Piacot szerez a whisky Kínában

A Diageo, a világ legnagyobb szeszesital-gyártója a whiskyben látja azt az italt, amellyel meghódíthatja a hagyományosan konyakozó jómódú kínai fogyasztók egy részét.

Sanghaj egyik exkluzív negyedében whiskybemutatót tart a Diageo Plc, a helyszínen, amelyet ideiglenesen Johnnie Walker Háznak kereszteltek el palackonként 2000 dollárba kerülő, egyedi, személyre szóló csomagolásban készült 1910-es whiskyvel várják a meghívottakat - tudósít a Bloomberg. A magukat műértőnek tartó vendégeket felvezetik az emeletre, ahol a whisky készítéseinek részleteivel is megismerkedhetnek, továbbá italkóstolón vehetnek részt. A cég adatai szerint kétmillió fontot (3,2 millió dollár) költöttek a különleges helyszín kialakítására írja a Napi.

A Diaego egy olyan piacon akar hírverést csinálni a whiskynek, amelynek domináns prémium szeszes itala a konyak. Ez adja az importált égetett szeszes italok értékének 66 százalékát, míg a whisky 29 százalékkal részesedik ebből - derül ki az International Wine and Spirits Record adataiból. A konyakot 70-80 éve honosították meg az ázsiai országban mint az édes élet egyik nélkülözhetetlen kellékét, a harmincas évekből származó képeken és filmeken, amelyeken a jómódú kínaiak mulatnak, ez az ital uralja a partikat.

A Napi írása szerint a Diageo lemaradásában van a feltörekvő ázsiai piacok meghódításában olyan versenytársaival szemben, mint a Pernod. Kínában csak az LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA ottani alkoholforgalmazó vállalkozásának résztulajdonosaként van jelen, ami korlátozza növekedését. Ezért gondolta úgy a cég agytrösztje, hogy a önállóan megjelenve, a whisky felfuttatásával próbálják meg elhódítani a konyak piacának egy részét.

Elemzők szerint elsősorban akkor számíthat sikerre a Diageo, ha megnyeri a fiatalokat, akik az olyan különlegességekben, mint amilyen a Johnnie Walker egyfajta nemzedéki italt látnak majd. Ha azzal akarják megkülönböztetni magukat az öregektől, hogy ezt fogyasztják, akkor a whisky előtt szép karrier állhat Kínában. A Diageo persze több vasat tart a tűzben: egyebek mellett már csak a hatósági engedély megszerzésén múlik, hogy megvásároljon egy kínai szeszesital-gyárat. A cég két szemjegyű ütemben akarja növelni értékesítését az ázsiai-csendes-óceáni régióban, 2015-ben már árbevétele felét ebből a térségből akarja szerezni. (forrás: Napi, foto: Reuters)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.