Az ötleteket - melyek közül a Médiaunió alapítvány kuratóriuma választja ki a 2009-es év üzenetét – a www.mediaunio.hu honlapra várják.
Idén tavasszal hívta életre húsz médiavállalkozás a Médiaunió a Társadalmi Tudatformálásért elnevezésű közhasznú alapítványt, melynek legfőbb célja olyan közérdekű, társadalmi célú reklámkampányok szervezése, melyek érzékelhető és mérhető pozitív változást érnek el a magyar társadalomban. A közgondolkodás megváltoztatását célozó kezdeményezés évente egy, az állampolgárok által beküldött javaslatokból kiválasztott témára fókuszál. A korábban meghirdetett témapályázatra már eddig is nagy az érdeklődés: több mint 300 javaslat érkezett. Az alapítvány július 11-ig várja a további ötleteket, melyekből a kuratórium július második felében választja ki a 2009-es év – több mint 200 médium által felajánlott, mintegy 6 milliárd forint értékű felületen futó - társadalmi célú kampányának üzenetét.