A Közép-dunántúli Regionális Turizmusfejlesztési Stratégia a régió turizmusfejlesztésének egyik legfontosabb célkitűzéseként a turizmus szezonális ingadozásának csökkentését, az egy turistára jutó bevétel, valamint a turizmusból származó hazai bevételek növelését jelölte meg. Ennek egyik legfontosabb eszköze a turisztikai szempontból jelentős rendezvények támogatása. A rendezvényekről szóló támogatás célja a közép-dunántúli turisztikai régióban 2008-ban és 2009. első negyedévében megvalósuló, regionális jelentőségű, turisztikai vonzerővel rendelkező rendezvények megvalósításának támogatása. A pályázatok elbírálásánál előnyt élveznek a 2008. évi „Vizek Évéhez” és a „Reneszánsz Évhez”, valamint a 2009. évi „Kulturális Turizmus Évéhez” kapcsolódó események, rendezvények, turisztikai jelentőséggel bíró sportrendezvények. A pályázat meghirdetésekor a támogatásra rendelkezésre álló keretösszeg 96 millió forint. A támogatott pályázatok várható száma: 20-25 db. A támogatás mértéke maximum 15 millió forint. A turisták kellő időben történő, a turisztikai kínálattal kapcsolatos, megfelelő mennyiségű információval való ellátása jelentős mértékben hozzájárul egy adott térség imázsának kialakulásához. A turisztikai marketingeszközökről szóló támogatás célja a közép-dunántúli turisztikai régió turisztikai kínálatának bel- és külföldön történő piacra jutásának elősegítése, a régió, mint turisztikai célterület ismertebbé tétele. A pályázat meghirdetésekor a támogatásra rendelkezésre álló keretösszeg 64 millió forint. A támogatott pályázatok várható száma: 20-25 db. A támogatás mértéke maximum 3 millió forint. A támogatás formája mindkét esetben a pályázó működési támogatásának nem minősülő visszafizetési kötelezettség nélküli végleges juttatás (vissza nem térítendő támogatás). A pályázatok benyújtásának határideje 2008. április 15. (További információ: www.kd-regio.hu, 06-22/370-051)
Pályázati lehetőségek a Közép-Dunántúlon
A Közép-dunántúli Regionális Idegenforgalmi Bizottság (KDRIB) pályázatot ír ki a közép-dunántúli turisztikai régióban 2008-ban és 2009. első negyedévében megvalósuló, turisztikai vonzerővel bíró regionális rendezvények támogatására és a közép-dunántúli turisztikai régió ismertségét növelő turisztikai marketingeszközök támogatására, erről pénteken tájékoztatta a sajtó képviselőit Horváth András, a KDRIB elnöke.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.