A BA vezetősége ismét kijelentette, hogy a munkarendek megváltoztatására azért van szükség, hogy a repülőtér rugalmasan tudjon alkalmazkodni a piaci és forgalmi követelményekhez. A téli és a nyári időszak alapvetően különbözik egymástól – augusztusban a februári forgalom közel dupláját fogadja Ferihegy -, de a napszakok között is komoly eltérések mutatkozhatnak. Teljesen más forgalmi követelményeknek kell megfelelni egy vasárnap délutánon, mint egy hétfő reggelen. Jelenleg gyakran előfordul, hogy utasbiztonsági ellenőrök feleslegesen vannak beosztva egy-egy „holt időszakokban”, a forgalmi csúcsok idején viszont a szükségesnél kevesebb munkaerő áll rendelkezésre. Utóbbi az utasok kiszolgálásának kárára megy: lassabb az ellenőrzés, hosszabbak a sorok.
A mostani műszakokkal nemcsak az a gond, hogy nem illeszkednek a forgalomhoz, hanem az is, hogy túlságosan hosszúak. A 12 órás munka megviseli a dolgozókat, a munkaidő végére a fáradtság miatt csökken a koncentráció, ami hosszú távon a dolgozók egészségét veszélyeztetheti. Az európai repülőtereken is igen ritka az ilyen hosszú műszak: Németországban a fokozott koncentrációt igénylő utasbiztonsági területen maximum 10 órát dolgozhatnak egyhuzamban a munkavállalók, a mediterrán országokban pedig 8 órát. A BA a jövőben 8 órás műszakokkal számol. A beosztásokról minden munkavállaló már félévvel előre tájékoztatást kap, pontos tervet 4 héttel a beosztás előtt, mely már csak váratlan eseménye miatt minimálisan változhat a beosztás előtt 7 nappal, így jól tervezhető marad a dolgozók élete, szabadideje. A repülőtér üzemeltetője garantálja azt is, hogy a munkavállalók 3 hétig ugyanabba a műszakba legyenek beosztva. A tervezet szerint minden héten két egymás melletti szabadnap jut az ellenőröknek, és minden harmadik hétvége is szabad lenne.
A 8 órás műszak összhangban van a Európai Unió országaiban folytatott gyakorlattal. A BA kijelentette, hogy nem tervez túlórával, ha mégis szükség lenne erre, akkor a napi túlórapótlékok nem változnak, az első két óráért ötven százalék, négy óra felett pedig százhúsz százalékos plusz jár a dolgozóknak. Mivel az utasbiztonsági terület létszáma erősen forgalom-, és szezonfüggő, a BA 260 és 330 fő közötti létszámot tart valószínűnek.
Jelenleg 280 utasbiztonsági ellenőr dolgozik Ferihegyen. A BA megszakítás nélküli munkarendet javasol az UB területén. Az érdekképviselet még mindig nem válaszoltak a BA által múlt héten javasolt moratóriumra. E szerint a BA vállalná, hogy a KSZ tárgyalások alatt nem alkalmazza a külsős utasbiztonsági ellenőröket. Cserébe azt kéri, hogy január 23-ig, a KSZ tárgyalások alatt ne legyen munkabeszüntetés Ferihegyen.
Kedden folytatódnak az egyeztetések a munkáltató és az érdekképviseletek között, amelyen már nemcsak az utasbiztonsági osztály, hanem más területek műszakrendjeiről is szó lesz.