Szeptemberi számunkban arról számolunk be, hogy a nyári kánikula ideje alatt három csúszdaparkot keresett fel és próbált ki négyfős családunk: a balatonfüredi Annagora Aquaparkot, a mogyoródi Aquaréna Aquaparkot és a ceglédi Aqua Centrum Csúszdaparkot. A 12 és 18 éves fiatalok és szüleik tapasztalatai, élményei a létesítmények fiatalos, szórakoztató jellegének erősítéséhez, az általános szolgáltatási színvonal tökéletesítéshez nyújthatnak hasznos észrevételeket.
A csúszdaparkok adta adrenalin-fröccs, amit néhány évvel ezelőtt csak külföldi nyaralásaink során élvezhettünk, ma már számos helyen elérhető Magyarországon is. Ezek a parkok elsősorban a fiatalok kedvelt szórakozási helyszínei, de szép számmal megfordulnak itt a családok apró és felnőtt tagjai egyaránt. Aki az aktív pihenésben hisz, kalandokat keres, a víz szerelmese, annak feltehetőleg a legideálisabb kikapcsolódási lehetőségek egyike egy aquaparkban múlatni az időt. Körülnéztünk, mit nyújtanak a hazai csúszdaparkok, illetve hol kaphatunk hasonló élményt, mintha a leghíresebb spanyol, török, vagy görög aquaparkokban járnánk.
Mintacsaládunk kalandozása a balatonfüredi Annagora Aquaparkban kezdődött, kissé csalódottan, mert előzetes telefonos érdeklődési szándékuk kudarcba fulladt, a telefont többszöri próbálkozásra sem vette fel senki. Ez a momentum kissé rányomta a bélyegét a várakozásokra, bár a létesítmény, honlapja alapján ígéretesnek tűnt. A nem egyértelmű útjelzések miatt kissé nehezen találtak a fürdőre, de a rendezett környezet, a parkolóhelyek mennyisége és minősége kárpótolta őket. A rekkenő hőségben pozitívumként élték meg, hogy autójukat fedett parkolóhelyen hagyhatják. Az épületben viszont hiányoztak a fullasztó meleg ellen a légkondicionáló berendezések, és nem használtak ventillátorokat sem. Vendégeink a pénztárnál kissé furcsállották, hogy a gyermekjegy kiadása nem korfüggő. A gyermek 140 cm alatt számít gyermeknek. Fokozta meglepődésüket, hogy a méret megállapítása szemrevételezési technikával zajlott. Ha már ez a szabály, könnyebben elfogadható lenne, ha egy játékos mérőszalagot elhelyeznének az épület falán, és azzal mérnék a gyermekek magasságát. A pénztárnál kapott szórólap nem adott információt arról, hogy mit merre talál a látogató, nem tartalmazott térképet. A helyzetet a fürdőn belül a miniatürizált, ikonos útbaigazító táblák sem javították lényegesen. A beléptető rendszer modern, karórás, de csak a beléptetés és a szekrénykezelés célját szolgálja, a büféfogyasztás nem terhelhető rá, így kellett maguknál készpénzt tartani a fürdő területén. Az öltözőben a szekrényhez érve karórájukkal nem tudták kinyitni szekrényeiket. Személyzet nem lévén, tapasztaltabb vendégektől kértek segítséget. A működés lényege, hogy az öltöző terem elején elhelyezett leolvasótól a lehető legrövidebb és leggyorsabb úton kell igyekeznünk a szekrényig, mert a rendelkezésre álló rövid idő nem enged meg bámészkodást, szekrény lezár és mehetünk vissza újra a leolvasóhoz. A honlap és a prospektus ígéretével ellentétben az aquaparkot inkább jellegtelennek és kevésbé fantáziadúsnak ítélték látogatóink. Hiányolták a zenét, a fiatalos lendületet a létesítményből. Úgy érezték, mintha személyzethiánnyal küszködne a fürdő üzemeltetése. Személyzet nem állt rendelkezésre arra sem, hogy az úszógumis csúszdáknál a gumikat a látogatóktól csúszás után begyűjtse, majd a sorban állóknak újra kiossza. Pedig ez – aki járt már ilyen helyen, tudja – mindig azt eredményezi, hogy akinek egyszer sikerült megkaparintania az úszógumit, ki nem adja a kezéből végkimerülésig, miközben a sorban állók sóvárogva bámulják, hátha egyszer megunja és ők lesznek a szerencsés kivételezettek, akik lecsúszhatnak legközelebb. De hiába! Hogy a jót se hallgassuk el, a tisztaságban, higiéniában nem találtak kivetnivalót vendégeink a tömeg ellenére sem. Ugyanígy megfelelőnek ítélték a csúszdák és medencék biztonságosságát és a járófelületek csúszásmentességét. Napernyőt, nyugágyat keríteni viszont ismét nagyon körülményes volt. Nincs kiírva, hogy kaució szükséges, csak a fizetéskor derül ki. Azaz aki nem vitt magával előre pénzt, fordulhat vissza. Ráadásul egy körben egyébként sem lehet elintézni, külön kell fizetni, és megint más helyszínen külön elhozni a bérelt ágyat, napernyőt. Sajnos összességében nem igazán nyerte el vendégeink tetszését az Annagora. Hiányosságai mellett, indokolatlan drágaság jellemzi a létesítményt, akár a belépőárakat, akár az étkezési lehetőségeket nézzük
