ttrend • A szakmai életraja alapján úgy látom ritkán szokott váltani.
Hét év után búcsúztam az Accor-Pannóniától, ahova a szintén pannóniás érdekeltségű Hyattból kerültem. Világéletemben szállodás voltam. 1980-ban kezdtem pályafutásomat Tihanyban a HungarHotels egységeinél. Azután 1982-ben a nyitó csapat tagja voltam a Hyattben Budapesten, ahol kezdetben a front office-ban tevékenykedtem különböző pozíciókban. Közben egy rövid kitérőt tettem a Petneházy Country Clubba, ahol általános igazgatóhelyettesként a nyitás előkészítésében és a piaci bevezetésben vettem részt. Egy év után visszamentem a Hyattbe, ahol Kovács István igazgató jóvoltából több területen is kipróbálhattam magam: voltam corporate sales menedzser, a szobafoglalás vezetője, revenue menedzser, majd 1997-ben kineveztek értékesítési és marketingigazgatónak. Érdekes volt, hogy ugyanoda mentem vissza, csakhogy közben teljesen megváltozott a világ, megtörtént a rendszerváltás, jelentősen átalakult a korábbi, keresleti piac. Új fogalmakkal és módszerekkel kellett megismerkednem. Innen kerültem 2000-ben az Accor-központba, ahol épp akkor vezették be a központi értékesítést. Az Accornál rengeteget tanultam, elsajátítottam az értékesítésben egy nemzetközi szállodai nagyvállalat know-how-ját.
ttrend • Gondolom, nem volt túl könnyű az elválás…
Korrekt volt minden szempontból. El kell mondanom, hogy amikor aláírtam a kilépő papírjaimat, még nem tudtam, hol folytatom. Amint elterjedt a híre, hogy a „piacra kerültem”, többen is konkrét ajánlatokkal kerestek meg. Több lehetőséget végignéztem, több befektetővel, szállodatulajdonossal tárgyaltam, míg végül döntöttem. Megfogott a kihívás: hasonló a feladatom, mint az Accornál volt hét évvel ezelőtt: komplett értékesítési struktúrát és stratégát kell kialakítanom.
ttrend • Kívülről milyennek látta az új céget?
Körülbelül másfél éve mondogattam már a kollégáimnak, hogy ne csak a hagyományos hazai versenytársainkra figyeljünk oda, hanem a Mellow Moodra is, mivel félelmetes tempóban erősödik a cégcsoport. Márkáival hamarosan lefedi a szállodai piacot az ifjúsági szállásoktól egészen a luxusszintig. Láttam a profin elkészített marketinganyagaikat, jártam a stílusosan kialakított Atrium Hotelben, figyeltem a Taverna egykori panzióinak átvételét, és meg kellett állapítanom, hogy ez egy dinamikusan fejlődő, profi cég. Amikor leültem tárgyalni a cégcsoport vezetőségével, kiderült, hogy ez a lendület a jövőben is folytatódik, hiszen egy éven belül négy további szállodát kívánnak átadni. Ezek között kifejezetten érdekes, egyedi projektek is vannak, például a Klotild Palota épületében jelenleg kialakítás alatt álló Buddha-Bar Hotel Klotild Palace, amely a második lesz Európában. Korrekt a termék, a cég az online kereskedelemben nagyon jó helyen áll, ráadásul folyamatosan újítja fel a csoporthoz tartozó szállodákat. Fiatal dizájnereket foglalkoztat, érdekes, egyedi megoldásokat alkalmaz. Ez a lendület, a fiatal csapat elhivatottsága ragadott meg. A cég vezetősége úgy gondolja, hogy a növekedés során eljött az a pillanat, amikor már szükség van egységes vállalati struktúra kialakítására.
ttrend • Milyen konkrét lépések szükségesek?
Mielőtt világmegváltó terveket emlegetnék, első lépésként meg kell ismernem a terméket és a vendégkört, az értékesítés folyamatát. Az már egyértelmű, hogy ez a folyamat minden szállodában máshogy működik, ezért egységesíteni kell. Fontos azonban, hogy nem uniformizálásról van szó, hanem harmonizálásról. A lényeg, hogy a cégcsoport egészének javuljon az eredményessége. Ehhez az egyes házaknak a korábbinál sokkal szorosabban kell együttműködniük. Egy jól működő rendszert kell kreálnunk. Természetesen nem akarjuk a hotelek önállóságát korlátozni, de a hatékonyságon javítani kell. A lényeg, hogy a Mellow Mood mint cégcsoport még versenyképesebb legyen. Az egyik legfontosabb konkrét feladatom proaktív értékesítési rendszer megteremtése. Kiemelten fontosnak tartom, hogy a stratégiailag fontos értékesítési partnerekkel, ide tartoznak az online szállásfoglalási portálok is, közös koncepció alapján történjenek a megállapodások.
ttrend • Eddig nem volt a cégnél központi értékesítési részleg. Tervezi egy ilyen csoport felállítását?
Igen, szükség lesz egy értékesítési tapasztalattal és gyakorlattal rendelkező, négy-öt fős csapatra. A cél egy olyan értékesítési szervezet kialakítása, amely biztosítja az üzletet a cégcsoport házaiban. A corporate szegmensben is óriási lehetőségek rejlenek, ez javíthatná szállodáink hét közben némiképp alacsonyabb forgalmát. Az Európa Kongresszusi Központ esetében is a megfelelő piaci pozicionálással és a célcsoportok proaktív elérésével az eddiginél is jobb eredmények érhetők el a jövőben.
ttrend • A magánéletben is szereti a kihívásokat?
Imádok egzotikus helyeket felfedezni, és sohasem megyek kétszer ugyanoda.
Végzettség:
Kereskedelmi és Vendéglátó-ipari
Főiskola szálloda-vendéglátó szaka
Különböző továbbképzések Svájcban,
Londonban
Nyelvtudás
Angol, német
Család
Nős, két felnőtt lánya van
Hobbi
Zene, film, színház, utazás