Sanghaj egyik exkluzív negyedében whiskybemutatót tart a Diageo Plc, a helyszínen, amelyet ideiglenesen Johnnie Walker Háznak kereszteltek el palackonként 2000 dollárba kerülő, egyedi, személyre szóló csomagolásban készült 1910-es whiskyvel várják a meghívottakat - tudósít a Bloomberg. A magukat műértőnek tartó vendégeket felvezetik az emeletre, ahol a whisky készítéseinek részleteivel is megismerkedhetnek, továbbá italkóstolón vehetnek részt. A cég adatai szerint kétmillió fontot (3,2 millió dollár) költöttek a különleges helyszín kialakítására írja a Napi.
A Diaego egy olyan piacon akar hírverést csinálni a whiskynek, amelynek domináns prémium szeszes itala a konyak. Ez adja az importált égetett szeszes italok értékének 66 százalékát, míg a whisky 29 százalékkal részesedik ebből - derül ki az International Wine and Spirits Record adataiból. A konyakot 70-80 éve honosították meg az ázsiai országban mint az édes élet egyik nélkülözhetetlen kellékét, a harmincas évekből származó képeken és filmeken, amelyeken a jómódú kínaiak mulatnak, ez az ital uralja a partikat.
A Napi írása szerint a Diageo lemaradásában van a feltörekvő ázsiai piacok meghódításában olyan versenytársaival szemben, mint a Pernod. Kínában csak az LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA ottani alkoholforgalmazó vállalkozásának résztulajdonosaként van jelen, ami korlátozza növekedését. Ezért gondolta úgy a cég agytrösztje, hogy a önállóan megjelenve, a whisky felfuttatásával próbálják meg elhódítani a konyak piacának egy részét.
Elemzők szerint elsősorban akkor számíthat sikerre a Diageo, ha megnyeri a fiatalokat, akik az olyan különlegességekben, mint amilyen a Johnnie Walker egyfajta nemzedéki italt látnak majd. Ha azzal akarják megkülönböztetni magukat az öregektől, hogy ezt fogyasztják, akkor a whisky előtt szép karrier állhat Kínában. A Diageo persze több vasat tart a tűzben: egyebek mellett már csak a hatósági engedély megszerzésén múlik, hogy megvásároljon egy kínai szeszesital-gyárat. A cég két szemjegyű ütemben akarja növelni értékesítését az ázsiai-csendes-óceáni régióban, 2015-ben már árbevétele felét ebből a térségből akarja szerezni. (forrás: Napi, foto: Reuters)