Negyedik rekordév a beutazásban

Németország sikerszériája sorban negyedik éve is tovább folytatódik: 2013-ban megdőlt a külföldi vendégéjszakák 70 milliós rekordja is. A Szövetségi Statisztikai Hivatal előzetes adatai szerint 2013-ban  71,6 millió külföldi vendégéjszakát jelentettek a tíz és több ággyal rendelkező szálláshelyek, ami négy százalékos növekedésnek felel meg az előző évhez képest.

Az abszolút vendégéjszaka-növekedés majd felét öt piac generálta 2013-ban
A németországi beutazás 2013 első 11 hónapjában az abszolút vendégéjszaka-számoknál majd három milliós növekedést könyvelhetett el. Ezen abszolút növekedés 46 százalékát (1,3 millió vendégéjszaka) Nagy-Britannia (349 ezer vendégéjszaka), Oroszország (322 ezer vendégéjszaka), Svájc (248 ezer vendégéjszaka), a Golf-öböl arab államai (237 ezer vendégéjszaka) és Lengyelország (173 ezer vendégéjszaka) generálta. A külföldi utazók a legtöbb vendégéjszakát Bajorországban töltötték, a dobogó második fokát a főváros Berlin foglalja el, a harmadik helyen pedig Baden-Württemberg végzett.

Németország 2013-ban is az európai utazók egyik legkedveltebb úticélja maradt, és sorban negyedszer végzett a második helyen Spanyolország mögött. A németországi beutazás kereken háromnegyedével Európa továbbra is az úticél Németország legfontosabb küldő régiója maradt.

Kereken 10 százalék piaci részesedéssel Észak- és Dél-Amerika továbbra is erősen fejlődik. Ázsia dinamikus növekedése 2013-ban is folytatódik – különösen a Golf-öböl arab államai és Kína mutat kiemelkedő eredményt.

A németországi beutazás terén 2009 óta hat piac – Svájc, Oroszország, Nagy-Britannia, Lengyelország, Hollandia és Kína – vendégeinek köszönhető a folyamatos növekedés. Ezen piacok 7,1 millió vendégéjszakát generáltak, ezáltal a 16,8 milliós külföldi vendégéjszaka-össznövekedés 42 százalékát hozták 2009 óta.

A DZT 2014-ben továbbra is az úticél Németország iránti nagy keresletre épít. Ezt az elvárást alátámasztja az UNWTO (Turisztikai világszervezet) legújabb felmérése is, amely az érkezéseknél világszerte 4–4,5 százalékos növekedést prognosztizál. Az UNWTO előrejelzése szerint Európában 3–4 százalékos növekedés várható a nemzetközi érkezések terén.

„Az úticél Németország számára továbbra is fenntartjuk 2020-as előrejelzésünket, és realista célkitűzésnek értékeljük a 80 milliós vendégéjszaka-szám elérését addigra. Jelenleg 2014-re a külföldi kereslet 1–3 százalékos növekedésével számolunk.” – magyarázza Petra Hedorfer.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.