Jegy helyett mosolygós alma

Piros almákkal, jelképes ajándékokkal várják a vendégeket a sárvári fürdőben a Turizmus Világnapján.

A Sárvári Gyógy- és Wellnessközpont közlése szerint a mosolygós almákat jegy „helyett ” kapják a fürödni vágyók. Azt szeretnék jelezni, hogy a mosoly nem kerül pénzbe, ugyanakkor hozzájárul a vendég elégedettségének növeléséhez.

Statisztikák szerint a hazai fürdőkre nem igazán szoktak panaszkodni a vendégek. A Magyar Fürdőszövetség adatai szerint: évente háromezer panasz érkezik a gyógy- és wellnessfürdőkre, ami sok, ugyanakkor a 20 millió feletti vendégszámhoz képest kifejezetten jó statisztikai aránynak mondható. Az évente több mint 400 ezer vendégéjszakát produkáló város fürdőjének közleménye szerint: a kedvesség és a figyelmesség lehet az egyik kulcsa annak, hogy a KSH adatai szerint is a legnépszerűbb városok egyike Sárvár.

A 2010-es sorrendhez képest 2011-ben az első tíz helyen számottevő változás összességében nem történt, Sárvár felkerült a 9. helyről a 7. helyre. A vendégéjszakák száma Sárvár (+14,8%), Budapest (+8,9%), Eger (+8,0%), Hévíz (+6,1%) és Zalakaros (+5,5%) esetében nőtt 2010-hez képest. Sárváron a hivatalos statisztika szerint 444 988 vendégéjszakát töltöttek el a turisták.

A belföldi utazók körében Sárvár a 11. helyen áll 173 754 vendégéjszakával. Ezen az eredményen lehetne még javítani. Ugyanakkor a Magyarországra látogató külföldiek körében a 2010-es sorrendhez képest 2011-re Sárvár a 7. helyről felkerült a 4. helyre. A vendégéjszakák száma Sárvár (+32,1%), Zalakaros (+15,7%), Győr (+11,0%), Budapest (+9,1%) és Sopron (+7,8%) esetében nőtt számottevő mértékben az előző évhez képest. Bár a külföldiek körében a főváros mellett jellemzően fürdővárosok és balatoni települések a legkedveltebbek, a TOP 10-be bekerült 8. helyezettként Győr és 10. helyezettként Sopron is. Sárváron a külföldiek 271 234 vendégéjszakát töltöttek el, a német, osztrák turisták mellett egyre népszerűbb a csehek és oroszok körében is Sárvár.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.