Megújulás előtt a Magyar TUI

A repülés tematikájában rendezte meg téli programfüzeteinek bemutatóját Ferihegyen szombaton a Magyar TUI.

Nyáron a társaságnál a repülős üzletág a vártnál rosszabban teljesített: 20 százalékkal, kevesebb mint 21 000 alá csökkent az utasszám, és a télre is nagyon visszafogottan készülnek, hiszen megfelezték kapacitásaikat, és a tavalyi 2000 utas helyett mindössze 1000-re számítanak. Az autós üzletág ezzel szemben jól muzsikált a nyáron: az utasszám 5 százalékkal 40 000-re gyarapodott, és a forgalom ennek duplájával, mintegy 10 százalékkal 4,6 millió euróra nőtt a piaci átrendeződésnek köszönhetően, az utasok ugyanis az apartmanok helyett egyre inkább a magasabb árú szállodákat foglalják.

Csákány Csaba, a Magyar TUI ügyvezető igazgatója a jövő nyártól a repülős szegmensben is komoly fellendülést vár. Optimizmusát arra alapozza, hogy komoly márkaépítési kampányba kezdenek, és igyekeznek széles körben megismertetni a TUI nevet, amely a piacra lépéskor némileg elmaradt, újrapozícionálják a Guletet, amelynek árualapját – tekintve, hogy foglaltsága évek óta alulmúlta a várakozásokat a – az idei télre a TUI és a TUI Prémium katalógusokba integrálták Tenerife kivételével, amely a Gulet Light névre keresztelt programfüzetben kapott helyet, ezenkívül pedig nagy meglepetésekkel is készülnek.

Az idei télen az utazásszervező a Travel Service charterjáratain Tenerifét, Hurghadát és Sharm El Sheiket programozza, bécsi indulással a Maldív-szigetekre és Dominikára kínálnak garantált helyeket anyacégük charterein, ezek Budapestről repülős csatlakozással is választhatók. Block seat-eket menetrend szerinti járatokon is kötöttek le Tenerifére, Mexikóba, Kubába és Jamaikára, így ezek a viszonteladók számára nem lekérésre, hanem már közvetlenül a rendszerben foglalhatók. A társaság menetrend szerinti járatokon utaztat még Dubaiba, Mauritiusra, a Maldív-szigetekre és Dominikára is. Az idén hangsúlyozottan fókuszálnak a versenyképes árakra, és minden úti cél esetében gondosan kiszámolták, hogy átlagosan mennyivel kedvezőbbek áraik a piacon eddig megjelent termékekénél. Tavaly nyáron nagy sikerrel bevezetett személyre szabott és csupa luxus szolgáltatást felvonultató Prémium termékeiket idén télen is értékesítik, külön programfüzetben. A Terra autós katalógusban újdonság náluk, hogy a felnőtt síbérletek árát is feltüntetik, és 4 fős, családi árakat is kialakítottak.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.