re (BA) nézve, állítja írásában a Travelmole turisztikai portál a TripAdvisor kutatási eredményeinek tükrében.

A kutatásban megkérdezettek 52 százaléka állította, hogy a mostani problémák a T5-ön nem lesznek hatással arra, hogy a jövőben a Heathrow-t vagy az ötös terminált használja. A válaszadók 20 százaléka azonban a jövőben nem valószínű, hogy a Heathrow-t választja, 14 százalékuk pedig szívesen érkezik a jövőben is a Heathrowra, de a T5-öt elkerüli majd. Harminc százalékuk a mostani káoszt „gyerekbetegségnek” fogja fel, és úgy gondolja, hogy a reptér hamarosan normálisan fog üzemelni. A megkérdezett utasok 51 százaléka állítja, hogy a T5 problémái nem hatnak a reptérről kialakult véleményére. 26 százalék van rosszabb véleménnyel a Heathrow-ról, mint előtte, 23 százalék pedig úgy gondolja, hogy a reptér a káosszal megszilárdította hírnevét, mint az egyik legrosszabb repülőtér. A válaszadók mindössze 13 százaléka gondolja, hogy a káoszért a British Airways-t kell hibáztatni, annak ellenére, hogy egyedüli légitársaságként használja a 4,3 milliárd fontos új terminált. 38 százalék úgy gondolja, hogy a felelősség a repteret üzemeltető BAA-é, 19 százalék pedig a T5 tervezőit tartja felelősnek. A válaszadók több mint fele állítja, hogy a British Airways-re vonatkozó megítélésén nem változtatnak a történtek, 28 százalék pedig annak ellenére, hogy folt esett a légitársaság megítélésén továbbra is a BA-t választják majd repüléskor. A megkérdezett turisták háromnegyede válaszolt úgy, hogy a kaotikus állapot a T5-ön nem befolyásolja az angliai utazását. Négy százalék gondolja úgy, hogy ennek hatására Anglia megítélése hosszabb távon sérül, 45 százalékuk pedig nemmel válaszolt.

Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.