A fórum résztvevőit Borkai Zsolt polgármester köszöntötte, aki elmondta, hogy a turizmus komoly pillére a városfejlesztésnek. A városi marketingmunkának köszönhetően az idén 30%-kal nőtt a Győrben eltöltött vendégéjszakák száma. Ez nem is csoda, hiszen az idegenforgalmi adót visszaforgatják, rengeteg fesztivált szerveznek.
Horváth Endre gazdaságfejlesztésért felelős helyettes államtitkár a statisztikákkal kapcsolatban hangsúlyozta, hogy minimális növekedés látszik az első hét hónapban a turistaforgalomban. Kiemelte, hogy a kereskedelmi szálláshelyek nem szállásdíjból származó árbevétele nőtt.
Örömmel állapította meg, hogy komoly szakmai visszhangja volt a Széchenyi terv vitairatának, az ehhez kapcsolódó észrevételek leadásának ma volt a határideje. Az már biztos, hogy jövő év január 15-én indul egyébként a II. Széchenyi terv, melynek súlyponti eleme az egészségturizmus fejlesztése lesz, amely az egészségmegőrzést, a gyógyítást és az utókezelést is magában foglalja. A jövőben az egyedi jellegű fejlesztések juthatnak majd támogatáshoz, mivel a cél a kínálat differenciálása. Az egészségmegőrzésbe beletartoznak a tematikus utak, a természetjárás és a gasztronómia is.
Készül egy program a közétkeztetés megújítására is. Horváth Endre fontosnak tartja az infrastruktúra-fejlesztést is, legyen szó szálláshely vagy fürdőfejlesztésről, ugyanakkor fontos az üdülőhelyi „márkaépítés” is. Autentikus helyi termékekkel kell összekapcsolni a turizmust – ebben is segíthet a TDM-szervezet.
Összefoglalójában végezetül három tényezőt emelt ki: az egyedi kínálat szükségességét, a költségelőnyünk kihasználását, valamint a megfelelő – nem csupán földrajzi, hanem motivációs – szegmentálást. (fotó: Oláh Jakócs Péter)