Itthon a legjobb!

A belföldi turizmus presztízsének növelése érdekében a Magyar Turizmus Zrt. a nyár elején a Magyar Termék Kft.-vel összefogva mozgalmat indított „Itthon a legjobb” címmel.

A mozgalom célja, hogy a belföldi utazás megítélése és társadalmi elfogadottsága növekedjen. A magyar gazdaság fejlődése szempontjából is fontos, hogy a hazai lakosság többször válasszon belföldi úti célt, az üdülésre rendelkezésre álló szabad jövedelmét itthon költse el. A mozgalom elindítását június 2-án jelentették be Budapesten.

A kampányindító rendezvényen Bánki Erik fővédnök, az Országgyűlés sport- és turizmusbizottságának elnöke a belföldi utazás gazdasági jelentőségét hangsúlyozta, emlékeztetve arra, hogy Németországban is sikeresnek bizonyult Merkel kancellár otthoni üdülésre való felhívása. Ma már a németországi vendégéjszakák 86%-át adják a belföldi vendégek. Nálunk ma még csak 50% ez az arány, Bánki Erik szerint 70% lenne az ideális. Biztató jelnek értékelte, hogy az idei év első hónapjaiban 5%-kal erősödött a belföldi turizmus.

Szatmáry Kristóf, a Nemzetgazdasági Minisztérium belgazdaságért felelős államtitkára kiemelte, hogy a bevezetés alatt álló Széchenyi- pihenőkártya jelentősen hozzá fog járulni a belföldi turizmus erősödéséhez.

Horváth Gergely, az MT Zrt. vezérigazgatója a magyar lakosság idei nyári utazási terveiről és az újonnan indult mozgalom egyik kiemelt stratégiai eszközéről, a társaság belföldi lakossági kampányáról tartott előadást.

Emlékezetett egy kutatásra, amely szerint a magyarok utazásaik során egy év alatt 237 milliárd forintot költöttek belföldön, míg ennek közel a dupláját, 438 milliárdot hagytak ott külföldön. Értelemszerűen minél többen töltik itthon nyaralásukat, annál nagyobb összeg erősíti a magyar gazdaságot.

A rendezvényen Bodrogai Ferenc, a Magyar Termék Nonprofit Kft. alapítója, valamint Kecskeméti Attila, a Nonprofit Kft. ügyvezetője mutatta be azt a DVD-t, amely a belföldi utazást népszerűsítő mozgalom másik kiemelt eszközeként az „Itthon a legjobb” című imázsfilmet is tartalmazza. Dudás Krisztina, az MT Zrt. marketingigazgatója a sajtótájékoztatón kiemelte azt a komoly, széles körű szakmai együttműködéssel megvalósuló munkát, amely a mozgalom elindulásához vezetett.

Belföldi utazást tervez a magyarok háromnegyede

A Magyar Turizmus Zrt. legfrissebb kutatása szerint a hazai lakosság körében 2010-hez képest jelentősen, 46%-ról 54%-ra nőtt azon háztartások aránya, amelyek a főszezonban utazást terveznek. Az utazást tervezők több mint háromnegyede (77%) tervez belföldi utazást (is), ezen belül csak belföldön a válaszadók közel 64%-a fog utazni.

A magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken töltött vendégéjszakák számának több mint felét már belföldi vendégek adják.

A válság hatására az utazási szokásokban bekövetkezett változások eredményeként a közeli desztinációk és a belföldi utazások népszerűsége világszerte nőtt. A nemzeti turisztikai marketingszervezet ezért látta elérkezettnek az időt arra, hogy a szolgáltatók együttműködésével, hosszú előkészítő munka eredményeként elindítsa szemléletformáló belföldi lakossági kampányait.

A mozgalom arra hivatott, hogy a belföldi utazást a magyar lakosság körében értékké és trenddé emelje. A kampányok célja ezért a lakosságot a jelenleginél számottevően több ott-tartózkodással járó hazai utazásra ösztönözni.

Érzelmi megközelítés

A 2011. évi belföldi marketingkommunikációs tevékenység megalapozása érdekében végzett fókuszcsoportos kutatás során olyan üzeneteket, érveket keresett a Magyar Turizmus Zrt., amelyek középpontba állításával szemléletváltás érhető el a belföldi turizmusban. Ezek felhasználásával a társaság annak érzékeltetésére helyezi kampányaiban a hangsúlyt, hogy a belföldi utak milyen sze-mélyes élményeket kínálnak, és érzelmileg hogy hatnak a hazai lakosságra. A kampány ezt láttatja személyes történetekkel, s a pozitív érzelmi kötődést kívánja erősíteni a magyar lakosságban az ország és a belföldi utazások iránt annak érdekében, hogy ez az érzelmi kapocs Magyarország varázslatos vidékeinek megismerésére ösztönözze a hazai utazóközönséget. Erre utal a „Minden élménnyel több leszel” üzenet is, amely a kampány alapgondolataként alkalmas arra, hogy újabb magyarországi élményszerzésre sarkallja a lakosságot. Az élményalapú stratégiai üzenet minden megjelenés esetében egy konkrét programajánlatra épül, amely nem egy régió, hanem egy turisztikai termék (például gasztronómia, wellness stb.) népszerűsítéséhez kapcsolódik, konkrét okot adva az utazásra. Az üzenetek emocionális jellegét erősíti a korábbi „Itthon otthon van” üzenetet felváltó „Magyarország – Szívedhez legközelebb” szlogen is, amely az MT Zrt. logójának grafikai elemével is jól harmonizál.

