Németország 2006-ban rekordot döntött a vendégéjszakák számát tekintve, tavaly pedig még nagyobb fejlődést lehetett realizálni e téren: külföldi vendégéjszakák esetén 3,5 százalékos növekedést produkáltak, ez 54,8 millió vendégéjszakát jelent, 24,4 millió turistaérkezés mellett. Honfitársainak az elmúlt évben 8,3 százalékkal több vendégéjszakát töltöttek el Németországban, összesen 463 ezret. A turisták körében az országon belül a legvonzóbb Bajorország, ahová elsősorban pihenési céllal utaznak. Ezután a Magic Cities városai (pl. München, Berlin) a legnépszerűbbek, amelyek kulturális utakhoz, városlátogatásokhoz köthetők. Ezután következnek a „rangsorban” a körutazások, majd a különleges alkalmakhoz kapcsolható magán jellegű utak (család-, illetve barátlátogatások). Az ország marketingtervében már 2012-ig meghatározták az egymást követő tematikus éveket, valamint az egyes évek kiemelt témáit. Eszerint 2008 a Kastélyok, parkok, kertek éve, és kiemelt témaként a Kulináris Németországot jelölték meg. Ezek népszerűsítésére számtalan rendezvényt, fesztivált szerveznek, több tanulmányutat, valamint számos on-line és nyomtatott és televíziós megjelenést, szorosan együttműködve a sajtóval, illetve specifikus honlapokkal. Természetesen mindezek mellett hangsúlyt fektetnek a kevésbé látogatottabb régiók fellendítésére is. A legközelebbi kiemelkedő esemény a 11. Német Utazási Börze, amelyet Bécsben rendeznek április 3-án.
A wolfsburgi Autostadt Közép-Európa legnagyobb autós élményparkja, amely 2000-ben fogadta első látogatóit. Azóta évente több, mint 2 millióan keresik fel. A komplexum a belföldi turisták körében is igen vonzó program; kortól, nemtől függetlenül bárki jól érezheti magát. A számos élményelemet tartalmazó parkba, amelyet egyébként a feng shui elvei alapján építettek fel, az Autoclub Travel is szervez utakat, buszos, családi, illetve egyéni formában is.