Az előző hónaphoz hasonlóan most is online kutatást végeztünk: külföldi vendégünk jött, és budapesti városnézésre szeretnénk befizetni. Kíváncsiak voltunk, hányféle lehetőséget kínálnak, milyen a honlap, a telefonos ügyintézés, mennyire kedvesek, mennyire használhatók az információk, illetve az árakról korrekt tájékoztatást adnak-e. A honlapon az alábbi dolgokat kellett megfigyelni: mennyire lehet könnyen eligazodni, elegendők és hasznosak-e a feltüntetett információk, mennyire feltűnő, kedvcsináló az adott oldal. A telefonos tesztnél munkatársainknak figyelniük kellett arra, hányadik csörgésre veszik fel a telefont, invitálják-e az iroda személyes felkeresésére, vagy épp lebeszélik-e róla. Tesztelőink valós, potenciális ügyfélként viselkedtek, majd a fogyasztó szemszögéből megélt tapasztalataikat rögzítették a tesztelés alapján. Eredmények értékelése: nem az egyes irodák általános tevékenységét jellemzik, hanem az adott tesztelés tapasztalatait írják le. A felmérést segítő kérdések (amelyekre igen/nem válaszok lehetségesek) súlyozva vannak, így a százalékos eredményt (teljesítményt) ez alapján kapjuk meg. A pontozás (általános értékelés) eredményét a szubjektív értékelés adja meg, amely két részből áll: (1.) általános értékelés, majd ugyanezen szempontok (2.) fontosságát kell értékelni 1–5-ig terjedő skálán.
A honlapon könnyen lehet eligazodni, az árak is egyértelműen fel vannak tüntetve, mindez magyar nyelven, ami a másik két társaság internetes lapjáról nem mondható el. Kiváló értékelést kapott a honlap megjelenése, minden kérdést 5-ösre osztályozott a tesztelő. Szintén pozitív értékelést kapott az is, hogy más programlehetőségeket is ajánl az iroda. Telefonon összesen egy hívásra volt szükség, hogy elérjék az irodát. Aki elsőnek jelentkezett be, nem tudott tájékoztatást adni, hanem kapcsolta egy kolléganőjét, aki nagyon röviden elmondta, hogy mindennap van angol és német nyelven városnézés, említette az időpontokat is, csak éppen azt nem, hol lehet felszállni a buszra. Az árakról sem esett szó, mindenre a shoppernek kellett rákérdeznie, különben csak nagyon kevés információt kapott volna, de alapvetően a tájékoztatás kedves volt. Az ajánlott programok szintén hívogatóak voltak, ilyen volt a Duna- kanyar és a pusztaprogramok. Összességében a TGV Tours iroda közepesen teljesített a felmérés során.
Általános értékelés: 3,8
Teljesítmény: 65%
Budatours
Ebben a hónapban a legjobb eredménnyel a Budatours büszkélkedhet, amely közepesen jó átlagot ért el. A telefonos tájékoztatás során nagyon részletes információt adott az iroda alkalmazottja az árakról, az indulási időpontokról, és a jelentkezési feltételekről is. Meglepően sok járat indul – nyitott buszokkal –, napi nyolc és 16 nyelven lehet meghallgatni az információkat a városról. Külön felhívta a figyelmet a munkatárs arra, hogy pár nap múlva módosulnak a járatok, valamint kevesebb lesz. A honlap angol nyelven jelentkezik be, így annak, aki nem vagy kevésbé beszél idegen nyelvet, nehézkesen igazodik el rajta, de minden hasznos információ megtalálható, és a designja is megfelelő. E-mailes megkeresésre gyorsan és részletesen válaszoltak, de nem ösztönzik az érdeklődőt arra, hogy személyesen is felkeresse az irodát. Összegezve kedves és részletes tájékoztatást kapott az általunk kijelölt érdeklődő, szerinte a tájékoztatás alapján az ember kedvet kap a városnézéshez.
Általános értékelés: 4,3
Teljesítmény: 76%
Barbiebus
„Ha valóban városnézésen szeretnék részt venni, azt a céget biztosan nem választanám” – így hangzott az első szubjektív vélemény tesztelőnktől. A százalékos összesítés sem árulkodik jobb eredményről, kifejezetten gyenge eredménnyel zárt a Barbiebus. Nem reagáltak (3 napon belül) az e-mailes megkeresésre, így jelentős mennyiségű pontot vesztett az iroda. A telefonos érdeklődésnél az volt a shopper véleménye, mintha le akarnák rázni azzal, hogy közölték, nézze meg a honlapot – amely egyébként angol nyelvű. Mikor ezt szóvá tette, az ügyintéző csak annyit mondott, hogy „ja, mert az külföldieknek készült”. A honlap hagy némi kivetnivalót maga után, a tesztelő szerint nem igazán igényes, és egyáltalán nem találta vonzónak egy utazáshoz. Az általános értékelés ugyan nem lett átlagon aluli, de sok múlott a shopper jóindulatán. Összességében kedves volt a telefont felvevő munkatárs, és arra a kérdésre, hogy milyen a benyomás a vállalatról a tesztelés tapasztalatai alapján, közepes osztályzatot kapott.
Általános értékelés: 3,6
Teljesítmény: 30%
Technika
A tesztelőknek az alábbi fő szempontok szerint kellett értékelniük az irodákat:
Internetes elérhetőség, telefonos ügyintézés, információadás, általános értékelés.
A százalékos eredmények a fenti blokkok, összesen 23 szempont szerinti értékelés alapján születtek. Shoppereink ezenfelül 1–5 terjedő skálán (1 – elégtelen, 5 – kiváló) is értékelték megadott szempont szerint a légitársaságokat, a tesztelés során szerzett tapasztalataik alapján. Az eredmény csupán egyetlen, statikus mintavétel eredménye.
Megjegyzés
A vizsgálat eredményei a Smart Research International tulajdonát képezik, amelyről részletesebb adatok nem hozzáférhetőek. A vizsgálatot a Turizmus Trend megbízásából a Smart Research International végzi.
Szerdától lehet asztalt foglalni a tavaszi Országos Étterem Hét rendezvényre, amelyen több mint 200 vendéglátóhely, köztük 14, Michelin-ajánlással rendelkező étterem menüiből lehet majd választani.
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).