2011-hez képest pedig háromszorosára nőtt az autókölcsönzések száma a magyarok körében. Nemcsak többször béreltünk autót idén, de többet is költöttünk, mint egy évvel ezelőtt, amikor is átlagosan 54 000 forintot hagytunk ott az autókölcsönzőknél, míg ebben az évben a nyaralás költségéből 90000 forintot szántunk bérautóra.
Az autóbérlési célpontok népszerűségi listájának élén – az elmúlt évekhez hasonlóan – ezúttal is Spanyolország, Olaszország és az Egyesült Államok végzett, azonban idén a negyedik helyre Magyarország (6%) is felzárkózott, lehagyva ezzel az Egyesült Királyságot és Németországot. „Ennek hátterében az áll, hogy egyre több autókölcsönző társaság kínál hazánkban is kedvező ajánlatokat” – magyarázta az eredményt Árok Bianka, az autokolcsonzes.hu kommunikációs és projektfelelőse. A legnépszerűbb városok idén Tenerife, Madrid, Catania és Los Angeles voltak. A gépjárműveket elsősorban egyhetes nyaralásokhoz vettük igénybe, de nem volt ritka az 5 és a 14 napos foglalási periódus sem.
Az utóbbi évek statisztikái azt mutatják, hogy a magyarok jellemzően a gazdaságos, mini- és kompakt járműveket részesítik előnyben az autókölcsönzés során, azonban ebben az évben a 7, illetve 9 személyes kisbusz is keresett kategória volt. „Ausztriában 69 százalékkal többen béreltek autót, mint idehaza. De még a csehek is leköröztek minket, ők egyharmaddal többször vettek igénybe bérautó-szolgáltatást, mint mi” – tette hozzá Árok Bianka.
A KUTATÁS HÁTTERÉRŐL
Az autokolcsonzes.hu a Priceline.com partnereként kérdezte le a magyarok és a környező országok lakosainak autókölcsönzési szokásait 2013. május 1. és 2013. augusztus 31-e közötti időszakra, illetve a tavalyi év ugyanezen időszakára vonatkozólag.
Az adatok nem reprezentatívak az autóbérlés-szolgáltatást igénybe vevő magyar és külföldi lakosságra nézve, de a nyári időszak foglalási tendenciáinak felvázolására alkalmasak.