Az online kutatásunk e havi résztvevői belföldi háromcsillagos szállodák voltak, amelyeket egy hosszú hétvégére próbáltak a shopperek lefoglalni. A szituáció: húsvéti akciós belföldi üdülés, egy család indulna pihenni, két gyerekkel. Kíváncsiak voltunk, milyen programokat ajánlanak, milyen az ár/érték arány a tesztelő szerint, ügyfélbarát- e az oldal, könnyű-e őket elérni, mennyire kedvesek, mennyire használhatók az információk, illetve az árakról korrekt tájékoztatást adnak-e. A honlapon az alábbiakat kellett megfigyelni: mennyire lehet könnyen eligazodni, elegendők és hasznosak-e a feltüntetett információk, mennyire feltűnő, kedvcsináló az adott oldal. A telefonos tesztnél munkatársainknak figyelniük kellett arra, hányadik csörgésre veszik fel a telefont, invitálják-e az érdeklődőt, meggyőzik-e, hogy érdemes náluk eltölteni néhány napot. Tesztelőink valós, potenciális ügyfélként viselkedtek, majd a fogyasztó szemszögéből megélt tapasztalataikat rögzítették a tesztelés alapján. Eredmények értékelése: nem az egyes irodák általános tevékenységét jellemzik, hanem az adott tesztelés tapasztalatait írják le. A felmérést segítő kérdések (amelyekre igen/nem válaszok lehetségesek) súlyozva vannak, így a százalékos eredményt (teljesítményt) ez alapján kapjuk meg. A pontozás (általános értékelés) eredményét a szubjektív értékelés adja meg, amely két részből áll: (1.) Általános értékelés, majd ugyanezen szempontok (2.) Fontosságát kell értékelni 1-5-ig terjedő skálán.
A honlapot megnézve nagyon vonzó környezet várja az embert. A képek alapján családosoknak kiváló pihenési lehetőséget tudna biztosítani. Viszont nagyon elkeserítőnek érezte a tesztelő, hogy sem az e-mailes megkeresésre, sem pedig a telefonos érdeklődés során nem jutott tájékoztatáshoz. A telefont felevő munkatárs közölte, hogy kapcsolja azt, aki tud segíteni, majd nagyjából tíz csörgés után újra átkapcsolták valahová az érdeklődőt, amiről időközben kiderült, hogy az étterem. Ahol közölték vele, hogy „ha ide kapcsolták, akkor biztosan nyitva leszünk, de még az sem biztos. Telefonáljon később vissza.” A shopper véleménye: „Így a mai világban, ahol nagyon sok a konkurens cég, nehéz lesz talpon maradni.”
Általános értékelés: 3
Teljesítmény: 53%
Hotel Holdfény
Kápolnásnyék
A válasz e-mail rövid, lényegretörő volt. A címzettől négy nap múlva érkezett válasz, ami a shopper szerint az internet világában egy kicsit hosszú idő. A telefonos érdeklődés során a tájékoztató kedves volt, szinte mindenre választ megkapott az érdeklődő, elmondták, ha további kérdése lenne, akkor nyugodtan telefonáljon még. Itt inkább a honlapos foglalási lehetőséget ajánlották. A shopper szubjektív véleménye: „A honlapjukat ítélve, inkább konferenciákra, céges rendezvényekre alkalmas a hely, de biztosan kellemes pihenést tölthetnek el családosok is.” Arra a kérdésre, milyen a véleménye a tesztelt cégről, jó értékelést adott.
Általános értékelés: 4,4
Teljesítmény: 75%
Hotel Kristály
Hajdúszoboszló
A válasz e-mail nagyon gyorsan – úgy, ahogy az egyébként elvárható lenne – érkezett, ami igen pozitív benyomást tett a tesztelőre, mert ezek alapján fontosnak érezte magát és azt, hogy foglalkoznak vele, illetve az ő ügyével. A honlap ezzel szemben nem túl meggyőző, nem igazán kelti fel egy gyerekes család érdeklődését, mivel nagyon sok a szürke felület, de a kapcsolatfelvétel mindent kárpótolt. Így az udvariasság, bánásmód, türelem, megértés kategóriára kiváló értékelést kapott a tesztelt cég, és hasonlóan jó eredményeket értek el a többi vizsgált területen is (ügyintézés, szakértelem, hozzáértés).
Általános értékelés: 4,1
Teljesítmény: 91%
Technika
A tesztelőknek az alábbi fő szempontok szerint kellett értékelniük az irodákat:
Internetes elérhetőség, telefonos ügyintézés, információadás, általános értékelés.
A százalékos eredmények a fenti blokkok összesen 31 szempont szerinti értékelése alapján születtek. Shoppereink ezenfelül 1-től 5-ig terjedő skálán (1 – elégtelen, 5 – kiváló) is értékelték megadott szempont szerint a szállodákat, a tesztelés során szerzett tapasztalataik alapján. Az eredmény csupán az egyetlen statikus mintavételnek az eredménye.
Megjegyzés
A vizsgálat eredményei a Smart Research International tulajdonát képezik, amelyről részletesebb adatok nem hozzáférhetőek. A vizsgálatot a Turizmus Trend megbízásából a Smart Research International végzi.
Szerdától lehet asztalt foglalni a tavaszi Országos Étterem Hét rendezvényre, amelyen több mint 200 vendéglátóhely, köztük 14, Michelin-ajánlással rendelkező étterem menüiből lehet majd választani.
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).