A Mogyoródon található Aquaréna Közép–Európában is egyedülállóként hirdeti magát. Valóban az ország legnagyobb csúszdaparkjainak egyike, az Aquaréna nyerte el leginkább vendégcsaládunk tetszését. Ide érkeztek a legnagyobb lelkesedéssel, itt töltötték el a leghosszabb időt, és itt érezték magukat legjobban. Alapvetően pozitív élményekkel tértek haza, jó szívvel ajánlanák másoknak is. Ám néhány észrevételük itt is volt, aminek átgondolásával, kiiktatásával, vagy éppen létrehozásával növelhető lenne a vendégek komfortérzete. Teljes körű volt az előzetes tájékozódási lehetőség, mind a honlapon, mind a telefonos beszélgetés során, viszont a honlapon található webkamera hosszú ideje nem működik. A videók felirat alatt pedig fotókat találhatunk, holott vannak videók is az oldalon. A fürdőbe való belépéskor meglepő volt vendégeink számára, hogy a pénztárnál az áfás számla megszerzése nem könnyű művelet. És mintha néhány idült gyermekbetegség is sújtaná az Aquarénát, pedig már a nyolcadik évében jár. Vendégeink jelzése szerint kevés az árnyékos hely a fürdő területén, ez a kánikulai napokon kellemetlen lehet. Nincs elég napernyő és nyugágy sem. Megszerzésükre csak akkor van esély, ha az ember nyitáskor már a bejáratnál toporog. A higiéniával, biztonsággal, komfortérzettel itt sem volt semmi problémája látogatóinknak, azonban a fiatalos lendületet, hangulatot nem tudták maximális pontszámmal díjazni. Az egyébként gazdag programkínálatból vendégeink 12 és 18 éves fiainak - a csúszdákon kívül - nem igazán keltette fel egyik szárazföldi, vagy vizes szolgáltatás sem érdeklődését. Pedig érdekes programokkal ennek a korosztálynak is lehetne több élményt nyújtani, még ha nehezebb is egy kamaszt bevonni a játékba. Az étkezési lehetőségekkel elégedettek voltak vendégeink, bár az árak színvonalát ebben a komplexumban is kissé elrugaszkodottnak ítélték.
Cegléden a Gyógyfürdő és Szabadidőközpont keretein belül működő Aqua Centrum elnevezésű csúszdapark volt látogatóink következő célállomása. Az ott tartózkodást összességében kellemesnek ítélte családunk. Kicsit megtévesztő volt ugyan számukra, hogy nem derült ki előre a honlapot tanulmányozva, hogy a csúszdaparkba vásárolt belépővel a csúszdázáson és egy büfén kívül más szolgáltatást nem tudnak igénybe venni. Itt sem sikerült előzetes telefonos kapcsolatot létesíteni a fürdővel, és a pénztárnál sem figyelmezették őket arra, hogy kombinált jegyet vásároljanak. Az információ-szolgáltatásnak pozitívumai és hiányosságai is voltak. Pozitívumként ítélték meg vendégeink, hogy a honlapon környékbeli programlehetőségeket is ajánlottak, negatívumként viszont a kitáblázottságot és a tájékoztató prospektus hiányát. Az aquapark alkalmazottai kissé unottak voltak, a beléptetés rendszere pedig körülményes: a pénztárnál feltartóztatták őket, egy szülői felelősségvállalási nyilatkozat kitöltése miatt. Erre nem volt külön kényelmes hely kialakítva, hanem a tömegben kellett visszaküzdeni magát a vendégnek ahhoz az ablakhoz, ahol ezt a procedúrát le tudta bonyolítani. Néhány egyedi ötlet, mint az inga elnevezésű csúszda, vagy a szellemes dekoráció viszont kifejezetten színt hozott az ott töltött napba. Ám sajnos itt is jellemező volt a parkosítás hiánya, a hosszú sorban állás és az úszógumik kisajátítása. Napernyővel és a nyugággyal nem találkoztak vendégeink. Jó hír viszont a fiatalok részére, hogy nyáron időközönként esti bulikat rendeznek az aquaparkban.
Összességében tehát alapvetően pozitív élményekkel távoztak minden aquaparkból vendégeink, de hol több, hol kevesebb hiányosságot észrevételeztek, melyeknek közvetítésével ismételten fel kívánjuk hívni a figyelmet arra, hogy mennyire fontos a fürdő- és hasonló jellegű szolgáltatások esetében a korrekt, kielégítő tájékoztatás, a vendég maximális komfortérzetének elősegítése, és a személyzet pozitív hozzáállása.