Kedvcsináló imázsfilm

A belföldi üdülést népszerűsítő mozgalom kiemelt eszköze a Magyar Termék Nonprofit Kft. által, az MT Zrt. szakmai együttműködésével készített „Itthon a legjobb” című imázsfilm, amely szintén június 2-án debütált a nagyközönség előtt.

A nemzeti turisztikai marketingszervezet belföldi lakossági kampányaihoz szervesen illeszkedő négy és fél perces film szintén az érzelmekre hat: Magyarország gyönyörű tájaira repíti az utazót, felelevenítve, mennyi felfedezésre váró kincset rejt hazánk. A mesés utazást Csézy hangja kíséri. A film nemcsak az interneten, közösségi médiában, hanem DVD-n keresztül is terjesztésre kerül 350 000 példányban, hetilapokba történő behúzással, valamint különböző rendezvényeken. A film mellett a DVD-n a kilenc magyarországi turisztikai régió képes és szöveges ismertetője, továbbá konkrét útvonal- és programajánlói is belföldi utazásra ösztönöznek. Az érdeklődők továbbá megtekinthetik a DVD-n a „Válassz Magyart” című filmet és azt a 12 perces, Novák Péterrel készült interjút, amelyben a művész a hazai termékek választásának jelentőségére hívja fel a figyelmet, és a belföldi utazással kapcsolatos gondolatait osztja meg a nézőkkel. A DVD-n ezenkívül Csézy zenei videoklipje és egy nyereményjáték is szerepel.

A nyereményjáték lényege, hogy a filmhez kapcsolódó www.itthonalegjobb.hu honlapon mindenki megoszthatja belföldi utazási élményeit, feltöltheti képeit, filmjeit.

A film letölthető a http://www.youtube.com/ watch?v=fUf3vKdTuG4 linkre kattintva.

Új külképviselet-vezetők a Turizmus Zrt.-nél

Az MT Zrt. 2011. február 21-én írt ki pályázatot a Csehországban, Nagy- Britanniában, Franciaországban, Spanyolországban, az Amerikai Egyesült Államokban, Japánban, valamint az észak-európai régióban működő nemzeti turisztikai külképviseletek vezetői munkaköreinek betöltésére.

Csehországban a korábbi külképviselő, Szirányi András folytatja a képviselet vezetését. Spanyolországban szintén a korábbi képviselő, Németh József látja el a vezetői feladatokat a továbbiakban is. Az észak-európai régióba irányuló turisztikai marketingtevékenységet továbbra is Székely György irányítja.

Ugyanakkor Nagy-Britanniában nyertes pályázóként Mező Ildikó veszi át Kardos Endrétől a képviselet irányítását. Ildikó 2011. június 1-jétől csatlakozott az MT Zrt. csapatához, július közepéig Magyarországon folytatja a felkészülést, ezután, július 19-én veszi át Londonban a munkát.

Mező Ildikó diplomáját a Külkereskedelmi Főiskolán szerezte, majd különböző légitársaságoknál dolgozott értékesítési, vezetői területeken. 2008 márciusában csatlakozott a Visit Britainhez, ahol a közép-európai képviseletek vezetéséért volt felelős.

Franciaországban Oláh Lászlót váltva Packi Barbara fogja betölteni a turisztikai külképviselet-vezetői pozíciót 2011 szeptemberétől. Magyarországi felkészülését augusztusban kezdi meg a társaságnál. Packi Barbara tanulmányait a Pécsi Tudományegyetemen, a Budapesti Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Főiskolán folytatta, majd idegenvezetőként, idegenforgalmi referensként dolgozott, és értékesítési tapasztalatokat is szerzett. 1999–2005 között a Veszprém Megyei Önkormányzati Hivatal elnöki irodájának nemzetközi és EU-kapcsolatok felelőse volt. 2007 óta Franciaországban él, ahol a Pays de la Loire regionális önkormányzatnál az európai együttműködések felelőse. Ezt a munkakört váltja fel a franciaországi turisztikai képviseleti munkára. A Japánban és az Amerikai Egyesült Államokban működő magyar turisztikai külképviseletet érintő pályázattal kapcsolatban a döntéshozatal folyamatban van, a képviselők személyéről később adnak tájékoztatást. A fentieken kívül második körben a Magyar Turizmus Zrt. pályázatot hirdetett a németországi, olaszországi, lengyelországi és Benelux államokbeli nemzeti turisztikai külképviselet-vezetői munkakörök betöltésére június 22-i jelentkezési határidővel.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.