Nehéz évre készül a BTH

Kétségek, pesszimista hangulat, megválaszolatlan kérdések: ez jellemzi ma a turisztikai szakmát Budapesten – véli Fekete László, a BTH Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht. ügyvezetője.

A kialakult nemzetközi és hazai gazdasági helyzetben rendkívül nehéz bármit is prognosztizálni a jövő évre vonatkozóan. A 2008-as év elején már kissé bizakodóan tekintettünk a jövőbe. A KSH statisztikák alapján úgy tűnt, Budapest turizmusa ismét felfutóban van, a turisztikai marketing, a budapesti vállalkozások és a piaci szereplők munkája meghozta a várt eredményeket. Sajnos nem így történt. Augusztustól ismét negatívba fordultak a mutatószámok.

Fekete László, ennek okát elsősorban a szinte menetrendszerűen ismétlődő utcai atrocitásokban, felfordulásokban látja. „Hiábavaló minden promóció, minden turisztikai összefogás és akció akkor, amikor a világsajtón keresztül Budapestről negyedévente egy felforgatott, lerombolt, veszélyes város képeivel, híreivel szembesül a potenciális utazó! Szinte nem is volt olyan szeglete a világnak, ahová ezek a képek ne jutottak volna el, kezdve Kínától, egészen Brazíliáig, nem beszélve a szomszédos és a legfontosabb küldőpiacoknak számító európai országokról. És sajnos meg is lett az eredmény. A szakemberek, s a turizmusban dolgozók mindannyian jól tudják milyen imázsromboló hatással voltak ezek az események a fővárosra nézve.

Ezeket a hatásokat tetézve, a kialakult gazdasági válság még tovább rontja a fővárosi turizmus helyzetét. Egyelőre azonban nagyon nehéz előre jelezni a következő évet. Annyi azonban biztos, hogy 2008- nál is nehezebb évre számíthat a turisztikai szakma. A csökkenés szinte elkerülhetetlennek látszik, hiszen az utazókedv, az utazásokra fordított összegek globális visszaesése várható. Ennek a recessziós hangulatnak nagy vesztese lehet Budapest, mint tipikus city break desztináció, hiszen ilyen helyzetben a turisták nem az úgynevezett „elsőszámú nyaralást” mondják le, sokkal inkább a városlátogatásokat, néhány napos kiruccanásokat kénytelenek visszafogni. A forint árfolyamának ingadozásai is rendkívüli módon megnehezítik a tervezést, elég, ha csak az idei év szélsőséges árfolyamkilengéseire gondolunk, amelyek még ugyanazon szezonon belül is nagy különbségeket mutattak.

A gazdasági válság ugyanakkor nemcsak a turisták pénztárcáját érinti negatívan, hanem magukat a vállalkozásokat is, melyek talpon maradása a bizonytalan pénzügyi helyzetben még inkább kérdésessé válhat. Az egyre nehezebb helyzetben lévő légitársaságok, a hitelekből táplálkozó nagy fővárosi beruházások, kis- és középvállalkozások jövője ebben a pillanatban igencsak ingatag. Mindazonáltal őszintén bízom abban, hogy a válságra sikerül mielőbb megnyugtató megoldást találni, s egy rövid átmeneti időszak után Budapest turizmusa ismét felfelé ívelő pályát futhat be.

Jelenleg a BTH Kht.-nál igyekszünk több szempont figyelembe vételével kiértékelni a kialakult helyzetet, felmérni a lehetséges következményeket, valamint kialakítani azt a jövő évi koncepciót és marketingstratégiát, melynek mentén mindezen lehetséges negatív hatásokat maximálisan ellensúlyozhatjuk. Elképzeléseink szerint, a korábbinál célzottabb kommunikációt fogunk alkalmazni, feltérképezzük azon szegmenseket, melyeket 2009-ben hatékonyan meg tudunk szólítani. Igyekszünk megtalálni minden olyan csatornát, melyeken keresztül ezeket az új célcsoportokat elérhetjük, valamint ugyanezen elképzelések mentén alakítjuk át meglévő eszközeinket is.

Jövőre kizárólag olyan területek, illetve demográfiai csoportok kerülnek a BTH tevékenységének fókuszába, amelyekben reális lehetőségek rejlenek, s intenzív kommunikációs munkával eredményesen érhetők el, így akár már rövidtávon is forgalomnövekedést realizálhatnak Budapest számára.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.