A Google keresési statisztikái szerint is a felépülés jeleit mutatja a turisztikai ágazat, amelyik a világjárvány két évvel ezelőtti kitörése óta folyamatosan komoly kihívásokkal szembesült. A társaság termékblogján új eszközöket jelentett be: a google.com/travel oldalon tavaly bevezetett ingyenes szállodafoglalási linkek mostantól a keresési találatok eredményei között és a Google Térkép (Maps) szolgáltatásában is megjelennek. Miután a felhasználók a szóban forgó hivatkozásokra kattintottak, közvetlenül a vállalat partnereinek webhelyén fejezhetik be foglalásokat, és a Hotel Center jelentéseiből az is kiderül, hogy hány érdeklődő jött ezen a csatornán keresztül.
A techóriás azt is közölte, hogy az elkövetkező hetekben a jelentéseket további statisztikákkal bővíti majd, mint amilyen az ingyenes foglalási linkekhez kapcsolódó oldalletöltések száma vagy a foglalások értéke.
A Google üzleti profillal igénybe vehető egységesített rendszerben a szállodák azonnal megoszthatják a működésükkel kapcsolatos frissítéseket (Local Posts), például a járványügyi korlátozások miatti változásokat és képes és videós tartalmat is feltölthetnek. A különféle szempontokkal finomítható listát és az ajánlatok összehasonlítását egyelőre így kell elképzelni:
A kommentárok szerint a társaság új szolgáltatása könnyen lehet újabb szög az online utazási irodák koporsójába, mivel a keresők évek óta bővítgetik a funkciókat ebben a vertikumban.