Kétszer annyit költöttünk autóbérlésre, mint tavaly nyáron

Az idei üdülőszezonban a magyarok 62 százalékkal több bérautót foglaltak le az autokolcsonzes.hu által használt nemzetközi rendszeren keresztül, mint a tavalyi év ugyanezen időszakában.

2011-hez képest pedig háromszorosára nőtt az autókölcsönzések száma a magyarok körében. Nemcsak többször béreltünk autót idén, de többet is költöttünk, mint egy évvel ezelőtt, amikor is átlagosan 54 000 forintot hagytunk ott az autókölcsönzőknél, míg ebben az évben a nyaralás költségéből 90000 forintot szántunk bérautóra.

Az autóbérlési célpontok népszerűségi listájának élén – az elmúlt évekhez hasonlóan – ezúttal is Spanyolország, Olaszország és az Egyesült Államok végzett, azonban idén a negyedik helyre Magyarország (6%) is felzárkózott, lehagyva ezzel az Egyesült Királyságot és Németországot. „Ennek hátterében az áll, hogy egyre több autókölcsönző társaság kínál hazánkban is kedvező ajánlatokat” – magyarázta az eredményt Árok Bianka, az autokolcsonzes.hu kommunikációs és projektfelelőse. A legnépszerűbb városok idén Tenerife, Madrid, Catania és Los Angeles voltak. A gépjárműveket elsősorban egyhetes nyaralásokhoz vettük igénybe, de nem volt ritka az 5 és a 14 napos foglalási periódus sem.

Az utóbbi évek statisztikái azt mutatják, hogy a magyarok jellemzően a gazdaságos, mini- és kompakt járműveket részesítik előnyben az autókölcsönzés során, azonban ebben az évben a 7, illetve 9 személyes kisbusz is keresett kategória volt. „Ausztriában 69 százalékkal többen béreltek autót, mint idehaza. De még a csehek is leköröztek minket, ők egyharmaddal többször vettek igénybe bérautó-szolgáltatást, mint mi” – tette hozzá Árok Bianka.

A KUTATÁS HÁTTERÉRŐL

Az autokolcsonzes.hu a Priceline.com partnereként kérdezte le a magyarok és a környező országok lakosainak autókölcsönzési szokásait 2013. május 1. és 2013. augusztus 31-e közötti időszakra, illetve a tavalyi év ugyanezen időszakára vonatkozólag.

Az adatok nem reprezentatívak az autóbérlés-szolgáltatást igénybe vevő magyar és külföldi lakosságra nézve, de a nyári időszak foglalási tendenciáinak felvázolására alkalmasak.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.