Online tesztelés VII.

Itt a meleg, jön a pünkösdi szünet az iskolákban, irány Hajdúszoboszló a családdal! Mostani összehasonlításunkban három- és négycsillagos szállodákat teszteltünk, ki mit ajánl a szünetre. Először ellátogattunk a honlapokra, majd mindenhol fel is hívtuk a szállodákat, hogy a részleteket megbeszéljük. A honlapon az alábbi dolgokat kellett megfigyelni: mennyire lehet könnyen eligazodni, elegendőek és hasznosak-e a feltüntetett információk, mennyire feltűnő, kedvcsináló az adott oldal. A telefonos tesztnél munkatársainknak figyelniük kellett arra, hányadik csörgésre veszik fel a telefont, invitálják- e az érdeklődőt, meggyőzik-e, hogy érdemes náluk eltölteni néhány napot. Tesztelőink valós, potenciális ügyfélként viselkedtek, majd a fogyasztó szemszögéből megélt tapasztalataikat rögzítették a tesztelés alapján. Eredmények értékelése: nem az egyes irodák általános tevékenységét jellemzik, hanem az adott tesztelés tapasztalatait írják le. A felmérést segítő kérdések (amelyekre igen/nem válaszok lehetségesek) súlyozva vannak, így a százalékos eredményt (teljesítményt) ez alapján kapjuk meg. A pontozás (általános értékelés) eredményét a szubjektív értékelés adja meg, amely két részből áll: (1.) Általános értékelés, majd ugyanezen szempontok (2.) Fontosságát kell értékelni 1–5-ig terjedő skálán.

'

Hungest Hotel Aqua-Sol

Akik végül ezt a hotelt választják, biztosan nem a honlap miatt teszik. Annak ellenére, hogy informatív, könnyű eligazodni rajta, és fel vannak tüntetve a hasznos telefonszámok, az ár, nem elég megnyerő a designja, nem hozza meg az ember kedvét az utazáshoz. Ha valaki ezután is ragaszkodik a hotelhez, további információra lenne szüksége, és felhívja a feltüntetett számok egyikét, hozzáértő, kedves, udvarias és türelmes munkatárs válaszol a kérdésekre. Nagyon elégedett volt a próbavásárló, és elfelejtve a kicsit kiábrándító honlapot szívesen menne a családdal néhány napra pihenni oda. A telefonon történt tesztelés maximálisan kielégítő és megnyerő volt. Összességében a tesztelt szálloda jól szerepelt.

Általános értékelés: 4,2
Teljesítmény: 89%

Hotel Barátság

A honlap természetesen magyar nyelven van, az árak és akciók is jól láthatóan, egyértelműen fel vannak tüntetve, könnyű eligazodni, és megtalálható minden fontos információ. Az oldal lehetne kicsit szebb is, de az összeredményt ez nem befolyásolta, hiszen az értékeléseknek maximálisan megfelelt az internetes elérhetőség. A telefonos kapcsolatfelvétel is ennek jegyében telt, gyors volt, lényegretörő, az árakról kellő felvilágosítást adtak, és kedvesen köszöntek el, bár a telefont kezelő munkatárs a nevét nem mondta meg. Ettől függetlenül a hotel alkalmazottja a legszükségesebbeket kiemelte, de nem ösztönözte a vásárlót eléggé – annak elmondása szerint. A meggyőzőképesség nem kiváló, de a kedvesség maximális. A benyomások, észrevételek, értékelések alapján jó eredménnyel zárt a Barátság Hotel.

Általános értékelés: 4,4
Teljesítmény: 88%

Hotel Silver

Egy ellenpélda a másik kettőre: szép, modern, utazásra kedvet hozó honlappal rendelkezik a szálloda, viszont hiányzik néhány lényeges elem. Sem az árak, sem a szolgáltatással kapcsolatos információk nem találhatók meg. A telefonos megkeresésnél kedves és udvarias munkatárs jelentkezett, bár nem tudtuk meg a nevét. Segítőkész volt, a honlapról hiányzó árakról is korrekt tájékoztatást, kielégítő információkat nyújtott. Elég ritkán szokott előfordulni, hogy a munkatárs megköszöni az érdeklődést, és hogy az ő irodájukat választották, ám ez esetben ez nem maradt el. Sajnos a hiányos honlap még ezt az informatív tájékoztatást is nehezen feledteti, ezért nehezen tudunk jobb osztályzatot adni, de az eredmény még így is a közepesen jó kategóriába sorolható.

Általános értékelés: 4,8
Teljesítmény: 70%

Technika

A tesztelőknek az alábbi fő szempontok szerint kellett értékelniük az irodákat:

Internetes elérhetőség, telefonos ügyintézés, információadás, általános értékelés.

 A százalékos eredmények a fenti blokkok összesen 31 szempont szerinti értékelése alapján születtek. Shoppereink ezenfelül 1-től 5-ig terjedő skálán (1 – elégtelen, 5 – kiváló) is értékelték megadott szempont szerint a szállodákat, a tesztelés során szerzett tapasztalataik alapján. Az eredmény csupán az egyetlen, statikus mintavételnek az eredménye.

Megjegyzés

A vizsgálat eredményei a Smart Research International tulajdonát képezik, amelyről részletesebb adatok nem hozzáférhetőek. A vizsgálatot a Turizmus Trend megbízásából a Smart Research International végzi.

[email protected], www.smartrin.com

'

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.