A borház szimbóluma a helyi szőlészek és borászok összefogásának, akiknek a különleges minőségű termékeit élvezhetik a látogatók. Emellett kiváló ételeket is kóstolhatnak a nedűk mellett. A házban állították ki a palackokba töltött mádi borok gyűjteményét és ezekkel együtt a hazai gasztronómiai- és borszakkönyvek egész sorát is megcsodálhatják az érdeklődők.
Az Első Mádi Borházban május 1-jén idénynyitó majálist rendeztek a Szent Tamás Szőlőbirtok és Pincészet munkatársai, amelyet egy újjáéledő hagyományra építették.
Eszerint május 1-jén, amikor a tavaszi nap erejét már teljében mutatja meg, a különleges borok hívei ebben a házban már kora reggel kóstolják a május első nedűit. Az érdeklődő vendégek és a szaksajtó munkatársai itt fogyasztották el reggelijüket, majd kerékpárra pattantak és Krózser Judit rendezvénymenedzser vezetésével körbekarikázták Mád legszebb részeit. Ezt követően a kerekezők a borászok örök májusfái, a szőlőtőkék közé vonultak. A 14 kilométeres kerékpározás után ugyanis jól esett az ebéd, amelyet már a Nyúlászó dűlőben épített ház teraszán tálaltak fel és természetesen hozzá illő bort is kóstoltak.
A délután fénypontja a dűlőtúra volt, amelyen Balassa István és ifj. Szepsy István borászok kalauzolták a vendégeket. Végigjárták a Szent Tamás Szőlőbirtok és Pincészet ültetvényeit és megfordultak azokba a dűlőkbe, amelyek ma is őrzik régi neveket (Király, Pecze, Nyúlászó, Szent Tamás). Ezeken a helyeken speciális vulkánikus talajon és mikroklimatikus környezetben nőnek a szőlők, összesen húsz hektáron, mondta lapunknak Székely István, az Első Mádi Borház képviseletében. Három fő minőségi fajtával foglalkoznak: a sárga muskotállyal, a furminttal és a hárslevelűvel.
Azt is megtudtuk, hogy a Tokaji történelmi borvidék hatezer hektáros területéből ezer hektár Mádon található. Ez is a falu gazdáinak az ágazat iránti elkötelezettségét bizonyítja. A Szent Tamás Szőlőbirtok és Pincészet először 2009-ben értékesítette borait. Ám a 2011-es és a 2012-es évjáratra különösen büszkék, mert mindkét esetben kiváló minőségű borokat érlelhettek. Jelenleg több európai országba exportálnak, fő piacuk Nagy-Britannia. Természetesen a hazai éttermeknek, a borbároknak és a borkóstolóknak is értékesítenek termékeikből.
A borház adott otthont annak a kezdeményezésnek, melynek eredményeként a Szent Tamás Szőlőbirtok és Pincészet gondozásában jöhetett létre a Mád márkanév alatt kiadott furmint. Ez egyedi palackban a mádi dűlők legjavából készült.