Lendületes fejlődésben az Emirates

Szép számmal jelentek meg a meghívott partner-értékesítők a tegnapi „Emirates Reggelin” a Marriott Hotelben, ahol a légitársaság múltját, jövőbeni terveit, újdonságait ismertette Csényi Csaba, az Emirates légitársaság értékesítési igazgatója, Hajnal Zsófia sales executive pedig a dubai lehetőségekről tartott bővebb beszámolót.

Az Emirates Légitársaság 1985-ben alakult, amikor mindössze még csak 2 gépet lízingelt. 2007-re viszont több mint 100 gépből álló flottával rendelkezett, amely jelentős fejlődésnek tekinthető. A tervek szerint 2008-ban 4 Airbus 380-as forgalomba állítása történik meg. A géppark mellett az Emirates hálózata is bővült: a kezdeti közel-keleti légitársaságból globális szintűvé nőtte ki magát. Tavaly összesen 17,5 millió utast szállítottak, 76 százalékos átlagos járatkihasználtsággal. Jelenleg 89 desztinációt repülnek; azonban további amerikai nagyvárosok is csatlakoznak a hálózatba. A közeljövőben pedig – amely Magyarország számára releváns bővülést jelent – a légitársaság azt tervezi, hogy Peking mellett több kínai és ázsiai nagyváros is felkerül a palettára. Az Emirates magyar képviselete tavaly szép eredményt produkált: forgalmuk 40 százalékkal nőtt 2006-hoz képest.

Kiemelten fontos eseménynek számít az Emirates életében többek között a 2008-as Pekingi Olimpa, vagy a Dubai Repülőtér új, 3-as termináljának átadása, amely a még kényelmesebb érkezést és átszállást biztosítja majd. Dubaiban egyébként számos nagy horderejű projekt zajlik, amely várhatóan még több turistát vonz a térségbe: ilyen például a plusz 120 kilométer tengerpartot jelentő, ún. pálmaszigetek megépítése, a Burj Dubai pénzügyi és üzletközpont felépítése, amely a világ legmagasabb szállodájának is helyet adna, vagy akár egy új óváros (Dubai Old Town) megépítése. Számos eseményt, vásárt és fesztivált is rendeznek Dubaiban, amelyek szintén sok nyaralót és üzleti utast vonzanak. A tervezett kiállításokról és vásárokról az érdeklődők pontos listát kaphatnak az Emirates budapesti képviseletétől. Hajnal Zsófia kitért arra, hogy a budapesti iroda tevékenysége a repülőjegy-értékesítés, valamint az ehhez kapcsolódó szolgáltatásokon kívül kiterjed a Emirates légitársaság hálózatának városaiban történő szállásfoglalásra, és minden egyéb földi szolgáltatásra Dubaiban. Az iroda az Emirates légitársaság turisztikai részlegével meglévő szoros együttműködésen túl számos további kapcsolattal is rendelkezik Dubaiban, így a vendégek egyedi igényeit is igyekeznek maximálisan kielégíteni, az egyszerű asztalfoglalástól kezdve egészen a különleges kívánságokig. Az Emirates két részlege is foglalkozik hotelekkel: a Dubai Stopover kínálatát elsősorban átszálló utasoknak, üzletembereknek ajánlják, a jó áron elérhető, tengerparti szállodákat az Emirates Holidays kínálata foglalja magában. Újdonságnak számít, hogy ezentúl a hotelfoglalást nem csak Emirates-utasoknak intézik a budapesti irodában.

Az Emirates vonzó promóciókkal is előrukkol: februárban az utasok 20 euró értékű duty free-vouchert kapnak, amelyet a bécsi reptéren használhatnak fel, az irodákat pedig megegyező értékű parndorfi voucherekkel jutalmazzák. Márciusban a Bécsben bemutatásra kerülő „Africa-Africa” című show-műsorra invitálják majd a legszerencsésebb partnereiket, valamint egy meglepetés úttal köszönik meg a legjobb értékesítők munkáját.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.