Ízig-vérig szállodás

Januárban, hét év után közös megegyezéssel távozott az Accor-Pannóniától, és új kihívásokat keresett Fejér Péter, a társaság Magyarországért és Szlovákiáért felelős értékesítési igazgatója. A Mellow Mood Group március elsejével kinevezett új értékesítési igazgatója terveiről nyilatkozott lapunknak.

 

ttrend • A szakmai életraja alapján úgy látom ritkán szokott váltani.

Hét év után búcsúztam az Accor-Pannóniától, ahova a szintén pannóniás érdekeltségű Hyattból kerültem. Világéletemben szállodás voltam. 1980-ban kezdtem pályafutásomat Tihanyban a HungarHotels egységeinél. Azután 1982-ben a nyitó csapat tagja voltam a Hyattben Budapesten, ahol kezdetben a front office-ban tevékenykedtem különböző pozíciókban. Közben egy rövid kitérőt tettem a Petneházy Country Clubba, ahol általános igazgatóhelyettesként a nyitás előkészítésében és a piaci bevezetésben vettem részt. Egy év után visszamentem a Hyattbe, ahol Kovács István igazgató jóvoltából több területen is kipróbálhattam magam: voltam corporate sales menedzser, a szobafoglalás vezetője, revenue menedzser, majd 1997-ben kineveztek értékesítési és marketingigazgatónak. Érdekes volt, hogy ugyanoda mentem vissza, csakhogy közben teljesen megváltozott a világ, megtörtént a rendszerváltás, jelentősen átalakult a korábbi, keresleti piac. Új fogalmakkal és módszerekkel kellett megismerkednem. Innen kerültem 2000-ben az Accor-központba, ahol épp akkor vezették be a központi értékesítést. Az Accornál rengeteget tanultam, elsajátítottam az értékesítésben egy nemzetközi szállodai nagyvállalat know-how-ját.

ttrend • Gondolom, nem volt túl könnyű az elválás…

Korrekt volt minden szempontból. El kell mondanom, hogy amikor aláírtam a kilépő papírjaimat, még nem tudtam, hol folytatom. Amint elterjedt a híre, hogy a „piacra kerültem”, többen is konkrét ajánlatokkal kerestek meg. Több lehetőséget végignéztem, több befektetővel, szállodatulajdonossal tárgyaltam, míg végül döntöttem. Megfogott a kihívás: hasonló a feladatom, mint az Accornál volt hét évvel ezelőtt: komplett értékesítési struktúrát és stratégát kell kialakítanom.

ttrend • Kívülről milyennek látta az új céget?

Körülbelül másfél éve mondogattam már a kollégáimnak, hogy ne csak a hagyományos hazai versenytársainkra figyeljünk oda, hanem a Mellow Moodra is, mivel félelmetes tempóban erősödik a cégcsoport. Márkáival hamarosan lefedi a szállodai piacot az ifjúsági szállásoktól egészen a luxusszintig. Láttam a profin elkészített marketinganyagaikat, jártam a stílusosan kialakított Atrium Hotelben, figyeltem a Taverna egykori panzióinak átvételét, és meg kellett állapítanom, hogy ez egy dinamikusan fejlődő, profi cég. Amikor leültem tárgyalni a cégcsoport vezetőségével, kiderült, hogy ez a lendület a jövőben is folytatódik, hiszen egy éven belül négy további szállodát kívánnak átadni. Ezek között kifejezetten érdekes, egyedi projektek is vannak, például a Klotild Palota épületében jelenleg kialakítás alatt álló Buddha-Bar Hotel Klotild Palace, amely a második lesz Európában. Korrekt a termék, a cég az online kereskedelemben nagyon jó helyen áll, ráadásul folyamatosan újítja fel a csoporthoz tartozó szállodákat. Fiatal dizájnereket foglalkoztat, érdekes, egyedi megoldásokat alkalmaz. Ez a lendület, a fiatal csapat elhivatottsága ragadott meg. A cég vezetősége úgy gondolja, hogy a növekedés során eljött az a pillanat, amikor már szükség van egységes vállalati struktúra kialakítására.

ttrend • Milyen konkrét lépések szükségesek?

Mielőtt világmegváltó terveket emlegetnék, első lépésként meg kell ismernem a terméket és a vendégkört, az értékesítés folyamatát. Az már egyértelmű, hogy ez a folyamat minden szállodában máshogy működik, ezért egységesíteni kell. Fontos azonban, hogy nem uniformizálásról van szó, hanem harmonizálásról. A lényeg, hogy a cégcsoport egészének javuljon az eredményessége. Ehhez az egyes házaknak a korábbinál sokkal szorosabban kell együttműködniük. Egy jól működő rendszert kell kreálnunk. Természetesen nem akarjuk a hotelek önállóságát korlátozni, de a hatékonyságon javítani kell. A lényeg, hogy a Mellow Mood mint cégcsoport még versenyképesebb legyen. Az egyik legfontosabb konkrét feladatom proaktív értékesítési rendszer megteremtése. Kiemelten fontosnak tartom, hogy a stratégiailag fontos értékesítési partnerekkel, ide tartoznak az online szállásfoglalási portálok is, közös koncepció alapján történjenek a megállapodások.

ttrend • Eddig nem volt a cégnél központi értékesítési részleg. Tervezi egy ilyen csoport felállítását?

Igen, szükség lesz egy értékesítési tapasztalattal és gyakorlattal rendelkező, négy-öt fős csapatra. A cél egy olyan értékesítési szervezet kialakítása, amely biztosítja az üzletet a cégcsoport házaiban. A corporate szegmensben is óriási lehetőségek rejlenek, ez javíthatná szállodáink hét közben némiképp alacsonyabb forgalmát. Az Európa Kongresszusi Központ esetében is a megfelelő piaci pozicionálással és a célcsoportok proaktív elérésével az eddiginél is jobb eredmények érhetők el a jövőben.

ttrend • A magánéletben is szereti a kihívásokat?

Imádok egzotikus helyeket felfedezni, és sohasem megyek kétszer ugyanoda.

 

Végzettség:

Kereskedelmi és Vendéglátó-ipari

Főiskola szálloda-vendéglátó szaka

Különböző továbbképzések Svájcban,

Londonban

 

Nyelvtudás

Angol, német

 

Család

Nős, két felnőtt lánya van

 

Hobbi

Zene, film, színház, utazás


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.