Jöhetnek a fiatalok

Kiss And­rás, a Ma­gyar Mar­ke­ting­szö­vet­ség fő­tit­ká­ra tu­riz­mus­mar­ke­ting-klub­ba hív­ta a szak­ma kép­vi­se­lő­it, ahol Ka­pus Györ­gy, az Oszt­rák Nem­ze­ti Ide­gen­for­gal­mi Kép­vi­se­let (Öster­re­ich Wer­bung) igaz­ga­tó­ja tar­tott ér­de­kes elő­adást.

 

Mind­két or­szág ide­gen­for­gal­má­ban ne­u­ral­gi­kus pont az in­ga­do­zó idő­já­rás, amely az idén rit­ka esős nya­rat és pusz­tí­tó ár­vi­zet ho­zott. Lát­szó­lag te­he­tet­len az ide­gen­for­ga­lom a tom­bo­ló ele­mek­kel szem­ben, ugyan­ak­kor meg­fe­le­lő lé­pé­sek­kel na­gyon so­kat se­gít­het a tu­ris­ták meg­tar­tá­sá­ban. Minden­nek az alap­ja, hogy rend­kí­vül tu­da­to­san és fe­gyel­me­zet­ten ké­szül­je­nek fel az irá­nyí­tó szer­vek a krí­zishely­ze­tek­re, ez­ál­tal el­ke­rül­he­tő a pá­nik­kel­tés, amely a leg­ha­té­ko­nyabb mód­ja az or-szágimázs-rom­bo­lás­nak.

Semmi pá­nik

A 2000-ben tör­tént galltüri la­vi­na­ka­taszt­ró­fa ta­nul­sá­ga­it le­von­va az oszt­rák bel- és kül­ügy­mi­nisz­té­ri­um az Öster­re­ich Wer­bung­gal és pszi­cho­ló­gu­sok­kal köz­re­mű­köd­ve ki­dol­go­zott egy stra­té­gi­át, Krisen-pr Man­age­ment né­ven, amely az ese­mé­nyek hig­gadt kom­mu­ni­ká­lá­sá­ban nyújt se­gít­sé­get, hogy el­ke­rül­he­tő le­gyen a fe­les­le­ges han­gu­lat­kel­tés, amely el­ret­ten­ti a tu­ris­tá­kat. Ka­pus Györ­gy hang­sú­lyoz­ta a rend­sze­res és pon­tos tá­jé­koz­ta­tás fon­tos­sá­gát is, amely a nyá­ri ár­víz ese­té­ben már bi­zo­nyí­tott. A 24 órás köre­-mailes tá­jé­koz­ta­tás­nak kö­szön­he­tő­en a „per­cre kész” ma­gyar­or­szá­gi uta­zás­szer­ve­zők idő­ben ér­te­sül­tek az ár le­vo­nu­lá­sá­ról, és nem mond­tak le fog­la­lást Auszt­ri­á­ban a nyá­ri sze­zon leg­ín­sé­ge­sebb he­te­i­ben sem.

Or­szá­ga­ink má­sik kö­zös prob­lé­má­ját a szál­lo­dai ágyak túl­kí­ná­la­tá­ban lát­ja az elő­adó. A sta­tisz­ti­kák azon­ban kü­lönb­sé­get tesz­nek „ágy és ágy kö­zött”, és vi­lá­go­san jel­zik, csak az ala­cso­nyabb ka­te­gó­ri­á­jú, 1-2 csil­la­gos há­zak irán­ti ke­res­let esett vis­­sza drasz­ti­ku­san –. Auszt­ri­á­ban 34 szá­za­lék­kal – a jó mi­nő­sé­gű ho­te­lek for­gal­ma nőtt, szom­szé­dunk ese­té­ben 15 szá­za­lék­kal. Auszt­ri­á-ban be­lát­ták, hogy az élet­szín­vo­nal ro­ha­mos emel­ke­dé­sé­vel fe­les­le­ges­sé vá­ló 1-2 csil­la­go­sok 3-4-re eme­lé­se nem cél­ra­ve­ze­tő, hi­szen az épü­let tel­jes inf­rast­ruk­tú­rá­ját meg­vál­toz­ta­tó fej­lesz­tés ten­ger­nyi pénzt és mun­kát emészt fel. Nyu­ga­ti szom­szé­da­ink sze­rint azon­ban az sem szük­sé­ges, hogy fel­szá­mol­ják és le­bont­sák eze­ket az ob­jek­tu­mo­kat.

