TGV Tours
A honlapon könnyen lehet eligazodni, az árak is egyértelműen fel vannak tüntetve, mindez magyar nyelven, ami a másik két társaság internetes lapjáról nem mondható el. Kiváló értékelést kapott a honlap megjelenése, minden kérdést 5-ösre osztályozott a tesztelő. Szintén pozitív értékelést kapott az is, hogy más programlehetőségeket is ajánl az iroda. Telefonon összesen egy hívásra volt szükség, hogy elérjék az irodát. Aki elsőnek jelentkezett be, nem tudott tájékoztatást adni, hanem kapcsolta egy kolléganőjét, aki nagyon röviden elmondta, hogy mindennap van angol és német nyelven városnézés, említette az időpontokat is, csak éppen azt nem, hol lehet felszállni a buszra. Az árakról sem esett szó, mindenre a shoppernek kellett rákérdeznie, különben csak nagyon kevés információt kapott volna, de alapvetően a tájékoztatás kedves volt. Az ajánlott programok szintén hívogatóak voltak, ilyen volt a Duna- kanyar és a pusztaprogramok. Összességében a TGV Tours iroda közepesen teljesített a felmérés során.
Budatours
Ebben a hónapban a legjobb eredménnyel a Budatours büszkélkedhet, amely közepesen jó átlagot ért el. A telefonos tájékoztatás során nagyon részletes információt adott az iroda alkalmazottja az árakról, az indulási időpontokról, és a jelentkezési feltételekről is. Meglepően sok járat indul – nyitott buszokkal –, napi nyolc és 16 nyelven lehet meghallgatni az információkat a városról. Külön felhívta a figyelmet a munkatárs arra, hogy pár nap múlva módosulnak a járatok, valamint kevesebb lesz. A honlap angol nyelven jelentkezik be, így annak, aki nem vagy kevésbé beszél idegen nyelvet, nehézkesen igazodik el rajta, de minden hasznos információ megtalálható, és a designja is megfelelő. E-mailes megkeresésre gyorsan és részletesen válaszoltak, de nem ösztönzik az érdeklődőt arra, hogy személyesen is felkeresse az irodát. Összegezve kedves és részletes tájékoztatást kapott az általunk kijelölt érdeklődő, szerinte a tájékoztatás alapján az ember kedvet kap a városnézéshez.
Barbiebus
„Ha valóban városnézésen szeretnék részt venni, azt a céget biztosan nem választanám” – így hangzott az első szubjektív vélemény tesztelőnktől. A százalékos összesítés sem árulkodik jobb eredményről, kifejezetten gyenge eredménnyel zárt a Barbiebus. Nem reagáltak (3 napon belül) az e-mailes megkeresésre, így jelentős mennyiségű pontot vesztett az iroda. A telefonos érdeklődésnél az volt a shopper véleménye, mintha le akarnák rázni azzal, hogy közölték, nézze meg a honlapot – amely egyébként angol nyelvű. Mikor ezt szóvá tette, az ügyintéző csak annyit mondott, hogy „ja, mert az külföldieknek készült”. A honlap hagy némi kivetnivalót maga után, a tesztelő szerint nem igazán igényes, és egyáltalán nem találta vonzónak egy utazáshoz. Az általános értékelés ugyan nem lett átlagon aluli, de sok múlott a shopper jóindulatán. Összességében kedves volt a telefont felvevő munkatárs, és arra a kérdésre, hogy milyen a benyomás a vállalatról a tesztelés tapasztalatai alapján, közepes osztályzatot kapott.
Technika
A tesztelőknek az alábbi fő szempontok szerint kellett értékelniük az irodákat:
Internetes elérhetőség, telefonos ügyintézés, információadás, általános értékelés.
A százalékos eredmények a fenti blokkok, összesen 23 szempont szerinti értékelés alapján születtek. Shoppereink ezenfelül 1–5 terjedő skálán (1 – elégtelen, 5 – kiváló) is értékelték megadott szempont szerint a légitársaságokat, a tesztelés során szerzett tapasztalataik alapján. Az eredmény csupán egyetlen, statikus mintavétel eredménye.
Megjegyzés
A vizsgálat eredményei a Smart Research International tulajdonát képezik, amelyről részletesebb adatok nem hozzáférhetőek. A vizsgálatot a Turizmus Trend megbízásából a Smart Research International végzi.
www.smartrin.com
'