Itt az Iránytű kommunikációs verseny végeredménye

Április közepén a budapesti Legenda hajón hirdette ki a Turizmus Trend szerkesztősége az Iránytű kommunikációs verseny végeredményét. Néhány héttel korábban harmincegy pályaművet jelölt shortlistre az Iránytű zsűrije. A díjazottak a helyszínen értesültek a verseny végeredményéről.

41 nevező 52 munkája került a Turizmus Trend szervezésében zajló Iránytű kommunikációs verseny zsűrije elé, végül a döntőbe 31 pályamunka jutott be. A zsűrit Román Balázs, a Kreatív online főszerkesztője, Szedlák Péter, az Osztrák Nemzeti Idegenforgalmi Képviselet marketingmenedzsere, Varga Ferenc, a Corvus Design Reklámügynökség ügyvezetője, valamint Szántó Zoltán, a Turizmus Trend főszerkesztője alkotta. A zsűri megítélése szerint a shortlistre került pályaművek mindegyike elismerést érdemel.

A zsűri szavazatainak összesítése után a következő pályázók közül kerültek ki a kategóriák nyertesei:

Print:

Nyár 2011 (Aeolus), Tavasz–Nyár–Ősz 2011 (Budavár Tours), Chemol Travel 2011. évi programfüzete, MICE-kiadvány (Hotel Európa Fit), Éden étterem étlapja (Hotel Karos Spa), Nyári Üdülések 2011 (Ibusz), Kolping Hotel kiadványa, USA-katalógus (Morton’s), Belföldi katalógus 2011–12 (OTP Travel), Külföld katalógus 2011 (OTP Travel), Sportés eseményturizmus 2011 (Quaestor), Magic Life katalógus (TUI).

Print (nonprofit):

Badacsonyi régió invitatív kiadvány (Badacsonyi Céh Turisztikai Egyesület), Kehidakustány információs turisztikai térkép (Kehidakustányi Vendégvárók Egyesülete) és a MiskolcON turisztikai magazin (Miskolc MJV Önkormányzata).

Web:

A zsűri a shorlistesek közé juttatta a Bohemarthotel.hu (Béke Irodaház Kft.), a Buddhabarhotelbudapest.com (MMG Hotels Kft.), az Econoconsult.hu (EconoConsult Kft.), a Laprimahotelbudapest.com (MMG Hotels Kft.), a Mellowmood.hu (MMG Hotels Kft.) és az Underguide.com (Underguide Kft.) honlapokat.

Web (nonprofit):

Shortlistes lett a Hajduszoboszlo. hu (Hajdúszoboszlói nonprofit Kft.), a Gyereabalatonra.hu (Magyar Turizmus Zrt.), az Austria.info (Österreich Werbung) és az Iranypecs.hu (TÉDÉEM Pécs Turisztikai Nonprofit Kft.) honlap.

Esemény/kampány:

A zsűri összevonta az eseménymarketing, POS, hirdetések, valamint a reklámkampányok kategóriákat. Itt a legjobbak közé jutott a Kocsonyabál 2011 népszerűsítő anyagaival az Eurocom Kft., a Continental Hotel Zara szállodanyitási kampánya és marketinganyagai (Lorian-Spot Kft.), a Globall Football Park & Sporthotel arculati elemei (MLSZ Edzőcentrum Kft.), a Morea Travel kisfilmje, az Opera Garden Hotel kisfilmje, Moziutak országos promóció – „Ízek, imák, szerelmek” (Quaestor), a Spirit Hotel Legyen az ajándékozás felüdülés! kampánya, valamint a Miskolci Téli Fesztivál – Kocsonyafesztivált népszerűsítő és bemutató kiadványok („Több, mint legenda…” Nonprofit Kft.).

Printkategóriában a nagyközönség is leadhatta szavazatait a legszebbnek gondolt kiadványokra az idei Utazás kiállítás ideje alatt.

A díjazottak listája Printkategóriában

I. helyezés a szakmai zsűri értékelése alapján TUI Magyarország Kft., Magic Life katalógus

II. helyezés a szakmai zsűri értékelése alapján Budavár Tours, Tavasz–Nyár–Ősz 2011 katalógus

II. helyezés a szakmai zsűri értékelése alapján OTP Travel Kft., Belföldi katalógus 2011–12

III. helyezés a szakmai zsűri értékelése alapján OTP Travel Kft., Külföldi katalógus 2011

Printkategóriában – nonprofit szervezetek

I. helyezés a szakmai zsűri értékelése alapján Badacsonyi Céh Turisztikai Egyesület, Badacsonyi régió kiadvány

II. helyezés a szakmai zsűri értékelése alapján Miskolc MJV Polgármesteri Hivatala, MiskolcON turisztikai magazin

III. helyezés a szakmai zsűri értékelése alapján Kehidakustányi Vendégvárók Egyesülete, Információs turisztikai térkép

Online kategóriában

I. helyezés a szakmai zsűri értékelése alapján Béke Irodaház Kft., Bohemarthotel.hu

I. helyezés a szakmai zsűri értékelése alapján Underguide Kft., Underguide.com

II. helyezés a szakmai zsűri értékelése alapján EconoConsult Kft., Econoconsult.hu

III. helyezés a szakmai zsűri értékelése alapján MMG Hotels Kft., Laprimahotelbudapest.com

Online kategóriában – nonprofit szervezetek

I. helyezés a szakmai zsűri értékelése alapján Österreich Werbung Marketing Kft., Austria.info

I. helyezés a szakmai zsűri értékelése alapján Hajdúszoboszlói Turisztikai Nonprofit Kft., Hajduszoboszlo.hu

II. helyezés a szakmai zsűri értékelése alapján Magyar Turizmus Zrt., Balatoni Regionális Marketing Igazgatóság, Gyereabalatonra.hu

III. helyezés a szakmai zsűri értékelése alapján TÉDÉEM Pécs Turisztikai Nonprofit Kft., Iranypecs.hu

Esemény/kampány kategóriában

I. helyezés a szakmai zsűri értékelése alapján Spirit Hotel Legyen az ajándékozás felüdülés! kampánya

II. helyezés a szakmai zsűri értékelése alapján Lorian-Spot Marketing és Szolgáltató Kft. Continental Hotel Zara szállodanyitási kampánya

III. helyezés a szakmai zsűri értékelése alapján Opera-Garden Hotel Kft. Opera Garden Hotel bemutatkozó filmje

Nagyközönségi szavazás Csak printkategóriában

I. helyezés a nagyközönség értékelése alapján Aeolus Hungary Utazási Iroda Kft., Nyár 2011 katalógus

II. helyezés a nagyközönség értékelése alapján Miskolc MJV Polgármesteri Hivatala, MiskolcON turisztikai magazin

III. helyezés a nagyközönség értékelése alapján TUI Magyarország Kft., Magic Life katalógus

Köszönjük a jelentkezést minden pályázónak, gratulálunk a díjazottaknak!


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.