A rendezvényen Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettest Somlyódy Csaba, a fővárosi közgyűlés gazdasági bizottságának elnöke helyettesítette, aki elmondta, hogy tudomása szerint az idén is folytatódik a fővárosi vendégforgalom tavaly elkezdődött örvendetes bővülése. Hozzátette, hogy a hazai turisztikai bevételek 2/3-a Budapesten realizálódik, ezért a főváros évente 130-180 millió forintos támogatást oszt ki turisztikai jellegű pályázatokon. Az idei keret 160 milliós, a tapasztalatok szerint azonban az igény sokkal nagyobb, mint a rendelkezésre álló keretösszeg. Somlyódy kiemelte, hogy több fontos fejlesztés történt, illetve történik a városban: az állatkert új szavannakertjét már átadták, a felújítással együtt díszkivilágítást kap a Szabadság-híd, befejeződött az Aquincumi Múzeum fejlesztésének második üteme, készül egy új színházi koncepció, amelynek egyik célja olyan előadások támogatása, amelyek több turistát vonzanak.
Fekete László, a Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht. (BTH) igazgatója a szervezet idei megújulásának legfontosabb elemeit ismertette. A társaságnak idén kiemelt piaca Oroszország, Spanyolország és Kína. Az elektronikus körkérdés alapján kiderült, hogy a fórum résztevői azt szeretnék, ha a jövőben a legfőbb külföldi célpiacok között szerepelne Oroszország, Skandinávia és a szomszédos országok. Fekete László elmondta, hogy hamarosan megjelenik a Budapesti Rendőr-főkapitánysággal közösen összeállított Tájékozottan Budapesten című kiadvány, amely öt nyelven, 210 ezer példányban ad hasznos tanácsokat a hozzánk érkezőknek egyebek mellett az éjszakai élettel és a tömegközlekedéssel kapcsolatban. Elhangzott, hogy havonta 1,1 millió oldalletöltést regisztrálnak a BTH budapestinfo.hu oldalán, és ma már több saját bevétele van a marketingszervezetnek, mint amennyi támogatást kap a fővárostól. Az interaktivitás jegyében a BTH a jövőben is várja a szakma észrevételeit, véleményét a [email protected] e-mailcímre, a www.budapestinfo.hu oldalon pedig rendszeresen szavazásra bocsátják a legfontosabb turisztikai promócióval kapcsolatos kérdéseket.