Április 16-án a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség közzétette a helyi-, illetve az észak-magyarországi régió esetében helyi és térségi- turisztikai desztinációmenedzsment-szervezetek támogatását szolgáló pályázatokat.
A pályázaton a 2008. szeptemberi regisztráción sikeresen túljutott desztinációk vehetnek részt, a konstrukció keretében 80-85%-os támogatási arány érhető el, amelynek lehívását a 40%-os előleg lehetősége is elősegíti. A beadási határidők jelentős eltéréseket mutatnak régiónként, így van, ahol az első értékelési szakaszra már 2009. június közepe a határidő, míg máshol ez év szeptembere.
A 2008 novemberében társadalmi egyeztetésre bocsátott verzióhoz képest újdonság a sávos rendszer, amely vendégéjszakaszám alapján három kategóriába sorolja a desztinációkat. Évi 150 ezer vendégéjszaka felett kiemelt turisztikai desztinációkat határoz meg a kiírás, 50 és 150 ezer vendégéjszaka között turisztikai desztinációkat említ a szöveg, míg 50 ezer vendégéjszaka alatt desztinációs szintű helyi turisztikai együttműködésről beszélhetünk. A TDM-szervezeteknek sorrendben 30, 20, illetve 15 millió forintos minimális éves költségvetéssel kell rendelkezniük, illetve az alkalmazottak számának is el kell érnie a 3,5, 3, illetve 2,5 főt. Az önkormányzatoknak a teljes idegenforgalmi adó összegének 20%- nak visszaforgatását vagy a TDM-szervezet költségvetésének 65%-át kell biztosítaniuk, miközben a döntéshozatalban szerepük ennél csak jóval kisebb lehet. A pályázati dokumentáció fontos eleme az ún. TDM Szervezet Fejlesztési és Fenntarthatósági Program, amely gyakorlatilag a TDM-szervezetek megvalósíthatósági tanulmánya. Ebben szükséges bemutatni a szervezetfejlesztési és szakmai célokat, a projekt megvalósításának ütemezését, üzleti tervét stb. Ugyancsak fontos és az önkormányzati döntéshozatal folyamatát figyelembe véve prioritást kell, hogy élvezzen az ún. Középtávú Együttműködési Megállapodás megkötése az önkormányzat és a TDMszervezet között, amely többek között rögzíti az önkormányzati hozzájárulás módját, mértékét, az információs iroda, turisztikai kompetenciák TDM-szervezetnek történő átadását. A pályázat ugyanakkor nem vonatkozik a TDM-szoftver beszerzésére, amelyhez várhatóan hamarosan újabb pályázatot írnak ki, és annak folyamata remélhetőleg időben utoléri a TDM-projekteket. A pályázat fogadtatása összességében a korábban regisztráltak, vezető partnerek között ellentmondásos lehet, hiszen a regisztrációs időszak óta eltelt néhány hónap alatt gazdasági helyzetük radikálisan megváltozott, és az erőfeszítések ellenére valószínűleg lesznek olyan, korábban a regisztrációban vezető partnerként részt vevő önkormányzatok, amelyek a projekttől visszalépnek, és ez a desztináció minden turisztikai szereplőjére hatással lehet. Ugyanakkor a pályázati kiírás körüli huzavona sok TDMkezdeményezést arra ösztökélt, hogy a desztinációjukban a pályázattól függetlenül megkezdték a szervezetfejlesztést, a partnerség kiépítését. Ez a felismerés tulajdonképpen a TDM kialakításának természetes útja, amit a pályázati projekt csak tovább fog erősíteni.