A nagykereskedelmi áruházlánc hagyományteremtő, három egymást követő napon, találkozóin az ország minden részében működő partnereiket hívták meg közös gondolkodásra, mely meghatározhatja mindkét fél középtávú stratégiáját.
A METRO beszerzési és marketing vezetői elsősorban azt egyeztetik a résztvevőkkel, hogy milyen közös, középtávú együttműködésben tudnak partnerek lenni a jövőben. A résztvevők egyetértettek abban, hogy egy olyan példaértékű kezdeményezésnek lehettek részesei, amikor egy nagy áruházlánc szervezetten és tudatosan keresi a lehetséges együttműködési lehetőségeket., bemutatja középtávú stratégiáját és egyben interaktív módon gyűjti a beszállítói véleményeket, ötleteket, melyeket meg kíván jeleníteni a következő évek értékesítési gyakorlatában.
„ A METRO a Beszállítói Fórum révén arra törekszik, hogy támogassa a magyar vállalkozások fejlődését, közvetetten a munkahelyek teremtését, valamint elősegítse, hogy a hazai termékek egyre nagyobb szerepet játsszanak a nemzeti piacokon.”, mondta el az eseményen Xavier Plotitza, a METRO Kereskedelmi Kft. beszerzési igazgatója.
A METRO a hazai beszállítók egyik legnagyobb partnereként már ma is közel 1000 beszállító termékeit értékesíti, a magyar gasztronómia és független kiskereskedelem szereplőinek. A nagykereskedelmi áruházlánc egyedülálló párbeszédsorozatot indít, a három egymást követő napon magtartott konferenciával.
„ A nagykereskedelem - a tulajdonosoktól függetlenül – mindig is helyi üzlet volt és marad. Ezért is célunk, hogy minden körülmény közt az adott vásárlói közösség igényeire találjuk meg a megfelelő válaszokat. Legyen szó akár arról, hogy széles választékban jó áron kínáljunk termékeket vagy hogy, egyedi szolgáltatásokból válogathassanak partnereink. Ez az immár országos jelentőségű kezdeményezés a METRO hazai vásárlók és beszállítók melletti elkötelezettségének újabb példája. Ahogyan az elmúlt 18 évben, úgy a jövőben is mindig magyar partnereinket, a gazdaság fejlődését szolgáljuk, és tovább kívánjuk bővíteni azoknak a körét, akik ebben partnereink lehetnek”, mondta el Dávid Gábor, a METRO Kereskedelmi Kft. Vevőmenedzsment igazgatója.
A METRO Kereskedelmi Kft.-ről:
A Metro Kereskedelmi Kft. 1993 óta működik Magyarországon, elsőként lépett be a nemzetközi kereskedelmi vállalatok közül a magyar piacra, immár 13 áruházzal áll profi vevői szolgálatára az ország számos pontján teljes körű megoldásokat kínálva a kereskedelmi és gasztronómia tevékenységekhez. Anyacége, a METRO Cash & Carry International a német központú METRO Csoport egyik értékesítési divíziója, amely a világ egyik vezető kereskedelmi cégcsoportja. A METRO Cash & Carry jelenleg 30 országban van jelen, több mint 670 áruházzal. A foglalkoztatottak száma világszerte 100,000 munkavállaló. A vállalat 2010-ben 31 milliárd eurós forgalmat bonyolított le. A METRO vállalatcsoport 290,000 alkalmazottat foglalkoztat, és 33 országban 2100 üzlettel van jelen a világ kereskedelmében, 2010-es árbevétele elérte a 67 milliárd eurót. A csoport jó teljesítménye az egyes önállóan működő értékesítési láncokon alapul; a Metro/Makro Cash & Carry mellett a csoport tagja a Real hipermarket lánc, a Media Markt és Saturn -amely európai piacvezető a szórakoztató elektronikai kiskereskedelemben-, valamint a Galeria Kaufhof áruházak. További információ a csoportról a www.metrogroup.de honlapon.