Nemzetközi utazások 2007-ben

A Központi Statisztikai Hivatal tegnap publikált adatai szerint 2007-ben – előzetes adatok szerint – 39,4 millió külföldi látogató érkezett hazánkba, 3 százalékkal több, mint az előző évben. A külföldiek magyarországi fogyasztása 2007-ben 931 milliárd forint (3,7 milliárd euró) volt, 4 százalékkal kevesebb – de a kedvező árfolyamhatások következtében euróban számolva 30 millióval több –, mint egy évvel korábban.

A magyar lakosság eközben 17,3 millió alkalommal utazott külföldre, ami 4 százalékkal haladta meg a 2006. évit. 2007-ben az utasforgalmi egyenleg 354 milliárd forintot tett ki, ami 136 milliárd forinttal kevesebb, mint 2006-ban. Az egyenleg romlása 29 százalékban a külföldiek magyarországi költésének visszaesése, míg 71 százalékban a lakosság külföldi költésének emelkedése miatt következett be, de 2007-ben a lényegesen erősebb forint is hozzájárult a nemzeti valutában számított adatok fenti alakulásához.

2006-hoz képest tavaly 6 százalékkal nőtt az egy napra hazánkba látogatók száma, eközben a több napra látogatóké 7 százalékkal csökkent. A külföldi látogatók által 2007 folyamán hazánkban eltöltött összes idő 2006-hoz képest 2 százalékkal 97,6 millió napra csökkent. Látogatóink 97 százaléka Európából érkezett, és ezen belül is a velünk szomszédos országokból regisztráltuk a legtöbb érkezést. Az európai országokból a látogatószám Ausztria, Csehország, Lengyelország és Szlovákia esetében nőtt, a többi ország esetén csökkent. A legnagyobb, 19 százalékos visszaesést Ukrajna esetében mérték.

Az egy napra látogatók közel fele átutazó. Jelentős a napi vásárlók száma (24%), viszonylag alacsony a turisztikai céllal érkezőké (17%). Turisztikai céllal – az érkezések számát tekintve – legtöbben Ausztriából és Szlovákiából érkeztek. Az egy napra látogató osztrákok 38%-a kiránduló volt, Szlovákia és Horvátország esetében ez az arány 20%-os.

A hosszabb ideig hazánkban tartózkodók 81%-a turisztikai céllal érkezett, ebből 13% volt az üzleti utazók aránya. Az átutazók és a huzamosabb idejű munkavégzés céljából érkezők aránya 7-7% körüli volt. A több napra látogatók a legnagyobb számban Németországból és Romániából érkeztek. A több napra érkező külföldiek által leglátogatottabb turisztikai régióink 2007-ben továbbra is Budapest (39%) és Nyugat-Dunántúl (23%) voltak. A legalább 4 éjszakát eltöltő vendégek Budapest után a Balatont és a Nyugat-Dunántúlt közel azonos arányban látogatták.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.