Átfogó kínálatot nyújtott az élelmiszeripar, sütőés cukrászipar, szálloda- és vendéglátóipar, valamint csomagolóipar jelenlegi helyzetéről. A látogatók 24 százaléka az étterem- és vendéglátóiparból, 16 százaléka az élelmiszeriparból, 15 százaléka a sütő-, illetve cukrásziparból, 14 százaléka a kereskedelemből, 10 százaléka a szállodaipar területéről és 8 százaléka a szolgáltatóiparból érkezett. Összetétel alapján 38 százalékuk tulajdonos vagy cégvezető volt, 23 százalékuk értékesítő és beszerző, 12 százalékuk séf, cukrász és pék.
A francia Sirha jellemzője, hogy kombinálja a szakmai kiállítást a versenyekkel, bemutatókkal.
Ezért is tartották itt a Bocuse d’Or európai döntőjét (részletes beszámolónk szintén e lapszámunkban – a szerk.), valamint a Sirha Budapest desszertversenyt, amelyen négy csapatnak egy-egy gyümölcstortát, csokoládés tányérdesszertet és artisztikát kellett bemutatnia.
A kiállításon rendezték meg a magyar baristabajnokságot is, amelyen eldőlt, hogy ki képviselheti majd hazánkat a dublini barista-világbajnokságon.
A pékipar szintén előtérbe került a rendezvény három napja alatt, hiszen a Kreativ Pékfórumon bemutatók, kerekasztal-beszélgetések, interaktív előadások várták a látogatókat.
A konferenciateremben kerekasztal-beszélgetések zajlottak a Magyar Vendéglátók Ipartestületének szakembereivel olyan témákban, mint a mai gasztronómiai trendek, vezetői szemléletek, a Michelin-csillag hasznossága vagy az étlapkészítés. A közétkeztetés kérdése is része volt a konferenciaprogramnak az ÉLOSZ által szervezett Élelmezésvezetők Napján.
A Future Store standon a látogatók felfedezhették a kereskedelemben használt legújabb technológiákat és termékeket.
Egyik fontos és meghatározó programja volt a Sirhának a World Cuisine Summit elnevezésű rendezvény, ahol Frédéric Loeb elismert francia jövőkutató mutatta be a vendéglátóipar globális trendjeit a hazai trendekre fókuszálva, majd vitafórumot vezetett ismert magyar szakemberekkel a napi üzleti tevékenységük során szerzett tapasztalataikról.