Nagykövet programot indított a Sofitel

A nemzetközi márkastratégia részeként 2011. június 16-án a Sofitel elindította saját Nagykövet programját, melyben részt vesz az egyetlen francia luxus szállodalánc mind a 25 000 alkalmazottja szerte a világon.

A Sofitel Nagykövet programjába a szállodalánc minden egyes tagja, valamint a Sofitel vállalati irodái egyszerre fogtak bele. Cél, hogy a Sofitel alkalmazottai a márka nagyköveteivé váljanak. A „Nagykövetek” egy saját útlevelet kapnak, mely végigkíséri „szakmai utazásukat” a Sofitel világában. 

Magali Laurent, a Sofitel nemzetközi HR alelnöke a következőt nyilatkozta a kezdeményezésről: „Hosszú távra tervezzük a projektet. Célunk, hogy minden egyes dolgozónk a Sofitel márka hírnökévé váljon. Számunkra kiemelkedően fontos, mind emberileg, mind szakmailag támogatni azokat, akik csapatunkban dolgoznak.”

A program három lépcsőből tevődik össze. Vonzó munkahelyet biztosít a tehetséges alkalmazottak számára, speciális kurzusokon biztosít lehetőséget tudásuk fejlesztésére, illetve karrierépítési lehetőségeket ajánl számukra.

A leendő alkalmazottak kiválasztási folyamatában a személyiséget, a kapcsolatteremtő készséget és a márka értékrendjét veszik alapul. Azok a szerencsésnek mondható tanulók, akik a kiválasztott 15 nemzetközi vendég- és szállodaipari iskolában folytatták tanulmányaikat, 12-18 hónapon keresztül kapnak lehetőséget a Sofitel menedzsmentjétől a szakmai tapasztalat gyűjtésére. Ez a menedzser tréning, a „School of Excellence” program, melynek célja, hogy karrierindító lökést adjon. Különleges képzést és személyes támogatást kínál, olyan menedzserektől, akik valóban a diákok mentorai lesznek, így azok a szakmába minimum supervisor-i szinten kerülhetnek be. Ez a lehetőség természetesen a már most a Sofitelnél dolgozók számára is elérhető.

A következő modul a szükséges tréningeket a három legfontosabb Sofitel értékre alapozva foglalja magába. Ezen értékek a „nyitott szellemiség”, a „kiválóság szenvedélye” és az „öröm forrása”. A nyitott szellemiség elvén alapuló képzésen, egy orientációs program után, minden munkatárs felfedezi a márka világát, sztenderdjeit, a megjelenési és viselkedésre vonatkozó koncepcióját. A kiválóság szenvedélye kurzussal a luxus-élmény eléréséhez vezető utat ismerhetik meg, a résztvevők emellett betekintést kapnak a vezetői készségek alapjaiba. Az öröm forrása elv a teljes mértékben személyre szabott szolgáltatásra tanít. Lényege, hogy a dolgozók szabadon, önállóan dönthessenek, lepjék meg a vendégeket, ismerjék és fedezzék fel meg elvárásaikat, vágyaikat, és minden ottlétet különleges, személyes élménnyé varázsoljanak. A modul végén, egy hivatalos ceremónia keretein belül az új dolgozókat, a márka nagyköveteivé avatják.

A harmadik lépcsőfok azért jött létre, hogy ’à la carte’ kurzusokat ajánljon a dolgozóknak, melyek nagyrésze karrierjük fejlesztésében nyújt majd segítséget. Hosszú távon kísérik figyelemmel mindenki előmeneteli lehetőségeit, legyen jövendőbeli menedzser az illető, belső tréner vagy elismert szakértő bármely területen.

A Sofitel sikeres újraszerveződése után, a szállodalánc most arra fókuszál, hogy a márka egyet jelentsen a luxussal, illetve, hogy jelen legyen minden kulcsfontosságú városban. A Nagykövet program csak egy része a BE Magnifique névre keresztelt Sofitel márkastratégiának, melyet 6 alap elem határoz meg: Francia eleganicia, Személyre szabott szolgáltatás, Fejlődés - jelen lenni a világ minden táján, Emelkedő színvonalú teljesítmény, a Sofitel igazgatója „vérbeli házigazda”, alkalmazottai, pedig a márka Nagykövetei.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.