A BTH és a MÜPA elérkezettnek látta az időt, hogy egy szakértő munkacsoport létrehozásával egy olyan együttműködést kezdeményezzen, amely a fővárosi kulturális turizmus élénkülését, egyúttal a turizmusban résztvevő kulturális intézmények intenzívebb részvételét és aktivitását eredményezi a promóciós munkában.
A megbeszélést Fekete László, a BTH ügyvezetője nyitotta meg, majd röviden bemutatta a fővárosi marketingszervezetet, valamint a turizmusban betöltött szerepét. Ezt követően Nyúl Erika, a MÜPA ügyfélkapcsolati vezetője tartotta meg a beszélgetés nyitóprezentációját a kulturális turizmus elméleti hátteréről, a kulturális turisztikai utazási szokásokról, tendenciákról, nemzetközi példákat is bemutatva.
A szakemberek egyetértettek abban, hogy a kulturális turizmusban a nemzetközi versenyképesség eléréséhez az intézmények közötti aktív együttműködési formák, közös kezdeményezések valamint a BTH teljes körű marketing eszközrendszerének tudatos felhasználása jelentős előrelépést jelenthetnek.
A résztvevők első lépésként egy olyan felmérés elindítását kezdeményezték, mely a kulturális céllal utazó turisták utazási szokásait, érdeklődését, szükségleteit kutatja. A találkozó során elhangzott, hogy az intézmények közötti szakmai tapasztalatcserének, a folyamatos kapcsolattartásnak és a programok összehangolásának rendkívül nagy a jelentősége, ezért a kulturális turisztikai munkacsoport résztvevői rendszeresen találkoznak a jövőben, és a közös gondolkodást konkrét projektek is követik majd.
A szervezők tervei szerint a jelenlegi munkacsoport bővülhet majd azon fővárosi kulturális intézményekkel, akik hosszútávon részt kívánnak venni a szakmai munkában.