A kezdetben hatezer bicikliből álló járműparkot a belvárosban egymástól nagyjából 300 méternyire lévő – az autóparkolók helyén kialakításra kerülő – dokkolópontokon helyeznék el, de az igény ismeretében számukat később akár a többszörösére is lehetne emelni, írja a Világgazdaság.
A francia fővárosban tavaly nyáron elindult és hamar népszerűvé vált hasonló rendszerben nagyrészt a kerékpárparkoló helyekre kitett reklámok bevételeiből működtetik a kölcsönzőket, Londonban azonban már a kezdeti beruházási költségeket is adófizetői pénzekből állják. A 2010-re tervezett start után az vehet részt az adott szolgáltatásban, aki vállalja, hogy a szabályok megszegése esetén akár száz fontot is leemeljenek a számlájáról. A bejegyzett felhasználók számára az első félórában ingyenes lesz a kerékpárok használata, további félórákért pedig 1-1 fontot kell fizetni, míg a harmadik óra után meredeken emelkedni kezd a használati díj. Ez utóbbi szabály arra szolgál, nehogy valaki tartósan „ráüljön” egy-egy bringára.
A rendszerbe bejelentkezett személyek egy kártya behelyezésével és egy személyi azonosító szám beütésével köthetnek el egy biciklit a megengedett időre.