Új jugend­hotelek

Meg­ol­dás­ként egy önál­ló cél­cso­port meg­szer­zé­sét tűz­te ki cé­lul az oszt­rák szak­ma. Lét­re­ho­zott egy „szak­ér­tői cso­por­tot”, amely­nek az volt a fel­ada­ta, hogy a tönk szé­lén ál­ló, ki­hasz­ná­lat­lan há­za­kat po­zi­ci­o­nál­ja. A cso­por­tot al­ko­tó 17 és 24 év kö­zöt­ti egye­te­mis­ták, kre­a­tív mun­ka­kör­ben dol­go­zó fi­a­ta­lok a sa­ját igé­nye­ik, íz­lé­sük, el­kép­ze­lé­sük sze­rint ala­kít­ják át eze­ket a szál­lás­he­lye­ket olyan jugend­hotelekké, ame­lyek­ben jól ér­zik majd ma­gu­kat. Az „al­ko­tók” igé­nyei kö­zött el­ső he­lyen sze­re­pel a kö­zös­sé­gi he­lyi­ség, amely az idő­sebb ge­ne­rá­ci­ók ál­tal ked­velt 3-4 csil­la­go­sok­ra nem jel­lem­ző. Az új­já­szü­le­tő lé­te­sít­mé­nyek­ben ter­mé­sze­te­sen alap­kö­ve­tel­mény a szá­mí­tó­gép és a do­há­nyo­sok szá­má­ra el­kü­lö­ní­tett tér. A ki­vé­tel nél­kül ma­gán­tu­laj­don­ban lé­vő ob­jek­tu­mok át­ala­kí­tá­sát a tar­to­má­nyok is tá­mo­gat­ják, pél­dá­ul a fej­lesz­tés­hez fel­vett köl­csö­nök ka­ma­ta­i­nak át­vál­la­lá­sá­val. A kí­sér­le­ti pro­jekt­ben részt ­ve­vő há­zak el­ső da­rab­ját 2003 ta­va­szán ad­ják át. Az Öster­re­ich Wer­bung a kö­vet­ke­ző 3 év­re cé­lul tűz­te ki ezek­nek a szál­lás­he­lyek­nek a kom­mu­ni­ká­lá­sát a fi­a­tal ge­ne­rá­ci­ók­ból ál­ló cél­cso­port szá­má­ra.

Pi­hen­ni – de mi­lyen áron?

Az idő­já­rás és szál­lás­hely-ka­pa­ci­tás prob­lé­má­ját sú­lyos­bí­tot­ta, hogy mind Auszt­ria, mind ha­zánk vesz­tes­ként ke­rült ki a kö­ze­li me­di­ter­rán deszt­iná­ciók és a kon­ti­nens or­szá­gai kö­zött dú­ló ár­harc­ból. A nagy utaz­ta­tók ál­tal ge­ne­rált mas­­szív me­di­ter­rán ár­csök­ken­tés­re Auszt­ria vá­la­sza a min­den ed­di­gi­nél erő­tel­je­sebb mar­ke­ting, az al­ter­na­tív prog­ram­kí­ná­lat és a well­ness.

Az euró be­ve­ze­té­sé­vel meg­csap­pant ven­dég­for­gal­mat ha­zánk is meg­síny­let­te, de nyu­ga­ti szom­szé­dunk­nál az is te­téz­te a bajt, hogy a ten­ge­ren­túl­ról eu­ró­pai kör­út­ra ér­ke­ző tu­ris­ták elő­ször tud­ták iga­zán ös­­sze­vet­ni az uni­ós or­szá­gok ára­it, amely a ma­ga­sabb fo­gyasz­tói és szol­gál­ta­tói ára­kat meg­sza­bó Auszt­ri­á­nak ko­ránt­sem ked­ve­zett. Az Öster­re­ich Wer­bung ez eset­ben az ár-szol­gál­ta­tás arány ja­ví­tá­sát, il­let­ve a tu­da­tos mi­nő­ség­-el­len­őr­zést, és stan­dar­dok meg­ha­tá­ro­zá­sát tart­ja el­en­ged­he­tet­len­nek.

Az utol­só, kö­zös Ac­hil­les sa­rok a né­met küldő pi­ac vis­­sza­esé­se, amely­re szin­tén a stan­dar­di­zá­lás szol­gál­hat gyógy­ír­ként. Ezen­kí­vül el­en­ged­he­tet­len az erő­tel­jes, ag­res­­szív mar­ke­ting­kom­mu­ni­ká­ció, és iga­zán üd­vö­zí­tő meg­ol­dás az al­ter­na­tív pi­a­cok fel­ku­ta­tá­sa. A már most rend­kí­vül jól pros­pe­rá­ló, ki­emel­ke­dő faj­la­gos köl­té­sű orosz pi­ac to­váb­bi le­he­tő­sé­ge­ket rejt, és az Öster­re­ich Wer­bung sze­rint ér­de­mes kon­cent­rál­ni a ke­let-kö­zép-eu­ró­pai, és déls­zláv tér­sé­gek­re is. Az igaz­ga­tó ki­emel­ke­dő ered­mé­nyek­ről is be tu­dott szá­mol­ni, hi­szen Auszt­ria fő­sze­zon­ja, a tél to­vább­ra is nö­vek­vő ten­den­ci­át mu­tat. A 12,4 mil­li­ós tu­ris­ta­ér­ke­zé­sek szá­ma, az 56,3 mil­li­ós ven­dég­éj­sza­kaszám és a 10 mil­lió euró ér­té­kű for­ga­lom bi­za­ko­dás­ra ad­nak okot, a most kö­vet­ke­ző idény­re pél­dá­ul 4,5 szá­za­lé­kos nö­ve­ke­dést prog­nosz­ti­zál­nak a szak­ér­tők.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.